Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הגיע הזמן לסגירת חברה בע"מ? מה צריך לדעת

הגיע הזמן לסגירת חברה בע"מ? מה צריך לדעת
קרדיט pixabay

חברה בע"מ מהווה את צורת ההתאגדות הנפוצה ביותר בעולם העסקים. חברה מקבלת את התוקף שלה כחברה מהרגע שרושמים אותה ברשם החברות. אולם, בעוד שתהליך הקמת חברה הוא תהליך קל, פשוט ומהיר למדי, ההחלטה לפרק חברה היא החלטה המלווה בפרוצורות מורכבות וארוכות. חשוב להיערך בצורה הטובה ביותר לתהליך סגירת חברה, על מנת לבצע אותו בצורה הנכונה.

הגיע הזמן לסגירת חברה בע"מ? מה צריך לדעת
קרדיט pixabay

פירוק חברה- במה מדובר?

כאשר מדובר על פירוק חברה, מדובר על הליך אשר מביא לסיום חייב ואישיותה המשפטית הנפרדת של החברה. כיום יש שני אפשרויות לפירוק חברה העומדות על הפרק: פירוק חברה מרצון או פירוק חברה על ידי בית המשפט. ישנן עילות שונות הרלוונטיות  להליך פירוק חברה. העילה הבסיסית ביותר היא כמובן רצונה של החברה להתפרק, אולם, על מנת שחברה תתפרק ברצון בעליה, יש צורך בהסכמת רוב של 75 אחוזים מבעלי המניות של החברה. תנאי נוסף שרלוונטי לצורך סגירת החברה על ידי בעליה הוא היכולת של החברה לפרוע את כל ההתחייבות שלה תוך 12 חודשים מיום תחילת הפירוק.

פירוק חברה על ידי בית משפט

כאשר מדובר על פירוק חברה המתבצע על ידי בית משפט, הרי שישנן ארבע עילות לפרוק: חברה אשר יש לה קשיים כלכליים שאינם מאפשרים לה להמשיך בפעילותה, חברה אשר קיבלה החלטה שתהליך הפירוק שלה יתבצע בבית המשפט, חברה אשר לא התחילה בעסקיה שנה מיום שהתאגדה או שהפסיקה את עסקיה לשנה וחברה אשר בין בעלי המניות שלה התגלה סכסוך אשר איננו מאפשר את המשך הפעילות שלה.

פירוק חברה מרצון אל מול פירוק חברה בבית המשפט- כיצד מתבצע?

פירוק חברה מרצון יכול להתבצע בשלושה מסלולים: מקוצר, רגיל או על ידי נושים. פירוק מקוצר רלוונטי רק עבור חברה אשר יש לה בעל מניות יחיד שהוא גם הדירקטור היחיד. פירוק מרצון רגיל הוא פירוק אשר חל על חברות המסוגלות לפרוע את ההתחייבויות שלהן תוך שנה, במקרה שכזה החברה תכנס אסיפה של בעלי המניות שבה תקבע את זהות המפרק. פירוק חברה מרצון על ידי נושים הוא תהליך אשר בו על החברה לזמן אסיפת בעלי מניות ואסיפת נושים. באסיפות הללו יוצע מועמד למינוי כמפרק.

פירוק חברה בבית המשפט יכול להתבצע בשל בקשת החברה עצמה, עובדי החברה או נושי החברה. בית המשפט המחוזי יבחן האם התקיימה אחת מהעילות הרלוונטיות לפירוק חברה ולאחר מכן ימנה מפרק זמני שישמור על נכסי החברה אשר יחליט בית המשפט על מתן צו לפירוק או על מינוי מפרק קבוע. בכל מקרה של פירוק חברה יש להגיש לרם החברות אישורי מס אשר מעידים על סגירת החברה, תיק מע"מ, מסמך העדר הכנסה ועוד. כחלק מתהליך הפירוק על החברה להביא אגרת פירוק חברה לרשם החברות. ישנם מקרים שבהן חברה יכולה לבקש פטור מרשם החברות בגין אגרת זאת, וזאת כאשר החברה מעידה ומוכיחה כי לא הייתה פעילה בשנים כאלו ואחרות.

כיום ניתן לבצע פירוק חברה אונליין באמצעות עורכי הדין הטובים ביותר בתחום. על מנת לקצר הליכים בירוקרטיים תובעניים ולחסוך בזמן, ניתן לבחור באתר מקוון המציע שירות עורכי דין אונליין לצורך פירוק חברה.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...