Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היזם ניסים ביליה: "תשתיות התחבורה הביאו לזינוק בביקוש לנדל"ן ברמת ישי"

היזם ניסים ביליה: "תשתיות התחבורה הביאו לזינוק בביקוש לנדל"ן ברמת ישי"
ניסים ביליה על רקע בית האורן ברמת ישי (צילום: יח"צ)

ביליה בונה כבר שנים רבות ברמת ישי, וגם הוא לא זוכר תנופת בנייה כזאת. פתיחת מחלף ישי של כביש חוצה ישראל, חיבור רכבת העמק ועבודות התשתית ביישוב עצמו  הופכים אותו לאטרקטיבי עבור רבים.

ברי אנוש | 03/10/2019

תושבי הצפון לא זוכרים כזו תנופת בנייה ברמת ישי מזה שנים רבות. רמת ישי, השוכן בצפון עמק יזרעאל, נהנה מהשינויים הגדולים שנעשו בתחום התחבורה באזור הצפון, מתוקף החלטת הממשלה לחבר את הפריפריה למרכז ולצמצם את זמני הנסיעה וההגעה בין הצפון לבין המרכז, ובין ישובים שונים בפריפריה עצמה.

עבודות התשתית הגדולות החלו לפני עשר שנים, באמצע שנת 2009, אז נפתח לתנועה מחלף עין תות, ולפני כשנה מחלף ישי, שמחבר את כביש 6 לכבישים 75 ו-77. פתיחת המחלף, שנמצא בצמידות לרמת ישי, אפשרה לתושבי המקום להגיע במהירות למרכז הארץ ולדרומה – ולהיפך; תושבי המרכז יכלו להגיע לאזור הצפון בכלל ולרמת ישי בפרט במהירות, בנוחות וביעילות.

ניסים ביליה על רקע בית האורן ברמת ישי (צילום יחצ)
ניסים ביליה על רקע בית האורן ברמת ישי (צילום: יח"צ)

שנה לאחר פתיחת המחלף, החליטה הממשלה להקים מחדש של מסילת "רכבת העמק", שנסעה עד קום המדינה בין חיפה לדרום סוריה. לקראת סוף שנת 2016, כבר החלה הרכבת לפעול – הפעם בין חיפה לבית שאן. עם ההקמה המחודשת של הקו, הוקמה תחנת הרכבת יקנעם – כפר יהושע, לא הרחק מרמת ישי. תושבי המקום נעזרים בתחנה זו כדי לנסוע בנוחות בין עמק בית שאן לבין חיפה, ומשם להגיע לשאר חלקי הארץ ברכבת.

במקביל לשני הפרויקטים הענקיים האלה, שקירבו את הפריפריה למרכז, וקירבה יישובים שונים בצפון זה לזה, מועצת רמת ישי הרחיבה את הכניסות והיציאות מהמקום לרווחת התושבים, כדי למנוע גודש תנועה בשעות העמוסות.

שדרוגי התשתית האלה לא פסחו על הציבור הישראלי שרבים ממנו מחפשים בית או דירה לרכישה או להשכרה. מחירי הדיור הגבוהים ברחבי המדינה גורמים לרבים להתרחק מהמרכז ולחפש את עתידם גם בצפון הארץ. רבים מהם מוצאים את עצמם מחפשים פתרונות דיור באזור הצפון, אך מקומות העבודה שלהם נותרים באזור המרכז. לכן, דרכי הגישה והנסיעה חשובים מאוד. מקום שלא מאפשר לתושביו להגיע במהירות ובנוחות יחסית למקומות העבודה שלהם – לא יקלוט תושבים חדשים. רמת ישי היא דוגמא מצוינת ליישוב שנהנה מדרכי תחבורה משודרגים ונוחים.

בגלל הביקוש – כל השלבים נבנים במקביל

ניסים ביליה, ואלי לבן הבעלים של חברת "ביליה לבן יזמות נדל"ן בע"מ", מכירים היטב את צפון הארץ, וכבר בנו פרויקטים רבים ברמת ישי, בחיפה ובמקומות נוספים. "ישנה עליה עצומה בביקוש לנדל"ן ברמת ישי", מציין ניסים ביליה, שהופתע גם הוא מהעלייה התלולה בביקושים למגורים ברמת ישי.

בימים אלה מקימה ביליה לבן כמה מיזמי נדל"ן ברמת ישי, ובהם 98 יחידות דיור צמודות קרקע ו- 50 יחידות קרקע לבנייה עצמית. "תכננו בנייה בשלושה שלבים", מספר ביליה, "אבל בגלל הביקוש הגבוה, החלטנו לפתוח את הבנייה והשיווק בכולם במקביל". למעשה, הבנייה המסיבית של ביליה לבן – והעבודה במקביל במקום בשלבים – רק מדגימה עד כמה עלו הביקושים לנדל"ן ברמת ישי.

"תיארנו לעצמנו שתשתיות התחבורה החדשות יעלו את הביקוש למגורים באזור, אבל לא דמיינו שהדרישה תהיה עד כדי כך גבוהה", הוסיף.

תנופת הבנייה והעלייה בביקושים לא מסתכמים אך ורק בנדל"ן למגורים. "אין ספק שאזורי מגורים בלי אזורי תעסוקה לא יכולים למשוך הרבה תושבים פוטנציאליים", מסביר ניסים ביליה, "לכן יש גם תנופה בהקמה של בנייני משרדים ומסחר. ביליה מתכן בימים אלה להקים את "בית קדמה", בניין משרדים ומסחר בכניסה לאזור התעשייה המתפתח של היישוב.

"רמת ישי נמצאת בתנופה אדירה, ובתור אחד שבונה באזור כבר הרבה שנים, אני לא יכול שלא להרגיש סיפוק מלראות את זה", מסכם ביליה.

 

כתבות מעניינות נוספות
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
שירותי מחשוב ענן לעסקים
שירותי מחשוב ענן לעסקים
שמעתם על שירותי מחשוב ענן לעסקים ואתם לא בטוחים אם...
חקרו את הארץ
אזור הצפון מלא בקסם ומסתורין, בין אם מדובר בטבע מרהיב...
מאוורר תעשייתי מומלץ
מאווררים תעשייתיים הינם בעלי תפקיד חשובה ביותר בכל מה שקשור...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
עונש מוות
בישראל, עונש מוות הוא נושא שנוי במחלוקת המושרש עמוק במורכבויות היסטוריות, תרבותיות ומשפטיות....
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
להסדיר את מעמדו של שותף – ההיבט המשפטי
הסדרת מעמד בן זוג זר הוא הליך משפטי שנועד להסדיר...
טיפולי יופי מקבלי רק מאנשי מקצוע שמבינים מה הם עושים
גברים ונשים יודעי שאין צורך להתפשר עוד על איכות הטיפולים...
שחזור קשיח - במקרה של אובדן נתונים 
בעידן הדיגיטלי, שבו מידע וקבצים אישיים ומקצועיים כאחד חשובים לנו,...