Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת תחנה

הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת תחנה
קרדיט להדמיה: יינון, תכנון יעוץ ומחקר בע״מ, עבור חוצה ישראל.

ביום חמישי התקיימה ישיבה להתנעת התכנון המפורט של קו הרכבת הקלה חיפה-נצרת בהובלת הוועדה לתשתיות לאומיות וחברת חוצה ישראל ובהשתתפות כל נציגי בעלי העניין

הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת תחנה
קרדיט להדמיה: יינון, תכנון יעוץ ומחקר בע״מ, עבור חוצה ישראל.

תוואי הרכבת שיתחיל ב'מרכזית המפרץ' ויסתיים בנצרת הוא באורך 41 ק"מ מתוכם 29 ק"מ בקו הבין-עירוני, 20 תחנות, חניוני חנה וסע, גשרים, מנהרות ומתקנים הנדרשים עבור תפעול המסילה והרכבת

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות זאב בילסקי, קיימה ביום חמישי (5.3.20) דיון להתנעת התכנון המפורט של פרויקט הרכבת חיפה-נצרת (תת"ל 56) בהובלת "חוצה ישראל".

מדובר במערכת להסעת המונים עירונית ובינעירונית משולבת, אשר תשרת את תושבי הצפון ותשפר את איכות חייהם. בישיבה לקחו חלק כלל בעלי העניין ונדונו ההיבטים השונים של השתלבות הפרויקט במרחב העירוני והבינעירוני. בדיון השתתפו בין היתר ראשי רשויות שבתחומם יעבור הקו, משרד התחבורה, חברות התשתית, חברת החשמל, קק"ל, רשות העתיקות, חברת מקורות, רשות הטבע והגנים ועוד.

התכנית שאושרה במהלך שנת 2018, כוללת תוואי באורך 41 ק"מ, מתוכו 29 ק"מ בקו הבין-עירוני. לאורך התוואי משולבות 20 תחנות (9 בינעירוניות ו-11 עירוניות), חניוני חנה וסע, גשרים, מנהרות ומתקנים הנדרשים עבור תפעול המסילה והרק"ל. התוואי מתחיל בתחנת מרכזית ה מפרץ, במקביל לדרך 22 (כביש עוקף קריות) עד מחלף קריית אתא צפון, ימשיך לאורך דרך 781 ועד מחלף גלעם ויעבור במסלול דרך 79 עד צומת ריינה-משהד, דרך 6400 לנוף הגליל, דרך קריית הממשלה ויסתיים בכיכר העירייה בנצרת.

הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת תחנה
קרדיט: חוצה ישראל.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', ציין כי הרכבת הקלה מחיפה לנוף הגליל ולנצרת היא בשורה של ממש לצפון ולפריפריה. תוך פחות מארבעים וחמש דקות למרכזית המפרץ בחיפה, ומשם ישירות לת"א וליתר חלקי הארץ.

במשך יותר מדי שנים אזור הצפון לא קיבל מענה מספק בפיתוח, בתשתיות ובדחיפה לצמיחה. קידום התכנון המפורט של קטעי הקו הוא צעד חשוב שיחזק את יישובי הצפון ויתרום לשיפור איכות חייהם של אזרחי. אני סומך על חברת חוצה ישראל שתתקדם עם הפרויקט במקצועיות ובמהירות האפשרית".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי, ציינה כי "התכנית צפויה להקל על עומסי התחבורה באזור ותשפר את נגישותם של תושבי נצרת, נוף הגליל והישובים לאורך דרך מס' 79 לעיר חיפה. כמו כן, הרק"ל תאפשר שירות תחבורתי איכותי לרובע החדש של קרית אתא שבתחומו צפויות לקום אלפי יחידות דיור ותקשר אל האתרים התיירותיים בנצרת". אלינסקי הוסיפה, כי "במסגרת התכנון המפורט יעשה מאמץ גדול מאד לשימור מרבית העצים, והשתלבות הרק"ל בנופי הגליל". עוד הדגישה כי "הטכנולוגיה שנבחרה היא שיטת ה-Tram-Train, לראשונה בארץ, המאפשרת נסיעה במקטעים בינעירוניים ו עירוניים כאחד, ללא צורך בהחלפת מערכת הסעה, ותהווה תרומה משמעותית לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ופיתוח צפון הארץ".

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, אמר בתום הישיבה "אנו צופים כי התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה יסתיים עד לסוף רבעון שלישי 2020. במקביל התחלנו לקדם מכרז למיון ובחירת הקבוצות אשר יורשו להשתתף במכרז הזכייני בפרויקט זה (PQ)".

יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות וראש מטה הדיור, זאב בילסקי, ציין כי "בשבוע שעבר אישרנו להפקדה את הקווים הראשונים של המטרו, השבוע אישרנו את תכנית המתאר הארצית לתשתיות תחבורה יבשתית והיום יריית הפתיחה לתחילת ביצוע קו הרכבת הקלה מחיפה לנצרת. התכנית עשויה להקל באופן משמעותי על גודש התחבורה באזור, לאפשר פיתוח של אלפי יחידות דיור נוספות וכן לקרב בין מוקדי התעסוקה המרכזיים בצפון הארץ".

ועדת המשנה של הות"ל, בראשות מתכננת הוועדה, צפויה לאשר בחודשים הקרובים חבילות ביצוע ראשונות של עבודות הרק"ל, הכוללות העתקה ופינוי של כל התשתיות בתחום המסילה העתידית, הנחת תשתיות עירוניות ובינעירוניות חדשות ופיתוח במדרכות, לרבות ריצוף, תאורה, ריהוט רחוב ונטיעת עצים חדשים.

כתבות מעניינות נוספות
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...