Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בחנו את עצמכם: האם כדאי לכם להשקיע בפוליסת חיסכון?

בחנו את עצמכם: האם כדאי לכם להשקיע בפוליסת חיסכון?
קרדיט תמונה istockphoto

כיום אנחנו חיים בעידן השפע. גם בהיבט הפיננסי קיימים יותר מכשירי חיסכון לעומת העבר וההיצע עשוי להיות בהחלט מבלבל. אז איך תדעו אם מתאים לכם להשקיע דווקא בפוליסת חיסכון או שאולי עדיף לכם לשקול אפיק אחר? טוב ששאלתם!

פוליסת חיסכון מתאימה לכם רק אם היא עומדת בדרישות שלכם

כדי לבחור אפיק השקעה קודם כל עליכם להגדיר מה המטרה שלכם ואילו צרכים יש לכם, למשל כמה כסף אתם יכולים להפקיד, לאיזו תקופה וכדומה. רק כך תוכלו לדעת עם מכשיר השקעה מסוים רלבנטי עבורכם או לא. 

במאמר זה נציין על אילו דרישות עונה פוליסת חיסכון, שנקראת גם פוליסה פיננסית, ולמי בעצם היא יכולה להתאים. כמו כן נרחיב אודות היתרונות לצד החסרונות שיש לשים לב אליהם לפני שבוחרים להשקיע בה. 

מי קהל היעד של פוליסות החיסכון?

פוליסת חיסכון יכולה להיות אפיק השקעה אידיאלי עבור מספר קהלי יעד:

  • עבור חובבי הגמישות – בפוליסת חיסכון קיימת תוכלו ליהנות מגמישות מירבית: תוכלו להחליט מתי להפקיד את כספכם, איזה סכום להפקיד, אם למשוך בבוא העת את כל הסכום שחסכתם או רק את חלקו ועוד. תוכלו למשוך את הכסף בכל עת (בכפוף לתשלום 25% מס רווחי הון). עם זאת, כדאי לבצע השקעות ארוכות טווח, מאחר וכספיכם מושקע בשוק ההון, כך שגם אם חלילה תהיה תנודתיות, ההשקעה תוכל לתקן את עצמה.

  • עבור משקיעים שאין בידם 250,000 ₪ – בפוליסת חיסכון תוכלו להתחיל להשקיע בסכומים של 200 ₪ אם אתם מעוניינים להפקיד חודשית וסכומים שנעים בין 5,000 ל- 50,000 ₪ (ומעלה) אם אתם מעוניינים להפקיד חד פעמית. זאת בניגוד לפתיחת תיק השקעות שמנוהל בתיק השקעות הדורש הון התחלתי של כ- 250,000 ₪.

  • עבור מי שמעוניין לחסוך למען ילדיו – אמנם יש במדינה שלנו תוכנית חיסכון לכל ילד, אך הסכומים שמצטברים שם הם יחסית זניחים. מי שיכול ומעוניין להפקיד יותר כסף, יכול לפתוח על שם הילד קופ"ג להשקעה, אך הסכום מוגבל לעד כ- 72,000 ₪ בשנה. מי שיכול ומעוניין לחסוך עוד יותר כסף, יכול לעשות זאת באמצעות פוליסת חיסכון, שבה אין תקרת הפקדה מגבילה.

  • לכל מי שיש כסף פנוי – נכון שניתן להפקיד בקופ"ג להשקעה עד 72,000 ₪ לשנה, אבל מה עושה מי שרוצה להשקיע יותר כסף בשוק ההון ולא רוצה להשאיר את הכסף הפנוי בעו"ש? ניתן להשקיע את כל הכספים הפנויים שלכם בפוליסת חיסכון, או לפצל אותם בין הפוליסה לבין קופ"ג להשקעה, כדי ליהנות מיתרונותיהם של שני האפיקים.

  • לכל מי שמעדיף להשקיע בשוק ההון בשיטת שגר ושכח – תחום ההשקעות בשוק ההון הוא מורכב למדי, ולא לכולנו יש את הזמן או את הרצון ללמוד ולהכיר לעומק אותו. לכן, קיימות חברות ביטוח ובתי השקעות מנוסים ומקצועיים שכל הזמן מנתחים את שוק ההון, כדי להשקיע את הכספים של לקוחותיהם בתבונה במטרה למקסם את התשואות שלהם. כל זאת, כמובן בתמורה לדמי הניהול שהם מקבלים. זו הדרך הכי קלה, פשוטה, נוחה וטובה לדעת שיש מי שדואג שהכסף יעבוד בשבילכם.

  • לכל מי שנולד ב- 1948 או לפני כן – אם נולדתם עם המדינה או קודם לכן, כדאי להיות מודעים להטבת מס משמעותית הניתנת לכם בזכות סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה: פטור ממס רווחי הון, עד לתקרה (13,800 ₪ ליחיד או 16,920 ₪ לזוג). הטבה זו אינה ניתנת אוטומטית, אך חשוב לדעת שניתן לנצל אותה מדי שנה.

 

קרדיט תמונה istockphoto

פוליסת חיסכון – מכשיר מעולה, אבל לא בהכרח לכל אחד

לצד כל היתרונות של פוליסת חיסכון, הזכרנו שיש לה גם חסרונות, ממש כמו לכל מכשיר חיסכון והשקעה. כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, חשוב להיפגש עם סוכן שמכיר היטב את עולם ההשקעות, וכאן המומחים של פתרונות עדיפים נכנסים לתמונה. 

נשמח לשוחח אתכם, לאפיין את צורכיכם ודרישותיכם באופן מדויק, להציג בפניכם את כל האפשרויות שיכולות להתאים לכם, להשוות בין המוצרים ולהתאים לכם את האפיק האידיאלי. צרו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ ולקבלת פרטים נוספים.

 
כתבות מעניינות נוספות
עונת הקיץ בפתח: לאיזה סוגי פרחים ניתן לצפות?
ככל שהשמש מטפסת גבוה יותר והימים מתארכים, נדמה שהאדמה עצמה...
צפון יוון המופלאה
מה המשמעות של יוון עבורכם? בעוד שרבים מדמיינים חופים זהובים,...
האם כדאי לבחור שירותי אריזה בתהליך מעבר דירה?
לעבור דירה זה לא דבר קל. על אף שמדובר על...
עורכת דין אולגה קוטלניקוב – אילו שירותים משפטיים תוכלו לקבל מהמשרד שלנו?
כשאתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום האזרחי, הדרך הקלה ביותר למצוא...
חברת סיליס מערכות חשמל: השירותים החדשניים שהופכים את החיים לקלים יותר
חברת מערכות חשמל, SELES, רכשה ניסיון רב שנים במעורבות בפרויקטים...
מרכז לימודים אלון: לעידוד ההתפתחות המקצועית
אם אתם עומדים כעת בצומת דרכים בחיים, תוהים לאן לפנות...
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...
שקילת משאיות: חשיבות ביצוע התהליך בטכנולוגיות מתקדמות
כדי לוודא שרכבים גדולים עומדים במגבלות המשקל החוקיות ועוזרים לבעלי...