Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חזקים בבטחון – הכל על השקעות בתחום הסייבר

חזקים בבטחון – הכל על השקעות בתחום הסייבר
קרדיט Shutterstock

איומי הסייבר הולכים ומתרבים משנה לשנה. החשיפה של מדינות וארגונים לאיומים מסוג זה הובילה לפריחה של חברות סייבר בישראל ובעולם, וחלק מהמשקיעים בתחום נהנים מהגאות. כיצד תוכלו גם אתם להשקיע בסייבר? מה חשוב לדעת לפני? על כך בכתבה הבאה

דסי ניר

חזקים בבטחון – הכל על השקעות בתחום הסייבר
קרדיט Shutterstock

מדינות וארגונים בטחוניים בישראל ובכל העולם נערכים כנגד מתקפות סייבר אפשריות ומקימים מערכות הגנה, עליהן מופקדים לוחמי סייבר מיומנים. ישראל אולי בגודל "חצי סיכה על מפת העולם" כפי ששרה קורין אלאל, אך היא נמצאת במקום השישי במספר מתקפות הסייבר בעולם, עם 24 מתקפות סייבר משמעותיות בעשור האחרון. בין היעדים המועדפים למתקפות סייבר ניתן למצוא לא רק מדינות אלא גם חברות צריכה ומדיה חברתית המחזיקות פרטים אישיים ונתונים רבים נוספים על משתמשיהן. מתקפות הסייבר המשמעותיות ביותר בשנת 2018, כאלו שהסבו נזקים של מיליוני דולרים וחשפו פרטים של עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם, כוונו דווקא לחברות עסקיות כמו רשתות בתי מלון, חברות תעופה, טכנולוגיה ורשתות חברתיות.

ישראל אימפריית סייבר או אימפריית השקעות בסייבר?

כאשר העולם כולו נתון תחת מתקפות האקרים, לא פלא שצמחה בעשור האחרון תעשיית חברות סייבר משגשגת. בישראל לבדה פועלות כיום כ-450 חברות סייבר המתבססות במידה רבה על יוצאי יחידות המודיעין של צה״ל. בשנה האחרונה החברות הישראליות החזיקו בנתח של כ-10% מכלל המכירות בתחום הסייבר בעולם. מגמת ההשקעות בתחום הסייבר לא נשארה בחברות ההון סיכון בלבד, וחברות ניהול תיקים רבות, כמו גם מנהלי השקעות של קרנות נאמנות, קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות משקיעים גם הם בחברות אלו. הגופים הפיננסיים מנהלים כספים ומידע של מיליוני לקוחות ברחבי העולם ומשכך גם הם מהווים יעד משמעותי לאיומי סייבר ולכן הם מקפידים על נהלי אבטחת מידע מחמירים ביותר. כך חלק מהגופים הפיננסיים עשויים לתרום  לצמיחת חברות הסייבר הן כמנהלי השקעות המשקיעים בחברות, והן כלקוחות של אותן חברות עם רכש ממוצע של למעלה ממיליארד דולר בקרב תאגידי הפיננסים הגדולים בארה״ב ובאירופה.

כיצד נחשפים להשקעה בתחום הסייבר?

הפריחה בהיקף פעילות חברות הסייבר לנוכח האיומים המתעצמים, הובילה גם לפריחה בהשקעות בחברות אלה ולפיתוח מדדי מניות וקרנות סל העוקבים אחר ביצועי חברות הסייבר. אם אתם מתחילים לנהל תיק השקעות מגוון, כדאי לבחון האם השקעה במניות חברות סייבר מתאימה למדיניות ההשקעה שהותאמה למטרות ההשקעה ולצרכים שלכם. השקעה בחברה ספציפית מצריכה בחינה מדוקדקת של מספר פרמטרים ובניהם התנהלות החברה, תחזיות הרווח והסביבה התחרותית בה היא פועלת. השקעה באמצעות מנהלי השקעות במכשירי ההשקעה השונים – ייתכן שתיצור חשיפה  גם לחברות הסייבר.

 

גם מבלי להיות מומחה לסייבר או יוצא יחידת 8200, מגוון כלי ההשקעה שמציע שוק ההון, יחד עם אנשי המקצוע התומכים כמו מנהלי תיקי השקעות ומנהלי השקעות בגופים הפיננסיים, יכול לאפשר תיק השקעות מגוון והשקעה בחברות בתחום הסייבר מהשוק המקומי.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...