Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפסיון של מתיאוס 2727

הפסיון של מתיאוס 2727
הפסיון של מתיאוס 2727 צילום כפיר בולוטין

להקת המחול קמע תופיע עם יצירתו של הכוראוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו האדירה של י.ס.באך, "מתיאוס פסיון"בתיאטרון יד למגינים ביגור, ב25.2.19.

המופע עלה לראשונה בגרמניה, בהפקת ענק הבינלאומית בה השתתפו למעלה מ- 100 נגנים, רקדנים, זמרי אופרה וחברי מקהלה על במה אחת . 

היצירה המוסיקלית בוצעה על ידי מקהלת הכנסייה של העיר וופרטל ותזמורת L'arte del Mondo מגרמניה.

בסוזן דלל יעלה "הפסיון של מתיאוס 2727" לצלילי פסקול שהוקלט במיוחד על ידי ההרכב המקורי עבור להקת המחול קמע.

גינץ הוא הכוריאוגרף השני בהיסטוריית המחול העולמית שהתמודד עם יצירה זו. כבן לניצולי שואה הוא התקשה לקבל את מסריה, אולם בתום עבודה של שנתיים הוא מצא את הפרשנות שלו. הבלט של תמיר גינץ מתקיים בעתיד, אלף שנים אחרי חיבורו של באך, עם מסר אוניברסלי של אנשים שמשוועים לאהבה ועידוד.

הפסיון של מתיאוס 2727 צילום כפיר בולוטין
Matthaus passion – צילם יוסי צבקר

יום שני ה-25.2.19, בשעה 20:30, תיאטרון יד למגינים, יגור

להקת המחול קמע תופיע ביום שני ה-25.2.19  בשעה 20:30 להקת המחול קמע תופיע ביום שני ה-25.2.19  בשעה 20:30 בתיאטרון יד למגינים ביגור, עם "הפסיון של מתיאוס 2727" – יצירה של הכוריאוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו האדירה של י.ס.באך, "מתיאוס פסיון". היצירה המוסיקלית מבוצעת בהקלטה מיוחדת על ידי מקהלת הכנסייה של וופרטל Kantorei Barmen-Gemark ותזמורת הבית של ענקית התרופות, "באייר" L'arte del Mondo שתיהן מגרמניה.

ביגור, עם "הפסיון של מתיאוס 2727" – יצירה של הכוריאוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו האדירה של י.ס.באך, "מתיאוס פסיון". היצירה המוסיקלית מבוצעת בהקלטה מיוחדת על ידי מקהלת הכנסייה של וופרטל Kantorei Barmen-Gemark ותזמורת הבית של ענקית התרופות, "באייר" L'arte del Mondo שתיהן מגרמניה.

ההפקה עלתה לראשונה בגרמניה, שם זכתה לשבחים והדים רבים בעיתונות ובקרב הקהל, ובנוסף עלתה פעמיים בארץ בהפקה המלאה. בדלל תבוצע היצירה לצלילי ההקלטה של המופע המקורי שהתקיים בגרמניה.

סיפור לידת ההפקה הוא סיפור של סגירת מעגל של בנו של ניצול שואה – הכוריאוגרף תמיר גינץ, ושל בנו של נהג רכבות המוות בשרות הרייך השלישי – יו"ר הנהלת המקהלה, ארנו גרלך.

"מתיאוס פסיון" מאת באך נחשבת לאחת מיצירות המופת של המלחין ולאחת החשובות בעולם הנוצרי. היא מספרת את ספור צליבתו של ישו ובגידתו של יהודה איש-קריות כפי שמתארת המיתולוגיה הנוצרית, סיפורים אשר ליבו את השנאה כלפי יהודים במשך מאות שנים.

תמיר גינץ הוא הכוריאוגרף השני אשר התמודד עד כה עם יצירה זו  (לאחר ג'ון נומייר מבלט המבורג). בפניו ניצבה התמודדות גדולה בשל מסריה של היצירה שהיו קשים לו לעיכול כבן לניצולי שואה. אחרי עבודה בת שנתיים בה הוא חקר את הברית החדשה ואת היצירה של באך, הוא הגיע לפרשנות משלו שאותה הוא מבטא בכוריאוגרפיה. גינץ בחר למקם את הבלט שלו בעתיד, בשנת 2727, 1000 שנים אחרי חיבורו של באך והוא

רואה בדמיונו אנשים שבורים המחפשים הצלה ומשיח, בני אדם הכמהים לאהבה ועידוד. הוא אומר: "אני מאושר שנפלה בחלקי הזכות לעבוד על יצירה שהייתה האתגר הקשה ביותר בכל הקריירה שלי ולסגור מעגל עם הזהות שלי כיהודי וכבן לניצולי שואה". תמיר גינץ בונה ביצירתו גשר בין עמים ובין דתות בעולם שבו כל אחד הוא ישו, וישו חוזר להיות רק אחד מהעם. ביצירה שזכתה לביקורות נלהבות באירופה המיתוס הישועי של באך הופך לאירוע אוניברסלי מרגש ומפתיע שאין לו מקום או זמן.

ארנו גרלך, יו"ר אגודת הידידים באר-שבע  – וופרטל  ויו"ר הנהלת המקהלה סוגר גם הוא מעגל עם הפנייה אל תמיר גינץ בבקשה ליצור כוריאוגרפיה ליצירה. אביו של גרלך ספר לבנו על חייו כנהג בכפייה בשרות הרייך השלישי. הוא השביע את בנו בסוף המלחמה שיקדיש את חייו לבניית קשר בין גרמנים ליהודים ולכפר על זוועות השואה.

ההפקה נולדה אחרי שענקית התרופות "באייר" נענתה לבקשת מקהלה כנסיית וופרטל לסיוע פיננסי להפקה בימתית מלאה של יצירתו של באך. תזמורת הבית של החברה הוצמדה למקהלה וביחד הם ביקשו לקיים גשר לשלום בין נוצרים ליהודים, עם העצמת מסרי האהבה והסליחה בנצרות ומיגור השנאה כלפי היהודים, שהסיפור המיתולוגי ליבה. מסר זה הועבר ללהקת המחול קמע בפנייה אליה לשיתוף פעולה ביצירה. קמע היא אחת מלהקות המחול המובילות בארץ והיא פועלת בעיר באר שבע אשר חתומה על ברית ערים תאומות עם העיר הגרמנית וופרטל.

הפסיון של מתיאוס 2727 צילום כפיר בולוטין
Matthaus passion – צילם יוסי צבקר

"הפסיון של מתיאוס 2727" – מאת הכוריאוגרף תמיר גינץ

יום שני ה-25.2.19 בשעה 20:30

תיאטרון יד למגינים, יגור

מחיר: 85-105 ₪  . טלפון להזמנת כרטיסים: טלפון להזמנת כרטיסים: 04-8431500

מגיל 16 ומעלה/ המופע כולל עירום מלא.

משך המופע: 70 דקות ללא הפסקה


מנכ"לית להקת קמע: מרב צימנד

מוזיקה: י. ס. באך  St. Matthews Passion

מנצח:  Werner Ehrhardt

תלבושות: לימור דרור

עיצוב במה: אדם קלר

עיצוב תאורה ותאורה פיסולית: ירון אבולעפיה

 

הבלט הופק על ידי חברת "Bayer" – גרמניה.

רקדנים:

איילת אלפו, אדי ארזו קלאזל, לוריס אשונג'ה,  ג'וני בוקשטיין, שגיא בללי,  תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, עינב קרינגל, אליוט תומפסון, ולדיק פנסיוק

Dancers

 

Ayelet Alfo, Eddy Hersaut Calazel, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, , Tom David, Lorris Eichinger,  Noam Ephron, Einav Kringel,  Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

 

להקת המחול קמע הנה אחד מהקולות המרכזיים בעולם המחול הישראלי.  הלהקה מזמינה את הצופים לחוויה מרתקת, אסתטית ומהוקצעת  במגוון יצירות מרגשות.

תמיר גינץ, המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקה, יוצר עבודות המהוות את הציר המרכזי ברפרטואר הלהקה. עבודותיו מאופיינות בשפה אישית וייחודית, המתבססת על הטכניקות הקלאסית והמודרנית והמאתגרת את רקדני הלהקה בעוצמתה. גינץ מצליח ליצור על הבמה עולם עשיר ברבדים השואב אליו את הקהל.

 

קמע הנה בית ל-14 רקדנים, ישראלים לצד רקדנים מרחבי העולם, בעלי אישיות ייחודית המביאים לבמה ביצוע אלגנטי, וירטואוזי ורענן.

קמע זכתה להצלחה בסיורי הופעות ובפסטיבלים יידועי שם באירופה, דרום אמריקה, בסין ובהודו. הלהקה מטפחת קהל צעיר של שוחרי מחול באמצעות מופעים לנוער וילדים.  בלהקה מועלות עבודות של כוריאוגרפים אורחים מהמובילים בעולם, לצד יצירה מקורית של כוריאוגרפים ישראלים ויוצרים צעירים.

רקדני הלהקה מקיימים פרויקטים חינוכיים של הוראה והסברה בבתי-ספר, מגמות ואולפנות מחול, סדנאות אמן, סדנאות רפרטואר ותכניות העשרה בכל רחבי הארץ.

קמע נוסדה בשנת 2002 כיוזמה משותפת של דניאלה שפירא ותמיר גינץ כלהקת הבית של מרכז המחול בת דור באר שבע.  קמע הנה שגרירה נאמנה של העיר באר שבע בעשרות מופעים מדי שנה בארץ ובעולם. צוות הלהקה על רקדניה מתגוררים בבירת הנגב והנם חלק בלתי נפרד מהקהילה התרבותית בעיר.

 

מקהלת הכנסייה BARMEN-GEMARKE

המקהלה הנה בעלת מוניטין למוזיקה כנסייתית ווקאלית בוופרטל למעלה מ 65 שנים. לאחר שקבל את התפקיד מידיהם של הלמוט קלופר ומנפרד שרייר, וולפגנג קלנסנר, מוזיקאי ונגן האורגן של הכנסייה, עיצב את דרכה היצירתית והעבודה הקולית של המקהלה שהתפתחה משנת 1933.  תוכנית הקונצרטים של המקהלה כוללת עבודות ווקאליות ספרותיות קלאסיות רבות וקונצרטי בכורה המציגים  יצירות מלחינים  עכשוויים. הקונצרט החודשי של המקהלה הוא דוגמא מצוינת למסורת זו.

יחד עם "Orchesterakademie an der  Immanuelskirche", שנוסד על ידי מקהלת הכנסייה, והמוזיקאים הצעירים המוכשרים שלהם, המקהלה עורכת חזרות מקצועיות על עונת הקונצרטים ל אורך השנה. התמיכה   של  Hartmut-und-Lore-Schuler-Stiftung Wuppertal, , Jackstädt-Stiftung ,,  Lacksstadt- -Stiftung., מוערכת ביותר כעזרה לפעולתה של המקהלה. המקהלה מונה כ-65 זמרים.

תזמורת l'arte del mondo

התזמורת נוסדה ב 2004, ועוסקת בנגינה של מוזיקה היסטורית כבסיס לעבודתה. התזמורת גם מנגנת בכלים מודרניים בהופעות מרהיבות ולה רפרטואר מגוון של יצירות מאת מלחינים קלאסיים ובני המאה ה – 20.

מעונת 2010/11 כל הקלטות תזמורת l'arte del mondo  הן בחברת SONY  / Deutche Harmonia mundi.  "Amor Oriental" הוא התקליט הראשון שהוציאו בסוני באפריל 2011.

התזמורת הופיעה ברחבי גרמניה, בפסטיבל ישראל ובדרום אמריקה, תורכיה, שוויץ, צרפת, דנמרק, רוסיה ויפן. התזמורת מונה כ-35 נגנים.

כתבות מעניינות נוספות
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
בלי לצאת מהבית: שירות תזונה ודיאטה און-ליין בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי
בכללית ממשיכים להנגיש את השירותים והרחבת זמינותם לכלל המטופלים: תרופות...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...
"בין גלים לתלמים"
לאמן יוסי לובלסקי אוצרת : רינה גנוסוב פתיחה חגיגית: שבת ,ה-9.3.2024 בשעה...