Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הרגולציות שבדרך והסיבה שכדאי למהר ולרכוש נדל"ן- כבר עכשיו

הרגולציות שבדרך והסיבה שכדאי למהר ולרכוש נדל"ן- כבר עכשיו
קרדיט Depositphotos

תקציב המדינה לשנים 2021-2022 עבר בהצלחה את הצבעת הכנסת, ויזמית הנדל"ן הדר ברוקנשטיין בחרה לשים בצד את הפרשנויות הפוליטיות ולבחון בעיניים מקצועיות כיצד זה צפוי להשפיע על שוק הנדל"ן בישראל.

בתקציב הנוכחי ובמספר תקנות הנלוות לו ניכר כי נושא מחירי הדיור קיבל מקום של כבוד, כאשר המטרה היא אחת: להוריד את נחירי הדירות בישראל ולאפשר דיור בר השגה לזוגות הצעירים ולמשפחות. הדר ברוקנשטיין, שמכירה את שוק הנדל"ן בישראל ישר ומלפנים, אינה ממהרת להתרשם שנראה צניחה במחירי הנדל"ן בעתיד הקרוב, ולמעשה ממליצה לאלה שיושבים על הגדר, למצוא את הנכס, הדרך והכלים לרכוש נכס בזמן קצר, ולא להיות חשופים לאי אלו שינויים וחוסר וודאות שעשוי לייצר השוק.

תקציב המדינה לשנים 2021-2022 עבר בהצלחה את הצבעת הכנסת, ויזמית הנדל\"ן הדר ברוקנשטיין בחרה לשים בצד את הפרשנויות הפוליטיות ולבחון בעיניים מקצועיות כיצד זה צפוי להשפיע על שוק הנדל\"ן בישראל.  בתקציב הנוכחי ובמספר תקנות הנלוות לו ניכר כי נושא מחירי הדיור קיבל מקום של כבוד, כאשר המטרה היא אחת: להוריד את נחירי הדירות בישראל ולאפשר דיור בר השגה לזוגות הצעירים ולמשפחות. הדר ברוקנשטיין, שמכירה את שוק הנדל\"ן בישראל ישר ומלפנים, אינה ממהרת להתרשם שנראה צניחה במחירי הנדל\"ן בעתיד הקרוב, ולמעשה ממליצה לאלה שיושבים על הגדר, למצוא את הנכס, הדרך והכלים לרכוש נכס בזמן קצר, ולא להיות חשופים לאי אלו שינויים וחוסר וודאות שעשוי לייצר השוק.  הדרך היחידה להביא להורדת מחירים, של כל מוצר או שירות בשוק, היא הגברת ההיצע באופן שיעלה על הביקוש, מסבירה הדר ברוקנשטיין במקצועיות ממרומי ניסיונה וידיעותיה. ניכר כי הרגולציה וההנחיות החדשות מתייחסים בדיוק למטרה זו, באמצעות מספר כלים:  הטלת מיסוי נוסף על דירות אשר נרכשות להשקעה. איסור גורף על השכרה קצרת מועד (דירות AIRBNB) במרכז הארץ. איסור שימוש חורג- איסור על שימוש בדירות לצרכים עסקיים: משרדים, מרפאות וצרכים עסקיים אחרים. הקלות בירוקרטיות לפיצול בתים ליחידות דיור נפרדות. עידוד בניה בקרקע פרטית באמצעות מס שבח מופחת. בעוד שמטרת הרגולציה היא הצפת השוק בדירו מגורים, מה שאמור להביא להורדת המחירים, עין מקצועית וידע בסיסי בכלכלה ובנדל\"ן מראה שמדובר בטיפה בים, ובוודאי שלא בהצפה של דירות שתשנה את מאזן הביקוש וההיצע. למעשה, קיים חשש שדווקא העלאת המס על דירות להשקעה (מיסוי החל על רוכשי דירה שניה ויותר בלבד, ואינו חל על דירה ראשונה למגורים או על משפרי דיור), עשויה להביא לעלייה במחירי הנדל\"ן, שכן במקום לשלוח את המשקיעים לחפש אחר אפיקי השקעה אחרים, יוכלו אלה לגלגל את עלות המס בחזרה אל השוכרים ו/או הרוכשים.  כיזמית נדל\"ן מובילה, מציעה הדר ברוקנשטיין שלא להמתין ולבחון לאן ייקחו את השוק תהליכים כאלה או אחרים, ונשענת על התנהלות השוק בשני העשורים האחרונים, בהם בצעו ניסיונות לבלימת המחירים, אולם ניכר שלא רק שאלה לא צלחו, מחירי הנדל\"ן הוסיפו להאמיר ורק בשנה האחרונה וחרף משבר הקורונה, חתמו גידול לא מבוטל של 10%.  אז מה מומלץ לעשות?  לפני הכל תכנון מוקדם, הבנה והיכרות עם ההון העצמי, יכולת ההחזר החודשית, הזכאות בבנק למשכנתא על פי הצורך, והתאמה של כל אלה לנכס הנדל\"ן הרצוי, על פי אזור, גודל נכס ופרמטרים נוספים. עסקת נדל\"ן היא העסקה הגדולה ביותר שיעשו מרבית הרוכשים בחייהם, וחשוב לעשות זאת חכם ונכון, ובליווי מקצועי מתאים, החל משירותי תיווך מקצועיים וכלה בליווי עורך דין משלב המשא ומתן ועד לחתימת החוזה וקבלת המפתח. הדר ברוקנשטיין, יזמית נדל\"ן מובילה במרכז, מסייעת למשפחות רבות להגשים את חלום הדירה, תוך שירה על האינטרסים של לקוחותיה על הצד הטוב ביותר.
קרדיט Depositphotos

הדרך היחידה להביא להורדת מחירים, של כל מוצר או שירות בשוק, היא הגברת ההיצע באופן שיעלה על הביקוש, מסבירה הדר ברוקנשטיין במקצועיות ממרומי ניסיונה וידיעותיה. ניכר כי הרגולציה וההנחיות החדשות מתייחסים בדיוק למטרה זו, באמצעות מספר כלים:

  • הטלת מיסוי נוסף על דירות אשר נרכשות להשקעה.
  • איסור גורף על השכרה קצרת מועד (דירות AIRBNB) במרכז הארץ.
  • איסור שימוש חורג- איסור על שימוש בדירות לצרכים עסקיים: משרדים, מרפאות וצרכים עסקיים אחרים.
  • הקלות בירוקרטיות לפיצול בתים ליחידות דיור נפרדות.
  • עידוד בניה בקרקע פרטית באמצעות מס שבח מופחת.

בעוד שמטרת הרגולציה היא הצפת השוק בדירו מגורים, מה שאמור להביא להורדת המחירים, עין מקצועית וידע בסיסי בכלכלה ובנדל"ן מראה שמדובר בטיפה בים, ובוודאי שלא בהצפה של דירות שתשנה את מאזן הביקוש וההיצע. למעשה, קיים חשש שדווקא העלאת המס על דירות להשקעה (מיסוי החל על רוכשי דירה שניה ויותר בלבד, ואינו חל על דירה ראשונה למגורים או על משפרי דיור), עשויה להביא לעלייה במחירי הנדל\"ן, שכן במקום לשלוח את המשקיעים לחפש אחר אפיקי השקעה אחרים, יוכלו אלה לגלגל את עלות המס בחזרה אל השוכרים ו/או הרוכשים.

כיזמית נדל"ן מובילה, מציעה הדר ברוקנשטיין שלא להמתין ולבחון לאן ייקחו את השוק תהליכים כאלה או אחרים, ונשענת על התנהלות השוק בשני העשורים האחרונים, בהם בצעו ניסיונות לבלימת המחירים, אולם ניכר שלא רק שאלה לא צלחו, מחירי הנדל\"ן הוסיפו להאמיר ורק בשנה האחרונה וחרף משבר הקורונה, חתמו גידול לא מבוטל של 10%.

אז מה מומלץ לעשות?

לפני הכל תכנון מוקדם, הבנה והיכרות עם ההון העצמי, יכולת ההחזר החודשית, הזכאות בבנק למשכנתא על פי הצורך, והתאמה של כל אלה לנכס הנדל"ן הרצוי, על פי אזור, גודל נכס ופרמטרים נוספים. עסקת נדל"ן היא העסקה הגדולה ביותר שיעשו מרבית הרוכשים בחייהם, וחשוב לעשות זאת חכם ונכון, ובליווי מקצועי מתאים, החל משירותי תיווך מקצועיים וכלה בליווי עורך דין משלב המשא ומתן ועד לחתימת החוזה וקבלת המפתח. הדר ברוקנשטיין, יזמית נדל"ן מובילה במרכז, מסייעת למשפחות רבות להגשים את חלום הדירה, תוך שירה על האינטרסים של לקוחותיה על הצד הטוב ביותר.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...