ביום רביעי הקרוב, 11 ביוני, תוקם עמדת גביית תלונות של נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בהיכל האנרבוקס בעיר – במסגרת יריד "התעסוקיירה" * תושבי האזור מוזמנים להגיע ולהגיש תלונות בנושאים שונים, ולקבל סיוע אישי במקום
נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצאת בימים אלה פעילות רחבת היקף ברחבי הארץ: עובדי הנציבות מגיעים לשטח כדי לגבות תלונות מנפגעי המלחמה. המענה האישי ניתן ללא תשלום צורך בתיאום מראש.
השבוע תוקם עמדה מיוחדת בהיכל האנרבוקס בחדרה, במסגרת יריד ה"תעסוקיירה" שייערך בעיר – ותאפשר לתושבי האזור להגיע, להגיש תלונות במגוון רחב של נושאים, ולקבל סיוע אישי, ללא צורך בתיאום מראש.
העמדה פתוחה לכלל הציבור: תושבים שפוטרו או איבדו את מקור הכנסתם בתקופת הלחימה, אזרחים ותיקים, מפונים, נפגעי פעולות איבה, חיילי מילואים, ותושבים המתקשים לממש את זכויותיהם או לקבל שירותים ציבוריים כנדרש.

במסגרת הפעילות, ניתן להגיש תלונות במגוון רחב של תחומים מול גופים ציבוריים – בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ביטוח לאומי, שירות התעסוקה, חברות ממשלתיות ומוסדות מדינה – ובפרט במצבים שבהם האזרחים חווים קושי לממש את זכויותיהם או לקבל שירותים ציבוריים כנדרש.
אחת הדוגמאות לפעולה מהירה ויעילה של נציבות תלונות הציבור הגיעה מחייל מילואים שגויס בצו 8 בתחילת הלחימה, אך במשך יותר מ-40 ימים לא קיבל את תגמולי המילואים המגיעים לו מהביטוח הלאומי. כל אחד מהגופים – צה"ל וביטוח לאומי – הפנה את האחריות לגוף השני. בעקבות פניית הנציבות, עודכן שמו של המתלונן ברשימות שהועברו לביטוח הלאומי, ובמקביל נעשתה פנייה להנהלת אגף אבטלה בביטוח הלאומי. בתוך ימים ספורים, הועבר התשלום לחשבונו.
אל עמדת הנציבות כל אחד ואחת יכולים להגיע – ללא צורך בתיאום מראש – לקבל סיוע, ולהגיש תלונה. צוותי הנציבות יקשיבו, יכוונו, יסייעו במילוי התלונה – ובמקרים המתאימים, אף יפעלו בזמן אמת מול הגופים הרלוונטיים.
העמדה תפעל ביום רביעי, 11.6.25 בין השעות 10:00-13:00 בהיכל האנרבוקס, רחוב משמר הגבול 1, חדרה.
נתקלתם בבעיה מול גוף ציבורי בישראל? נציבות תלונות הציבור כאן וזמינה למענכם גם באמצעות פנייה מקוונת, באתר מבקר המדינה