Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האבולוציה של השתלות השיניים – פיתוחים וחידושים בתחום

האבולוציה של השתלות השיניים – פיתוחים וחידושים בתחום
קרדיט PIXABAY

עם תחלופת שיני החלב וצמיחת השיניים הקבועות, מערכת השיניים בפה מיועדת לספק מענה לשארית החיים, ומסייעת לאכילה ולעיסה, לחיתוך הדיבור וגם למראה והאסתטיקה של המטופל. אובדן שיניים עשוי להתרחש מסיבות שונות, בניהן בריאות פה לקויה, מחלות חניכיים ודלקות, תאונות ואירועי טראומה, מחלות וטיפולים אונקולוגיים, עישון מושך לאורך שנים, אשר פוגע בזרימת הדם לחניכיים ומחליש אותן.

בעבר נהוגה הייתה שיטת השיניים התותבות, סט שיניים מלאכותיות, במראה טבעי ובעלות יכולת תפקוד דומה לזו של השיניים הטבעיות, אשר מולבשות על גבי החניכיים ונשלפות לצורך ניקוי ובשעת השינה. שיניים תותבות היו מיועדות לרוב לקשישים, והאוכלוסייה הצעירה נמנעה להשתמש בהן, בשל התדמית המבוגרת והמבוכה שבשליפת סט השיניים מן הפה והנחתן בכוס על פי צורך.

קרדיט PIXABAY

לאורך השנים פותחו שיטות מתקדמות יותר ומתן מענה קבוע למטופלים בעלי שיניים חסרות או חולות, שלא ניתן להציל באמצעות טיפולי שיניים משמרים, בניהן הפתרון המוביל כיום בענף רפואת השיניים: השתלות שיניים.

השתלות שיניים מאפשרות מתן פתרון קבוע, שיניים שאינן נשלפות, מתפקדות כשיניים טבעיות לכל דבר ועניין, ומספקות חיוך בריא ומראה אסתטי.

השיטה נשענת על החדרת שתל זעיר אל עצם החניכיים, שתהווה את בסיס ושורש השן, ומעל השתל להלביש כתר במראה שן טבעית. גם שיטה זו זכתה לשדרוגים וחידושים לאורך השנים, באמצעות טכנולוגיות לשיפור אחוזי ההצלחה, שיטות להפחתת כאב ורגישות, מכשירים למדידה מדויקת יותר של השן לצורך הכנת הכתרים בהתאמה אישית וטכנולוגיות נוספות.

השתלת שיניים מסורתית

בביצוע השתלות שיניים בשיטה המסורתית התהליך נחלק למספר שלבים:

עקירת השיניים הקיימות ותקופת החלמה בת ימים ועד שבועות אחדים להחלמה של החניכיים. במקרים רבים נדרש המטופל לביצוע תפרים לסגירה של החניכיים לצרכי החלמה ולמניעת זיהומים ואובדן דם.

החדרת שתלים אל עצם החניכיים- ותקופת המתנה  בת כשישה חודשים לקליטה של השתל והתמזגות שלו בחניכיים, תוך שימוש בכתרים זמניים. בתקופה זו המטופל סבל משיניים חלשות ורגישות וכאבים לא מועטים.

ווידוא תהליך הקליטה, מקצה שיפורים והתאמות

החלפת הכתרים הזמניים בכתרים קבועים לשיניים.

במקרים בהם עצם החניכיים של המטופל סבלה מצפיפות עצם נמוכה או חוסר בעצם יציבה לצורך ההשתלה, נדרש שלב נוסף, שהאריך משמעותית את זמן הטיפול, וכלל השתלה ובנייה של עצם.

השתלות שיניים חדשניות

השתלות השיניים בטכנולוגיות המתקדמות יותר מתאימות לאוכלוסייה רחבה יותר של מטופלים, בניהם מטופלים בעלי צפיפות עצם נמוכה, ללא צורך בהשתלת עצם, הרמת סינוס או תהליכים כירורגיים מקדימים אחרים.

ניתן לבצע השתלות שיניים בתהליך מקוצר במיוחד, במספר קטן של מפגשים וללא המתנה ארוכה בין שלבי הטיפול, תוך הפחתה משמעותית של כאב.

בין הכלים המאפשרים זאת:

צילומי T.C מתקדמים המספקים תמונת מצב מדויקת ומסייעים בתכנון מיקום השתלים ותכנית העבודה הטיפולית.

תוכנות הדמיה- תוכנות ההדמיה מסייעות מאוד לרופא המטפל ליצור הדמיה מלאה של תכנית ההשתלה ומיקומי ההשתלה, ולקבל מיצג מדויק המראה הן את עומק השתלים ויציבותם והן את המראה והתוצאה הסופית שצפויה להתקבל.

סורק דיגיטלי D3 – סורק דיגיטלי D3 הוא סורק תלת ממדי, המבצע סריקה ללא מגע בחלל הפה, ומעביר למעבדה מידות מדויקות ותצורה מדויקת של השיניים, לצורך בניית הכתרים, ללא צורך בנטילת מידות באמצעות הטבעת השיניים בחומרים מתקשים כפי שהיה נהוג בעבר, וברמת דיוק גבוהה יותר.

שתלים בהעמסה מידית- שיטות ההשתלה אול און 4 ואול און 6 מאפשרות צמצום משמעותי של כמות השתלים המוחדרים לעצם, שימוש בעצם הלסת החזקה והיציבה יותר, והעמסת השתלים בקלות, במהירות וללא כאב.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...