Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בונים אתר? מהם השלבים הנכונים לבניית אתר?

בונים אתר? מהם השלבים הנכונים לבניית אתר?
מקור freepik

בניית אתר אינטרנט חדש היא פרויקט מרגש שיכול להניב תוצאות עסקיות מצוינות. מכיוון שמדובר בפרויקט משמעותי, חשוב לבצע את תהליך הבנייה בצורה האפקטיבית ביותר. 

התהליך מתחיל בשאלת השאלות השיווקיות הנכונות ובבחירה של החברה הטובה ביותר שתשמש לבניית האתר. מכיוון שבנייה של אתר היא תהליך שניתן לקחת אותו למקומות רבים ושונים, כדאי להתמקד בביצוע השלבים הראשוניים בצורה ממוקדת ולא לפחד להתייעץ עם כמה שיותר חברות של בניית אתרים לפני שמקבלים החלטות. ביצוע סבלני של התהליך יסייע לקבלת התוצאות הטובות ביותר, בסופו של דבר.  

בונים אתר? מהם השלבים הנכונים לבניית אתר?
מקור freepik

השאלות שאתם צריכים לשאול

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול בתחילת הפרויקט היא – מה המטרה של האתר? יש לדעת אם האתר נועד כדי לספק מידע בסיסי על העסק, או שהוא ישמש גם למטרות נוספות ומתקדמות יותר. לדוגמה, אולי תרצו להציע מוצרים או שירותים למכירה באתר שלכם. אפשרות אחרת היא לייצר מועדון לקוחות שיוכל לקבל הטבות ייחודיות באמצעות הרשמה לאתר. 

אתר תדמיתי בסיסי לעומת אתר שיש בו מערכת של משתמשים רשומים יצריכו התנהלות שונה. אופי האתר יקבע את התקציב הדרוש להקמה שלו וכן את מורכבות האתר ואת משך הזמן שייקח לפתח אותו. 

שאלה נוספת שאתם צריכים לברר היא מיהו קהל היעד של האתר. כדאי להתאים את סגנון העיצוב והתוכן של האתר לקהל היעד שלו ולמאפיינים הייחודיים של קהל זה. למרות שהעיצוב והתוכן הם נושאים שישתלבו בהמשך הפרויקט, כדאי לפתח מודעות לשאלת קהל היעד כבר בתחילת התהליך.  

בחירת החברה הנכונה לבניית האתר

לאחר שאתם יודעים כבר פחות או יותר מהו סוג האתר שאתם רוצים להקים ולמי הוא עומד לפנות, יש צורך בבחירת החברה שתעבדו איתה. ישנו מגוון גדול מאוד של חברות בתחום בניית האתרים, ובמקרים רבים חברת פיתוח אתרים עובדת גם עם חברת UI במקביל. לכן, אתם צריכים לדעת מהו התקציב שלכם ולבחור בחברה שאתם מקבלים עליה המלצות ושיש לה רקורד מוכח של עשייה. 

חשוב לראות דוגמאות של אתרים שנבנו על ידי החברה וכן לקבל הסבר מקיף על תהליך העבודה והשלבים השונים, בטרם חותמים על הסכם לבניית אתר. חברה מומלצת היא כזו שתוכל לספק לכם עיצוב מקורי, ממשק משתמש מעולה ושתשמור על יחס אישי וליווי בכל השלבים שבדרך. 

דגשים שיש לשים אליהם לב

יש כמה דגשים שחשוב שאתם, כלקוחות, תשימו אליהם לב בתהליך בניית האתר. ראשית, כיום אתרים נבנים עם מערכת ניהול וניתן לעדכן אותם גם באופן עצמאי, ללא תלות במתכנתים. חשוב שתוודאו כי תהיה לכם אפשרות כזו ושתקבלו הדרכה מקיפה על מערכת הניהול. 

בנוסף לכך, חשוב מאוד שנושאי ממשק המשתמש וחוויית המשתמש לא יוזנחו. זה אומר שהאתר צריך להיות רספונסיבי ולהתאים לכל סוגי הרזולוציות והמסכים, וכן שיהיה נוח לשימוש וברור בכל סוגי המכשירים. 

דגש נוסף שיש לשים אליו לב הוא נושא הקידום האורגני. האתר צריך להיות בנוי בצורה כזו שתהיה תואמת לעקרונות המוכרים של קידום אתרים בגוגל. כך ניתן יהיה בהמשך לקדם אותו בקלות רבה יותר ובמהירות רבה יותר.  

לסיכום

אם החלטתם לבנות אתר חדש לעסק שלכם, מומלץ להשקיע בפרויקט את מירב תשומת הלב. חשוב לבחור בחברה הנכונה שיהיה לכם קל ונעים לעבוד מולה, ושגם תשמור על הדגשים הטכניים והשיווקיים שהוזכרו כאן. 

בסופו של דבר, האתר שאתם מקימים צריך להוות נכס שיווקי, ולכן הוא צריך למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר. 

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...