Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בולמי זעזועים ומנועים – מה חדש בבחירת אופניים חשמליים

בולמי זעזועים ומנועים – מה חדש בבחירת אופניים חשמליים
צילום יח"צ

יותר ויותר ישראלים מתמכרים בשנים האחרונות לפתרון הירוק והאטרקטיבי שטמון ברכיבה על אופניים חשמליים. במקום להשקיע סכומי עתק על רכב או קטנוע, שלא לדבר על הוצאות התחזוקה והמטרד הידוע בשם "חנייה", רבים פשוט עוברים לדו-גלגלי-חשמלי.

במקביל לביקוש הגדל, כך גם ההיצע צומח. התקדמות רבה נרשמה בענף בשנים האחרונות כך שאם לפני כעשור, כשהיו בישראל כמה אלפים בודדים של אופניים חשמליים, מדובר היה בדרך כלל באופניים רגילים עם קיט-חשמלי, היום הטכנולוגיה מדברת. צגים דיגיטליים חכמים, בלמי שמן שהגיעו היישר מתחום אופני השטח, מנועים עוצמתיים, בקרים חדשניים, סוללות עם קיבולת של עד כדי 20 אמפר/שעה והרשימה נמשכת.

בולמי זעזועים ומנועים – מה חדש בבחירת אופניים חשמליים
צילום יח"צ

אופניים חשמליים – השיפור בבלימת הזעזועים

אופניים חשמליים 2020, כמו גם אופניים חשמליים 2021, מציעים קולקציות נהדרות וייחודיות. כך למשל אנו רואים עלייה עקבית במספר היבואנים והדגמים שמשקיעים בעיצוב אופניים חשמליים עם שיכוך מלא. אופניים שיש להם גם בולמי זעזועים מקדימה, וגם בולמי זעזועים אחוריים. בדגמים האיכותיים אנחנו מדברים על בולמי זעזועים אחוריים המבוססים על אוויר ומיוצרים על ידי חברות מובילות. 

בולמי הזעזועים הקדמיים השתפרו אף הם. דגמים לא מעטים של אופניים חשמליים 2020 ואופניים חשמליים 2021 מאובזרים עם מזלגות קדמיים גבוהים ובולמי זעזועים מתכווננים (המאפשרים התאמה בין כביש לשטח). בולמי הזעזועים משפרים באופן דרמטי את הרכיבה האורבנית, וחוסכים ירידה מהאופניים במעברים גבוהים בין כביש-מדרכה (כאשר אין "ירידת/עלייה בעלי מוגבלויות"). אין זה עניין של מה בכך. רכות ברכיבה היא משמעותית, ויעיד על כך כל מי שמתנייד אופניים חשמליים. 

סוללות חזקות, מנועים עוצמתיים

תחום נוסף בו נרשמה קפיצת מדרגה הוא המנועים האיכותיים והסוללות החזקות. מבחינת המנוע, חשוב לציין כי התקן הישראלי קובע שהרף המקסימלי עבורו הוא 250 וואט. אולם בחנויות אופניים חשמליים ניתן למצוא גם מנועים בעלי עוצמות חזקות יותר (350 וואט, 500 וואט ואפילו 750-1,000 וואט שהם כוס סוס ויותר). 

המנועים החזקים הופכים את האופניים החשמליים לכלי שמגרד מלמטה כבר את הקטגוריה של האופנועים החשמליים. הן מבחינת מהירות נסיעה (למרות שגם כאן יודגש כי החוק בישראל מאפשר עד 25 קמ"ש בלבד), והן מבחינת היכולת לטפס עליות (אם אתם קונים למשל אופניים חשמליים בחיפה או אופניים חשמליים בירושלים). 

באגף הסוללות, כמעט שאי אפשר למצוא יותר אופניים חשמליים במתח של 36 וולט, ורוב הדגמים הם עם סוללות V48. בכל הנוגע לקיבולת, זהו אולי הפרמטר החשוב ביותר שמאפיין אופניים חשמליים איכותיים. אם בעבר הספק של 11-12 אמפר/שעה היה נחשב לגבוה, היום אלו גבולות המינימום. בחנויות אופניים חשמליים תמצאו בקלות אופניים עם 15-20 אמפר, ואפילו דגמים מסוימים עם 21 אמפר. 

לסיכום, בוחרים אופניים חשמליים נכון

אופניים חשמליים 2020 שונים באופן דרמטי מהדגמים שהיו זמינים בשוק לפני שנים בודדות בלבד. הטכנולוגיה התקדמה, החדשנות כבר כאן, ואנו רואים השקעה רבה בהתאמה של האופניים לצרכי הרוכבים החשמליים הישראלים. 

______________

המאמר נכתב בשיתוף עם אתר "הרוכב החשמלי", פורטל האופניים החשמליים המוביל בישראל, המציע מדריך רכישת אופניים חשמליים, סקירת דגמים ואינדקס חנויות אופניים חשמליים ברחבי הארץ.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...