בעידן שבו רוב המסעדנים מרגישים שהם עובדים עבור פלטפורמות המשלוחים ולא עבור עצמם – מגיעה יוזמה חדשה שמחזירה להם את האוויר לנשימה. הכירו את פוד סיטי, פורטל אוכל ישראלי שמצליח לשבור את המודל המוכר של עמלות, ולבנות סביבו קהילה של בעלי עסקים מרוצים.
הקונספט פשוט: מסעדה משלמת תשלום חודשי קבוע בסך 129 ₪ + מע"מ – ומקבלת פרופיל מושקע באתר, ללא עמלות על כל הזמנה, שיחה או קליק. התוצאה: המסעדנים חוסכים כסף, שומרים על מחירים הוגנים ללקוח, ונהנים מחשיפה אורגנית שגדלה עם הזמן.
“הרגשתי שאני עובד בשביל אפליקציות משלוחים במקום לנהל את העסק שלי,” משתף תומר, בעל מסעדת בשרים מחולון. “כשהצטרפתי לפוד סיטי, פתאום קיבלתי פניות ישירות – בלי לגזור לי 25% מכל מנה.”
האתר מציע ממשק נקי ואינטואיטיבי שמרגיש כמו עמוד אינסטגרם – עם תמונות, תפריט מסודר, שעות פתיחה, זמני משלוח, רמת כשרות וכל המידע שחשוב לדעת – בלי רעש ובלי עומס מיותר. ההזמנות מתבצעות ישירות מול המסעדה, טלפונית, כך שגם הקשר עם הלקוח נשמר אישי.
אבל זה לא נגמר שם. בפוד סיטי משקיעים מאמצים ניכרים לקידום המסעדות גם מחוץ לאתר: פרסום בגוגל, פעילות עקבית ברשתות החברתיות, ושיתופי פעולה עם אתרי תוכן מקומיים – כל אלה תורמים לנוכחות דיגיטלית שהולכת ותופסת תאוצה. המסעדות נהנות מחשיפה לא רק מצד לקוחות שמזמינים משלוח – אלא גם מאנשים שמחפשים מקום לשבת בו, להזמין מראש או פשוט להכיר טעמים חדשים בסביבה.
לדברי הצוות מאחורי פוד סיטי, המטרה היא לבנות “מתחם דיגיטלי” – ממש כמו קניון של מסעדות באונליין, שבו לכל עסק יש את המקום שלו, עם שקיפות מלאה ומחירים הוגנים.
בזמן שפלטפורמות אחרות דורשות עמלות גבוהות שמאלצות את המסעדות להעלות מחירים – פוד סיטי שומר על עקרון פשוט: תשלום חודשי קבוע, בלי הפתעות, בלי אותיות קטנות. זה מאפשר לבעל העסק לתכנן את ההוצאות שלו מראש, וללקוחות ליהנות ממחירים אמיתיים – בלי עמלות מוסתרות.
המודל הזה מתאים במיוחד למסעדות משפחתיות, עסקים קטנים ואפילו דוכנים חדשים שרוצים לפרוץ החוצה – בלי להיכנס להוצאות שיווק כבדות. בזכות הקלות בהקמה, והעובדה שאין התחייבות ארוכת טווח, יותר ויותר מסעדנים בוחרים לבדוק את האפשרות הזו – ולא מעט מהם נשארים.
כתבה זו נכתבה בחסות foodcity.co.il