Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם צו הרחקה הוא אפקטיבי?

האם צו הרחקה הוא אפקטיבי?
קרדיט freepik

אין דבר יותר מהנה מאשר להיות במערכת יחסים בריאה וחזקה, אך באותה מידה אין דבר יותר קשה מאשר לחיות במערכת יחסים אלימה. לצערנו הרב יש אלפי נשים אשר נפלו קורבן לאלימות במשפחה ואין ספק כי במדינה דמוקרטית עם שלטון חוק אי אפשר להשלים עם המצב הזה. על רקע זה יש לציין כי אין כמעט לנשים היום אופציה להילחם בגבר המכה ולהוציא אותו מהבית. כאן בדיוק נכנס לתמונה צו הרחקה אשר מהווה צו ראשוני שאיזה יכולה להוציא נגד הבעל. העניין הוא שהצו הזה לא אפקטיבי פעמים רבות ואין מי שדואג לשמור על הנשים אחרי שהוצא הצו. על כן אתם חייבים להבין כי הצו לא תמיד יעיל וזו בעיה חמורה אשר אי אפשר להתעלם ממנה.

האם צו הרחקה הוא אפקטיבי?
קרדיט freepik

האם להוציא צו הרחקה לבד?

עליכם לדעת כי ההליך של הוצאת צו הרחקה הוא הליך משפטי לכל דבר ועניין והוא דורש ידע משפטי. לכן אל תנסו להוציא את הצו לבד מכיוון שסביר להניח ותקבלו דחיה. עליכם לפנות אל עורך דין שיסייע לכם ולא סתם עורך דין אלא עורכת דין גירושין. עורכת דין המתמחה בגירושין יודעת טוב מאוד איך להוציא את הצו ואין ספק כי הדבר יכול לסייע לכן רבות. כמובן שהעורכת דין חייבת ניסיון בתחום הוצאת הצווים וזאת בכדי להבטיח כי הבקשה החשובה הזאת תאושר על ידי בית המשפט. אם העורכת דין לא תעשה עבודה טובה אתן תהיו בבעיה חמורה מכיוון שהצו לא יאושר ועם זאת אסור להשלים.

האם לא הגיע הזמן לרפורמה בעבירות אלימות במשפחה?

אין ספק כי צו הרחקה לא משפיע כמו שקיוו על גברים מכים. כך אפשר לראות גברים רבים אשר על אף הצו ממשיכים לפגוע בנשותיהם וממשיכים לצפצף על החוק. על רקע זה הגיע הזמן לעשות רפורמה בעבירות אלמ"ב ולהתחיל לטפל בהם בצורה הרבה יותר רצינית. אחד הפתרונות הטובים ביותר שאפשר להציע הוא אזיק אלקטרוני על גברים מכים. אזיק זה יסייע רבות לרשויות החוק לפקח על העבריין המכה וכך לוודא כי הוא לא מגיע לסביבה של בת הזוג שלו. כך הוא ינוטרל ולא יוכל לפגוע באישה או בילדים. לכן הגיע הזמן להעביר את חוק האזיק האלקטרוני וכדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר בכדי להגן על הנשים והילדים ולשים את הגבר המכה במקום הנכון והמתאים.

מה ניתן לעשות עד הרפורמה?

עד אשר יעבור החוק יש עוד דברים שאפשר לעשות בכדי לטפל בנגע האלימות במשפחה. קודם כל אפשר להתחיל להקים עוד מעונות לנשים מוכות וכך לשמור על הנשים מפני הטורפים הנוראיים הללו. חוץ מזה אפשר להתחיל להעביר סדנאות לגברים מכים בשירותי הרווחה ושם לטפל בנגע האלימות. ברגע שנפעל בשני המישורים הללו נוכל לטפל בגברים מכים בצורה הרבה יותר טובה ולהציל את החיים של נשים רבות אשר נקלעו למצב קשה ומורכב. הגיע הזמן שהממשלה תכניס את היד לכיס ותתחיל לטפל בתופעה הנוראית הזאת של אלימות במשפחה אשר אי אפשר להתעלם ממנה או להכחישה ועל כך אנו חייבים לתת את הדעת.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...