Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המדריך מלא לניקוי ראשי ברז

המדריך מלא לניקוי ראשי ברז
קרדיט -Photo by Kartikay Sharma on Unsplash

ניקיון הבית וחלקיו השונים הוא תחום רחב ומגוון שכולל צורך בהתמודדות עם ניקוי של משטחים שונים, מקומות שונים, חומרים שונים ועוד. כבר מזה שנים רבות שאנחנו לא משתמשים בסוג אחד של סבון, בשביל לרחוץ את הפנים שלנו, לחפוף את השיער ולסבן את הגוף. בדומה לכך, אנחנו גם לא נעשה שימוש באותו חומר ניקוי למטבח, לחדרי השינה ולחדרי השירותים בבתים שלנו. הפרדה זו, מצריכה ידע, חומרי ניקוי ייעודיים וגם אהבה מסוימת לניקיון. אז בין אם אתם חולי ניקיון מכורים או כאלה שרק מעבירים סמרטוט בסופי שבוע – המאמר הבא הוא בשבילכם.

 תת-התמחות בניקיון כללי – ניקוי ראשי ברזים

ניקיון וסדר הם 2 קווים מנחים בלא מעט בתים במדינת ישראל. כמעט כולנו משתדלים לשמור על סביבת המגורים שלנו נקייה, מסודרת, מאורגנת וכזו שנעים לשהות בה. עם זאת ובחישוב של כל הרצון הטוב והאהבה לניקיון, החיים עצמם הם כנראה האויב הכי גדול של הניקיון המוחלט ובמידה שיש לכם ילדים, האתגרים עלולים לעלות שלב או שניים.

בין כל החדרים, המגירות, גרמי המדרגות והחריצים שבפינות, קיימים חלקים שאותם אנשים רבים נוטים לא לנקות, בין אם זה נובע מחוסר ידיעה ובין אם זה נובע מעצלות – הזנחה של אזור הברזים בבית ושל ראשי הברזים בפרט, תביא בדרך כלל לשלל בעיות שיכולות להתעורר כמו גם לחוסר היגיינה ולמים שעלולים לצאת פחות נקיים מהברזים.

מהו ראש ברז?

ראש הברז הוא למעשה החלק האחרון שבברז ממנו יוצאים המים. התפקיד של ראש הברז בברזים השונים הינו לווסת את עוצמת הזרם, לאפשר כוונון של הזרם, להוות מעין מסנן של המים רגע לפני שהם מגיעים אלינו וכן להוות פרט עיצובי נוסף כחלק מעיצוב הברז הכללי.

ישנם ראשי ברז שונים ומשונים, בהתאם לסוגי הברזים השונים. ראשי הברזים כמו הברזים עצמם, יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, בגדלים שונים, בצורות שונות, נשלפים, חכמים, מגיבים בטאצ', לאפשר עוצמות זרם שונות ולהתאים לסביבות וחדרים שונים בבית.

איפה ישנם ראשי ברזים בבית ואילו סוגים קיימים?

למעשה, בכל מקום בו יש ברז בבית יש גם ראש ברז, שכן לכל ברז יש ראש ברז מתאים משלו.

ראש הברז הוא כאמור חלק בלתי נפרד מהברז עצמו והוא חייב להתאים לייעוד שלו, כך למשל נוכל למצוא במקלחת ראש ברז ייעודי איתו נוכל להתקלח בנוחות, או במטבח ראש ברז אשר יהיה פונקציונאלי למשל לשטיפת כלים וניקוי הכיור וכן הלאה.

בין הסוגים השונים של הברזים וראשי הברזים ומעבר לצורות ולעיצובים, קיים הבדל גדול נוסף שמשפיע בין היתר גם על הדרך בה נצטרך לתחזק ולנקות את הברז ואת ראש הברז.

הנה למשל כמה חומרים מרכזיים מהם עשויים ברזים והדרך לנקות אותם:

  • ראש ברז נירוסטה – כאשר מדובר בברז נירוסטה נרצה בעיקר לשמור על האחידות החיצונית והברק שלו, לכן נתרחק מכלים אגרסיביים כמו צמר פלדה ומשפחת המקרצפים. ההמלצה היא ניקיון בעזרת מים, סבון ומטלית לחה. כמו כן מומלץ להשתמש בתכשיר מסיר אבנית מקצועי לשימוש בחדרי מקלחת ושירותים.
  • ראש ברז ניקל – ניקל הוא חומר שבדרך כלל יזכור טביעות אצבעות, סימני מים וכתמי לכלוך כאלה ואחרים ולכן, הוא דורש תחזוקה שוטפת ותמידית. חשוב לנקות אותו עם חומר ניקוי ייעודי ומטלית ספוגה במים וסבון. בנוסף, חשוב לייבש אותו לאחר הניקוי.
  • ראש ברז ברונזה – על מנת לנקות ברזי ברונזה, מומלץ לעשות שימוש בחומרים ייעודיים אשר יסייעו לכם בזמן ניקוי ברזים, להסרת אבנית וקורוזיה וכן להשמדת חיידקים, פטריות וכתמים שונים. בנוסף, מומלץ להעביר מטלית לחה על חלקי הברז אחת לכמה ימים על מנת לשמור על המרקם ועל הנראות המרשימה של הברונזה.

לסיכום – ניקוי כל ברז מתחיל בראש

אזור הברז והכיור נוטה לצבור לכלוך וכתמים שונים. זה יכול להגיע משאריות שומן, ממשחת השיניים, מטביעות אצבעות על חומרים שונים ומאין סוף מקומות אחרים.

אחד הטיפים החשובים ביותר בקשר לניקוי ראשי ברזים, הוא שבמידה וניתן לפרק את ראש הברז מהברז עצמו, עשו זאת ותוכלו לנקות אותו בצורה יסודית ויעילה הרבה יותר. טיפ נוסף וחשוב לא פחות, הוא לעשות שימוש בחומרי ניקוי אשר מתאימים לחדר, לחומר אותו אתם מנקים או לסוג הברז.

כתבות מעניינות נוספות
איך מתנהל אירוע חברה מאורגן היטב
אירועי חברה הם אירועים שבהם האנשים המתוחכמים והמנוסים ביותר משתתפים...
זקוקים לאוטובוס לטיול שלכם? כל מה שאתם צריכים לדעת
טיולים ברחבי הארץ הם דבר נחמד ונעים. לא מעט קבוצות...
המדריך מלא לניקוי ראשי ברז
ניקיון הבית וחלקיו השונים הוא תחום רחב ומגוון שכולל צורך...
הצצה לתוך חדר הבקרה של עולם האבטחה
בשנים האחרונות עולם האבטחה עבר שידרוגים רבים. השילוב בין צורך...
שחזור דיסקים קשיחים למגזר העסקי
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המידע הוא הנכס החשוב ביותר של...
מארז יום הולדת מושקע
לקנות מתנה ליום הולדת של אדם אהוב זו משימה שלא...
למה כל כך חשוב לא לוותר לילדים שלנו על ספורט
אנחנו מביאים ילדים לעולם מתוך נקודת מוצא כי נעשה כל...
היתרונות של נדל"ן כאפיק השקעה
עבור אנשים אשר להם הון רב להשקעה, נדל"ן הוא אחד...
שיימינג בישראל: בין אחריות חברתית לסיכול וירטואלי
תופעת השיימינג הביזוי וההוקעה ברשתות החברתיות, הפכה לתופעה נפוצה ומדאיגה...
למה כדאי להשקיע באוכל נהדר לאירועים?
הפקת אירועים מביאה איתה בדרך כלל הרבה מאוד דילמות. איך...