Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכנות האביב – גם רכבך זקוק לכך

הכנות האביב – גם רכבך זקוק לכך
ענבל אור לב קרדיט

האביב הוא התקופה הטובה ביותר לרענן ולהתחדש. הוא הזמן המדוייק בשנה בו אנשים מנקים, מיישרים קו ומתחילים מחדש. זו גם התקופה הטובה ביותר לדאוג לא רק לבית אלא גם לרכב שעבור חלקנו, משמש בית שני – כי אחרי הכל אנחנו מעבירים בו שעות לא מעטות מחיינו

אז מדוע עכשיו? תקופת החורף גרפה מרכבנו מאמץ לא מבוטל. תקופת האביב היא הזמן המושלם להכניס את הרכב למוסך, לבקש בדיקה מקיפה של כל המערכות החיוניות.

גם אם מתוכנן טיפול תקופתי בקרוב, טוב תעשו אם תקדימו אותו במעט, וכך תוסיפו לעצמכם שקט נפשי בחינם.

רוצים גם להתחדש ברכב לאחר שטיפלתם ברכב? בפלטפורמה החדשנית של buybyecar תוכלו להתרשם ממגון רכבים למכירה בצפון

הכנות האביב – גם רכבך זקוק לכך

למה חשוב לשים לב?

צמיגים: גם אנחנו יודעים שצמיגי רכב מאבדים אחיזה מהר יותר על כביש רטוב, ופחות על כביש יבש – גם אם אינם במצב מושלם. עם זאת, זכרו שתי נקודות חשובות. הראשונה, ללא קשר לעונת השנה, תמיד להיות מצוידים בצמיגים תקינים. הבלימה קצרה יותר, שינוי הכיוון מהיר ומדויק יותר, האחיזה בפניות משופרת ואפילו צריכת הדלק טובה יחסית.

השנייה,ותזכרו זאת טוב, צמיג יבש מתפוצץ בקלות בכביש חם

כדי לוודא שהמכונית שלכם מצוידת בצמיגים טובים, בדקו זאת אצל איש מקצוע.

אגב, אפשרי גם לבדוק דברים בסיסיים לבד,ראשית, את לחץ האוויר יש לבדוק אחת לשבוע, ולהעיף מבט מפעם לפעם על הגומי, כיוון שחום הכביש מרחיב את הגומי וגורם לו לאיבוד אוויר בדרך איטית מאוד. אבל עדיין, השחיקה, ההתרחבות ואיבוד האוויר האיטי לא מאוזן עם הגלגל השני ולכן, בדיקת לחץ האוויר והמבט על הגומי חשובים מאוד.

בדקו אם יש סדקים בדופן – אות להתיישנות במקרה הטוב, או פגיעה חמורה יותר במקרה הרע. בדקו את סוליית הצמיג כדי לוודא שאין בה חתכים מיותרים, או עצמים תקועים. אם יש צורך, אל תהססו להחליף לצמיגים חדשים. כשאתם עושים זאת, שמרו על מספר כללים. ראשית, הקפידו לשמור על מידת הצמיג המקורית, אותה קבע היצרן. גם סוג הצמיג בעל חשיבות רבה, ולכן אל תתפתו להתקין צמיג מיצרן לא מומלץ (או אפילו מדגם אחר), רק מכיוון שלצמיגאי יש אותו במלאי "במחיר מדהים".

קבל/י הצעת מחיר לצמיגים לפני הגעתך לצמיגאי כדי שתגיע/י אליו מוכן וכך הוא לא יוכל להקפיץ לכם מחיר.

אוורור ומיזוג: במהלך חודשי החורף לא הפעלת כנראה את המזגן, למעט לטובת הפשרת אדים על החלון. בחודשים הקרובים לעומת זאת, סביר להניח שהוא יהיה כבוי לעיתים רחוקות בלבד. יש להקדים אם כן, לבדוק ולנקות כבר היום את פתחי האוורור מלכלוך שהצטבר כולל את מסנן המזגן . וחשוב כמובן לא פחות, לבדוק את מערכת המיזוג. להפעיל אותה לזמן מה, ובמידה ועוצמת הקור אינה משכנעת, לגשת למומחה שיוודא כי מיכל הגז מלא דיו, וכי אין בעיות אחרות. כך יחסך לך לא מעט עצבים בימים החמים באמת.

רוצים לדעת איך לקנות רכב? כנסו לפורטל ותקבלו את כל המידע המקיף לפני רכישת רכב.

מצבר: מערכת החשמל בקיץ אינה נהנית מחופשה, והעומס עליה אינו קטן מזה ,עמו היא מתמודדת בחורף. מצבר "עייף" עלול לסיים את חייו ללא כל התראה, ודווקא ברגע בו ממהרים. בדיקת מצבר מתבצעת כמעט בכל מוסך. בדוק ואל "תתקע" ברגע האחרון

קירור מנוע: אם הכל כשורה, אין סיבה מיוחדת לאבד נוזלי קירור ממיכל העיבוי של מערכת קירור המנוע. יש לבדוק כי הנוזל מגיע עד הסימן  הרצוי "MAX" מפעם לפעם. אם נדרשת תוספת, אל תדחו זאת, ועשו שימוש בנוזל יעודי. ובכל מקרה, אם אתם נדרשים להוסיף נוזל, קחו בחשבון כי יש צורך לבדוק מהיכן נעלם חלקו. בשום פנים ואופן אל תתפתו לנסוע כאשר מיכל נוזל הקירור אינו מצויד בכמות הדרושה. במכונית בה יש בעיה מוכרת, הקפידו על נוזל ייעודי בתא המטען, עד התיקון.

מגבים: אתם קוראים נכון. בקיץ לא יורד אצלנו גשם אמנם, אך המגב עדיין חשוב מאד גם בעונה זו. זכרו כי תפקיד המגבים אינו להסיט רק את מי הגשם, אלא בעיקר לשמור על שמשה קדמית נקיה מהפרעות. זכרו זאת כשתרצו לנקות אותה מנחיל יתושים שהתרסק עליה על כביש החוף באמצע הלילה, אבק ממחצבה שלידה עברתם או הפרשות ציפורים וכו'. זכרו גם כי המגבים נוטים להתייבש במהירות בקיץ, ומאבדים את יעילותם. החלפתם אינה יקרה במיוחד, ודורשת מעט מאד זמן. אגב, שמרו על מיכל נוזל שטיפה מלא, עם "מעט" סבון עדין ליעילות מוגברת.

חשוב ביותר: צילון לשמשה הקדמית. אין מילים לתאר כמה הוא יעיל במניעת הרתחת חלקי הפלסטיק של הקונסולה הקדמית, ההגה וחלק מהריפוד הפנימי. הם עולים גרושים, וסביר להניח שקיבלתם אחד במתנה בשנים האחרונות. עשו בו שימוש. שמרו כובע מצחיה נוסף בתא הכפפות, יחד עם עוד זוג משקפי שמש אם אפשר. בתא המטען שמרו בקבוק נוזל קירור, על כל צרה שלא תבוא.

טיפ אחרון: כאשר אנו נכנסים לרכב בשעות לוהטות, אנו נושמים חומר שנקרא בנזן שמופרש מהפלסטיקים ברכב, לכן, ניכנס לרכב, נתניע את הרכב נפתח חלונות לחמש דקות ולא מזגן כדי שלא נפזר את האוויר של הבנזן עוד יותר, רק לאחר חמש דקות להפעיל מזגן.

נצלו את תקופת האביב להתחדשות, לריענון ולא פחות מכך לבטיחות.

הכותב הוא שי ונונו מומחה בתחום הרכב ויזם פורטל buybyecar – קניית רכב יד שניה

הכנות האביב – גם רכבך זקוק לכך
ענבל אור לב קרדיט

www.bbcar.co.il

כתבות מעניינות נוספות
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...