Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

במיוחד עכשיו: החשיבות לאבחון מוקדם וטיפול בריפוי בעיסוק

במיוחד עכשיו: החשיבות לאבחון מוקדם וטיפול בריפוי בעיסוק
קרדיט: מתנ"ס יקנעם

היחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, מסייעת להורים בכל הקשור לאבחון וטיפול מוקדם בריפוי בעיסוק. אורית פינצ'בסקי, מרפאה בעיסוק, מדריכה בתחום התפקודים הניהוליים, מטפלת בשיטת פוירשטיין לפיתוח תהליכי חשיבה ביחידה הקהילתית מסבירה על כך

טיפול בילדים, מעורבות ונוכחות הורית חיובית, מהווים אתגר להורים רבים. לעיתים התחושה היא שהאתגרים רק הולכים ומתעצמים במיוחד לאור הגידול בפניות שהגיעו לאחרונה ליחידה הקהילתית להיפתחות הילד, הנובע הן מההשלכות של מלחמת חרבות ברזל והן מימי מגפת הקורונה, בה הפעוטות שהו בבתים. לכן, היכולת לקדם את ילדינו, ולהביאם למצב נורמטיבי כשאר חבריהם, לעיתים קשורה לפעולה פשוטה אחת – אבחון מוקדם.

היום כבר בגיל הרך אפשר לזהות סימנים לקשיים התפתחותיים בתחום המוטוריקה העדינה, הגסה, הקשב, הוויסות הרגשי ועוד. אלו יכולים להתבטא בקשיים ביצועיים, בהתנגדות והימנעות מהשתתפות בפעילויות שונות בגן ובבית, והנטייה של הילד לזמן מסך ארוך מדי.

פעמים רבות הימנעות או התנגדות של ילדים לפעילות משחק, ציור, כתיבה או פעילויות מוטוריות במרחב מהווים ביטוי לקושי סמוי. ילד המתקשה או נמנע מפעילויות אלו, עשוי לפתח תחושת מסוגלות נמוכה המחזקת דפוס הימנעות וביצועים מונמכים ביחס למצופה מבני גילו. אבחון ריפוי בעיסוק נועד להבין את הסיבות להימנעות ולקשיי הביצוע.

בטיפולי הריפוי בעיסוק דרך היחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, לומדים ההורים להבין את הסיבות לקושי, לסייע ולקדם את הילד דרך פעילויות מותאמות, תיווך, הדגמות ותרגול בבית. במהלך הטיפול ביחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, הילדים זוכים לראות את התקדמותם, מפתחים תחושת מסוגלות טובה יותר, מה שמוביל פעמים רבות לקידום רצונם להשתתפות בפעילויות משחק, כתיבה, מיומנויות מוטוריקה גסה ועדינה.
הורים רבים בטיפולי הריפוי בעיסוק משתפים ומספרים: "סוף סוף מישהו הסביר לי מה הקושי של הילד", "עכשיו אני יודעת איך לעבוד עם הילד בבית בצורה שעוזרת לו", "היום הילד שלי כבר אינו נמנע מציור כמו בעבר".

הורים! דווקא בתקופה מורכבת זאת, במידה ואתם, הגננת, או המחנכת רואים סימנים לקשיים תפקודיים או איחור התפתחותי, חשוב לפנות בהקדם לאבחון דרך קופות החולים ולקבל הפנייה ליחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם. טיפולי הריפוי בעיסוק, שיאושרו לאחר אבחון, יכולים לקדם את הילד במיומנויות רבות. בנוסף, ב ליחידה הקהילתית להתפתחות הילד יוכלו לספק לכם את הידע והכלים לעבודה עם הילד בבית. חשוב לדעת כי סל טיפולי הריפוי בעיסוק מוגבל בגיל הילד ושנת האבחון. גשו לאבחון במידת הצורך. עזרו לילדכם להתמודד עם קשיים, לחוות הצלחות ולצמצם פערים כבר בגיל צעיר.

 

כתבות מעניינות נוספות
מתגלגלת אל המדליה
תכירו את ליאור הוכוולד, סגנית אלופת ישראל -במקצה הישר רמה...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
במיוחד עכשיו: החשיבות לאבחון מוקדם וטיפול בריפוי בעיסוק
היחידה הקהילתית להתפתחות הילד ברשת המרכזים הקהילתיים של יקנעם, מבית...
רופאים ליום אחד: פעילות בית חולים לדובים במרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום
צוות מרכז בריאות הילד של כללית ביקנעם עמק השלום, מחוז...
יקנעם: צבע ירוק וקהילה פורחת
עשרות תושבים משכונת שער הגיא ביקנעם התגייסו בשבוע שעבר לאירוע...
יקנעם: אירועי הנצחה לזכר הנופלים והנרצחים בשבעה באוקטובר
מתנ"ס יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, מקיים סדרת ערבי זיכרון לנופלי...
חדש ביקנעם: המרכז הקהילתי יקנעם, מבית החברה למתנ"סים, פתח חוג כדורגל לילדות, לנערות וגם לאמהות
החוג יתקיים במגרש בית ספר תדהר בעיר ויתמקד ביסודות הכדורגל,...
מהריון להורות: סדנת הכנה 'מהריון להורות' נערכה במרכז בריאות הילד כללית עמק השלום, במסגרתה עברו המשתתפים הדרכות בתחומים רבים, קיבלו מידע רב, תמיכה והכנה רגשית לקראת הלידה הצפויה
מרפאת כללית עמק השלום במחוז חיפה וגליל מערבי פועלת כל...
"ותיקי יקנעם" זכו באליפות בטורניר הכדורגל "גול יקנעם" והצלחה לקייטנות הקיץ ביקנעם
חדשות יקנעם: יש אליפות: קבוצת "ותיקי יקנעם" קטפו את המקום הראשון...
מרפסת היא נכס
מרפסת, קטנה או גדולה בדירה היא שטח נוסף המעלה את...