Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באילו מקרים יש לערוך צוואה לפי החוקים בישראל

באילו מקרים יש לערוך צוואה לפי החוקים בישראל
קרדיט תמונה: FREEPIK

צוואות וירושות נוגעות לכולם בדרך כזאת או אחרת, ישירה או עקיפה, בגלל הסיבה המאוד פשוטה שכל בני האדם באיזה שהוא שלב מסיימים את החיים שלהם. הדינים של הצוואות והירושות מסדירים בעצם את האופן אשר אדם מעביר הלאה את כל הרכוש שלו לאחר המוות שלו. הירושה נעשית על פי החוק של הירושה והצוואה אשר מאפשרת לאדם בעצם לקבוע מי יירש את מה לאחר מותו, ובאיזה אופן בדיוק. במדינת ישראל, חוק הירושה תשכ"ה -1965 קובע בעצם את הדין בנוגע לכל הצוואות והירושות.

נושא הירושה

התחום בעצם מוסדר בחוק הירושה אשר קובע את כל הכללים אשר יש בנושא, אין כזה דבר צוואה אשר בעלת תוקף אשר ניתנת למימוש בעזרת צו צוואה, היורשים של הנפטר בעצם יקבעו על פי ההסדר אשר נקבע בחוק בעזרת צו הירושה. היורשים הראשוניים של האדם הם בעצם בני הזוג וצאצאיו, כאשר אין שום צאצאים הירושה בעצם תעבור להוריו, לאחר מכן לאחי שלו וכן הלאה. במצב אשר חלילה בו אין לנפטר שום קרובי משפחה, הירושה עוברת בעצם לידי מוסד האפוטרופוס הכללי, שבעצם שם היא 'מוקפאת' לכמה שנים בשביל לאפשר ליורשים אשר עשויים להתגלות פתאום ולהופיע. לאחר הזמן אשר מוקצב בחוק, הירושה בעצם עוברת אל המדינה. בכל הנוגע אל צוואות וירושות בחיפה ניתן לפנות לעוד פרטים.

נושא הצוואה

צוואה היא בעצם מסמך אשר בו האדם קובע מי יהיה זה שבאמת יירש את כל הנכסים שלו לאחר המוות שלו, לכל אדם עומדת הזכות המלאה לכתוב צוואה בהתאמה מלאה אל הרצון שלו. עריכה של צוואה היא עניין נגיש מאוד לכולם וכל אדם בעצם יכול לערוך אותה בעצמו ללא שום תשלום. הבחירה לערוך את הצוואה היא בעלת יתרון חשוב ועצום בגלל שהיא מעניקה לאדם ביטחון גדול לגביי כל מה שיעשה עם הרכוש שלו לאחר המוות שלו. לצוואה שלכם יכול להיות גם חלק שהוא לא רכושי, בן אדם מעביר את המסרים אשר נוגעים אל הרגשות, האמונות, והערכים אותם הוא בעצם רוצה להנחיל לכל היורשים שלו. כל עוד מי שעורך את הצוואה חי, הוא בעצם יכול לשנות לגמרי את התוכן של הצוואה.

איך עושים צוואה

ניסוח צוואה הוא אמצעי אשר מאפשר בעצם להגדיר איך הרכוש וההון של האדם המדובר יחולקו לאחר פטירתו. כל אדם אשר חשוב לו לוודא מבעוד מועד כי ההון שלו יגיע אל הידיים הנכונות באמת, יחולק בין כל היורשים שלו בצורה הוגנת וכי הרצון שלו תבוא לידי ביטוי באופן מאוד ברור במסגרת החלוקה של הכל, חשוב מאוד שיידע איך בדיוק כותבים את הצוואה בצורה חוקית שהיא תהיה תקפה כמובן גם מבחינה משפטית. 

כתבות מעניינות נוספות
החשמלאי שיציל אתכם מכל תקלת חשמל בחיפה
תושבי חיפה שסובלים מתקלות בחשמל או כאלו שזקוקים להתקנה ותיקון...
הסכם זוגיות
הסכם זוגיות
זוגות בתחילת דרכם כיום מעדיפים להתנהל ולהתנהג בחוכמה וברציונליות האחד...
כמה דברים שחשוב לדעת לגבי חוזים
חוזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי אשר ניתן לאכיפה ע"י...
שקילת משאיות: חשיבות ביצוע התהליך בטכנולוגיות מתקדמות
כדי לוודא שרכבים גדולים עומדים במגבלות המשקל החוקיות ועוזרים לבעלי...
רצפה בטוחה ויציבה יותר היא רצפה מצופה
לכל רצפה יש תקן שמבטיח שהיא תוכל לעמוד במשימה שלה...
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
אולם לבר מצווה
כל מי שיש לו בן זכר יודע היטב: יגיע היום...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...