Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החזרי מס בתקופת הקורונה

החזרי מס בתקופת הקורונה
קרדיט: pixabay

המונח החזרי מס מתייחס למצב שבו הנישום, קרי האדם או העסק שעבורו מתבצע ההחזר, שילם מס הכנסה בסכום גדול מזה שהיה אמור לשלם. למרות שבישראל היחס לרשויות המס הוא לרוב יחס של חשדנות, הרי שלאמתו של דבר מדובר באוד הגופים ההוגנים ביותר במדינת ישראל, אם לא ההוגן שבהם. 

לרשות המיסים הוא הגוף הזה אחראי לגביית המיסים מכלל הנישומים – אזרחים פרטיים מצד אחד וגופים עסקיים מצד שני. אבל יחד עם זאת, רשויות המס מאפשרות ואפילו מעודדות ביצוע החזרי מס. עבור גופים עסקיים הדבר מתבצע באופן אוטומטי, תוך שימוש בדו"חות השנתיים המוגשים למס הכנסה באמצעות רואי החשבון של העסק. עבור אנשים פרטיים, בעיקר שכירים, החזר המס מתבצע לאחר הגשת דו"ח שנתי לרשויות המס ושקלול המיסים ששולמו על ידי הנישום. מי יכול ולמי כדאי להגיש דו"ח שנתי על מנת לזכות בהחזרי מס? מתי יש סיכויים גדולים לקבל החזרי מס? איך מגישים דו"ח שנתי? המומחים של טקס פיננסים מסבירים.

החזרי מס בתקופת הקורונה
קרדיט: pixabay

מתי כדאי לעשות החזר מס

למעשה, הגשת דו"חות במטרה לזכות בהחזרי מס הינה צעד שכדאי לכל אזרח לעשות. זאת, משום שבמקרים רבים מתברר שחישובי המס עבורו שבוצעו על ידי מקום העבודה היו שגויים, או משום שלמגיש הדו"ח יש נסיבות מקלות שעשויות לזכות אותו בהחזרי מס. בנוסף, יש אזרחים שיקבלו, קרוב לוודאי, החזרי מס אם יגישו דו"ח שנתי. עם האזרחים הללו ניתן למנות מי שהם או בני זוגים היו מובטלים חלק משנת המס או כולה, מי שיש להם נסיבות בריאותיות המשפיעות או עשויות להשפיע על גובה המס ומי שלא חתמו בלשכת העבודה אבל גם לא היתה להם הכנסה בחלק שנת המס. בנוסף, מי שהם שכירים אבל יש להם גם עסק קטן (עוסק פטור או מורשה). ואולם אנשים כאלה מחויבים על פי חוק מלכתחילה להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. בשנה הבאה, בעקבות האבטלה שנכפתה על חלק ניכר מהאוכלוסייה בעקבות הקורונה, יהיו זכאים מרבית האזרחים במדינת ישראל לקבל החזרי מס. 

אבטלה של הנישום או של בן / בת הזוג שלו: כיוון שהדו"ח השנתי למס הכנסה הוא מעיקרו דו"ח משפחתי משותף, הרי שהעובדה שהנישום או בן הזוג שלו היו מובטלים לאורך חלק משנת המס, עשויה לזכות אותם בהחזר. מקומות עבודה מסודרים מעבירים את תשלומי המס מדי חודש בחודשו לרשויות המס. מנגד, רשויות המס מחשבות את המס השנתי על פי ההכנסה השנתית הכוללת. מצב שבו אחד מבני הזוג היה מובטל לאורך חלק משנת המס מפחית את ההכנסה השנתית הכוללת, מה שמפחית במקביל את מס ההכנסה שאמור להיות משולם. ככל שההכנסה של המובטל בזמן שעבד היתה גבוהה יותר, כך החזר המס הצפוי יכול להיות גדול יותר.

הליך הגשת הדו"ח השנתי

יש מקרים שבהם קיימות נסיבות פרטניות המזכות את הנישום בהחזר. מדובר בנסיבות משפחתיות, כולל מצב שבו אחד הילדים במשפחה חולה, חלילה, במחלות מסוימות. במצב הזה הגשת דו"חות שאליהם מצורפים אישורים רפואיים מתאימים תזכה בהחזר מס. גם מצב שבו אחד מבני הזוג עושה עבודה מהבית בנוסף למשרת השכיר שלו מחייבת, כאמור, הגשה של דו"ח למס הכנסה.  

הגשת הדו"ח השנתי מתבצעת באמצעות מילוי הטפסים המיועדים לכ, מצד אחד וצירוף כלל האישורים לדו"ח. לרוב מדובר בתלושי שכר (כולל תלושים של הביטוח הלאומי במקרה אסטלה) וכן אישורים רפואיים, אם ישנם כאלה. בנוסף, כדאי לצרף אישורים על הפקדות פרטיות לקופות גמל או תוכניות פנסיוניות אחרות. את הטפסים הללו אפשר למלא באופן עצמאי. ואולם חשוב לדעת שכל טעות במילוי הטפסים עלולה להביא לדחיית הבקשה. לכן כדאי ואפילו מומלץ להגיש את הדו"חות באמצעות איש מקצוע מיומן. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם להמשך התהליך.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...