Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הרצאות לגמלאים בחיפה – לדעת עוד בכל גיל

הרצאות לגמלאים בחיפה – לדעת עוד בכל גיל
קרדיט pixabay

עם היציאה משוק העבודה אל תקופת הפנסיה, מוצאים עצמם גמלאים רבים עם זמן פנוי מהרגיל, אותו מבקשים הם להעשיר בחוויות וידע חדש, כאשר אליהם חוברים גם רבים מבני הגיל השלישי וגיל הזהב אשר מחפשים אחר פעילויות מותאמות אשר נועדו לייצר מסגרת חברתית נעימה ונוחה.

הרצאות לגמלאים בחיפה – לדעת עוד בכל גיל
קרדיט pixabay

בניגוד להרצאות וסדנאות המיועדות לקהל הצעיר יותר וכוללים היבט יישומי ומעשי, הרצאות לגמלאים מיועדות בראש ובראשונה לספק הנאה, העשרה וידע שאין בהכרח יבוא לידי ביטוי באופן מעשי. בין תחומי העניין השונים בהם מוצאים גמלאים עניין רב בימנו, ניתן למנות בין היתר את הנושאים החשובים הבאים:

  • בריאות – הגיל השלישי טומן בחובו לא מעט תחלואות ומגבלות, ומלבד הליווי הרפואי האישי רבים מן הגמלאים מוצאים עניין בהרצאות המתייחסות לתחום הבריאות, קבלת כלים ועצות לשמירה על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת, חדשנות בתחומי הרפואה וטיפולים אפשריים לתופעות הגיל השונות וכו'.
  • ספורט – למרות היחלשות הגוף אין משמעות הדבר כי ישיבה ללא מעש היא הפתרון למכאובי הגוף ולהיפך. מרבית הגמלאים ישמחו לקבל ידע וכלים כיצד ניתן להפעיל את הגוף ולחזק אותו, באופן אחראי ותוך שמירה עליו, תוך שימוש בטכניקות ושיטות ספורט מומלצות.
  • מן העולם – ישנם גמלאים בעלי יכולת פיזית וכלכלית המאפשרת להם לנצל את הזמן ולטייל בעולם וישנם כאלה שיסתפקו בקריאה, צפייה וידע אודות שכיות חמדה ברחבי העולם, כך או כך, הרצאות המספרות את סיפורו של מקום הן הרצאות מבוקשות ומעשירות, בעיקר כאשר הן כוללות הקרנה ויזואלית, מאכלי המקום או דרכים נוספות להעביר את החוויה האותנטית באמצעים חושיים.
  • אקטואליה – הגיל השלישי הוא גיל נהדר לגלות מעורבות בחברה, בקהילה ובפוליטיקה המקומית והארצית, והרצאות המעשירות בידע אזרחי ואקטואלי פותחות את תחומי העניין ומביאות גמלאים רבים לקחת חלק פעיל בארגונים, במסגרות התנדבותיות, באמצעות ביטוי בכתב או בעל פה ועוד.
  • חוק ומשפט – לא כולנו עורכי דין, אולם הצורך והרצון לידע המקל על התנהלות מול רשויות, זכויות וחובות בתחומים שונים, דיני משפחה, ירושות וצוואות, פנסיה וזכויות ביטוחיות, כל הללו משמשים כמידע רלוונטי המסייע בידיו של כל אחד, בוודאי בידיהם של גמלאים הזכאים לזכויות והטבות על ידי המדינה וגופים שונים, ויקל עליהם לנצל זאת באמצעות הרצאות וידע מתאים.

בתכנון הרצאות לבני הגיל השלישי חשוב לבחור במקום נוח להגעה ונגיש, מרווח דיו אשר מסוגל לספק שירותים נלווים בניהם כיבוד קל או ארוחה מלאה בהתאמה לסוג האירוח ולאורך ההרצאה, כמובן מתחם ממוזג ונוח ותשתית טכנולוגית להעברת ידע, מצגות, סרטים וכדומה. עיריות ומועצות מקומיות המנהלות פעילויות לגמלאים דואגות הן ליצירת קבוצת גמלאים קבועה, שתשתתף דרך קבע בפעילויות מעשירות ומהנות ויוכלו להפיק מכך גם חיי חברה פעילים, והן ליצירת תשתית נוחה של מקום, הסעות במקרה הצורך, ליווי והשגחה ומתן רשת של פעילויות מעשירות ומהנות.

עמותת מילב, רשת מועדוני גמלאים הפרוסים באזור חיפה, מקיימת כל העת מגוון רחב של הרצאות וסדנאות המותאמות בייחודיות לבני הגיל השלישי וגיל הזהב בנושאים הנ"ל ובעוד שפע נושאים מרתקים רבים אחרים – לפירוט לו"ז ההרצאות והסדנאות, לחצו כאן.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...