Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדחה כפולה – כיצד לתפעל נכון ולנקות את מדיח הכלים

הדחה כפולה – כיצד לתפעל נכון ולנקות את מדיח הכלים
תמונה: יח"צ

כולם מבינים שללא מדיחי הכלים החיים היו נראים הרבה פחות יפים ונקיים, מאחורי הררי צלחות, כוסות וסירים, זה מה שהפך את מדיחי הכלים למכשיר שהוא Must בכל מטבח, רחוק מהדימוי הקודם שהיה לו כמותרות. עם גדילת השוק, נכנסו עשרות רבות של מותגים וחברות המוכרות שפע של אפשרויות. השוק היום מונה מותגים רבים וסוגי מדיחים מגוונים, מדיח צר או רחב,  מדיח רגיל הניצב בחלל הבית, אינטגרלי, או חצי ואינטגרלי,  אשר מיועדים להשתלב בנישה ייעודית בין ארונות המטבח, לבחירת מדיח אינטגרלי, לחצו:

https://www.electroclick.co.il/category/מדיח-אינטגרלי

למען האמת, זה לא משנה איזה מדיח יש במטבח, חשוב מאוד לתפעל אותו בהתאם להוראות היצרן, בדרך כלל מדובר על הפעלה פשוטה ועל תחזוק וניקיון שוטפים ופשוטים. ניתן לראות כי רוב האנשים מאוד מקפידים לשטוף את הכלים טרם הכנסתם למכונה, הם מבינים שזה מונע תקלות וסתימה של צינורות המים והמשאבות, אך רבים מהם, אינם חושבים על הצורך של המכשיר גם הוא בהתנקות. מדיח כלים חייב אף הוא לעבור אחת לתקופה תהליך של ניקוי וחיטוי, זה ישמור על בריאות המשתמשים בו ולמעשה גם על אורך חייו. 

הדחה כפולה - כיצד לתפעל נכון ולנקות את מדיח הכלים
תמונה: יח"צ

תהליך הניקוי מתחיל עוד בשלב סידור הכלים טרם ההפעלה, אז כפי שנאמר חובה לנקות את הצלחות משאריות מזון ולסדר את הכל בצורה מאורגנת ללא חסימה של הממטרות הפנימיות. המדיח יוכל לעבוד באופן תקין רק אם הכלים יעמדו בהתאם למקומם מתקן וללא הפרעה או חסימה ש המים מלהגיע לכל פינות המכונה. 

בין אם מדובר על מדיח רגיל או אינטגרלי, על מנת לשמור על אורך חיי המוצר, מומלץ להשתמש רק במוצרי ניקוי מתאימים, כגון טבליות או ג'ל ניקוי מותאמות, נוזל הברקה ועוד, אסור לשים נוזל כלים רגיל או כל סבון אחר ומוטב להימנע משימוש.  

ניקיון המכשיר עצמו צריך להתבצע בהתאם לשימוש במדיח הכלים, ניקיון תדיר ימנע מחומרים שונים ושאריות מזון להצטבר ולפגום באיכות הניקיון של הכלים.  אחת לתקופה צריך לפתוח את הצינור המחבר את המדיח לברז המים ולנקות את הפילטרים, יש לנקות את ה"ממטרות" המתיזות מים בפנים המכשיר, הן ניתנות לשליפה בקלות. חשוב לנקות בעדינות רבה  את חורי הרסס באמצעות מחט או קיסם דק. מומלץ מאוד גם לנקות את חלקו התחתון של המדיח, יש שם מצבור של שאריות אוכל ולכלוך אשר יורדות מהכלים. 

את ניקיון המדיח עצמו חשוב לעשות בעודו ריק אחת לכמה חודשים עם טבליה המיועדת לכך או בחומרים טבעיים. ניתן להצטייד בסודה לשתייה, חומץ, מברשת עדינה וסמרטוט עדין. לנקות באמצעות סודה לשתייה ומטלית יבשה ולהפעיל את המכשיר לאחר מכן עם כוס חומץ. בשני המקרים המדיח יבריק. חשוב להדגיש כי גם מוצרי הפרימיום היוקרתיים ביותר, המדיחים הגדולים והקטנים, הרגילים והאינטגרלים. כולם זקוקים לניקיון על מנת להמשיך ולנקות את הכלים בצורה איכותית ולאורך זמן.  

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...