Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השוואה בין מסנני מים ביתיים

השוואה בין מסנני מים ביתיים
קרדיט FREEPIK

במציאות של היום כבר לא צריך לשאוב מים בששון וגם לא לסחוב שישית מים, הדברים הרבה יותר פשוטים וקלים. בשנים האחרונות יש שפע של מערכות טיהור מים, מסננים, ברי מים ועוד, במגוון גדלים וצורות וזה ברור לכולם כי יש הבדל מהותי בין המים שיוצאים מהברז במטבח ובין מים צלולים, מסוננים ונקיים הנובעים באמצעות מכשירי הטיהור. אנשים כבר מזמן הבינו כי מים מהברז יכולים להיות נטולי טעמי לוואי וניתן ליהנות מהמשקה הצלול גם בבית באמצעות הכנסתה של מערכת טיהור בצורת מסנן מים.  

השוואה בין מסנני מים ביתיים
קרדיט FREEPIK

כאשר בוחרים להוסיף מערכת טיהור מים חשוב להבין כי יש סוגים שונים, ההבדלים בין מסנן מים אחד למשנהו  הם באופן הטיהור, מאחר שכל אחד מהם מסנן רכיבים שונים הנמצאים במים. אך גם שוני במטרות המוצר ובמיקומם בכיורים ומקורות המים בבית. ישנם סננים אשר יכולים להשפיע על כל הצנרת או לחלופין רק על ברז אחד ספציפי עליו הותקן סנן. ניתן למצוא אין ספור מוצרים כגון:  מערכת סינון תת כיורית, פילטרים למערכות סינון, סננים ונורות לתמי 4, פילטרים למתקני מים, סנן דירתי ראשי, סננים ונורה לאלקטרה בר, מקטין לחץ מים ועוד. אך, כאשר מדברים על מערכות סינון, הסוגים הרווחים כיום בשוק הם: מסנן אבנית, מסנן מכני, מסנן פחם פעיל ומסנן הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה.

  • מערכת סינון אבנית –  אבנית היא חומר הנוצר במי השתייה כתוצאה מסלעי גיר אשר הומסו במי הגשמים ומצאו דרכם למי התהום. שתייה של אבנית אינה מהווה סכנה, אך היא תורמת לטעם לוואי, לסתימה ובעיה אסתטית בעיקר במערכות מים חמים ומכשירים להרתחת מים. סנן אבנית, מסנן את החומר מהמים, בדרך כלל באמצעות כדוריות סיליפוס, ההתקנה מתבצעת או בצנרת או במכשירי המים השונים. 
  • מסנן מכני – מסנן מים המותקן על השיבר הראשי ומיועד במיוחד לצנרת ישנה שיש בה סיכוי רב לקורוזיה ומעבר של גרגרי חול וחלקיקי חלודה. הסנן מנטרל גם טעמי לוואי ומסנן גם הוא אבנית.
  • מסנן פחם פעיל –  מסנן ביתי המותקן מתחת לכיור המטבח, הוא מנטרל טעמי לוואי וכלור מן המים וכן מנקה את המים מתרכובות אורגניות, חשוב לזכור כי אינו מטהר את המים מחיידקים ולא פועל על מתכות או מינרליים, המסנן הוא המחסום האחרון לפני יציאת המים מהברז ועל מנת שהמים יהיו באיכות מיטבית מומלץ לשלב את הסנן הזה עם מסנן מכאני המותקן על השיבר הראשי.  
  • מסנן בשיטת האוסמוזה ההפוכה – מערכת טיהור מים רב תכליתית המעניקה פתרון אולטימטיבי לסינון כימקלים, חיידקים, בקטריות, אבנית ועוד. המסנן אשר נחשב לאיכותי ביותר וכולל בתוכו ממברנה המאפשרת רק מעבר של מים. המסנן הזה משלב גם מסנן מכני, מסנן פחם פעיל, מסננת שמטרתה לספוח את המלחים והמינרלים שמצויים במים, ולרוב מותקן בו גם אלמנט לשיפור טעם המים (מינרליזטור), מה המעניק מים באיכות מעולה. 

כאשר מתכוונים לרכוש מסנן לטיהור מים ביתי, חשוב מאוד לוודא את איכות המוצר ומוניטין החברה המייצרת. לרוב המסננים, מלבד מסנן אבנית,  יש תקן שעליהם לעמוד בו על מנת לשמור על איכות המים ובריאות הציבור.  

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...