Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אמסטרדם בחורף – ההמלצות ששווה להכיר

אמסטרדם בחורף – ההמלצות ששווה להכיר

אמסטרדם היא אחת מערי הבירה היפות והמושכות ביותר בעולם בכלל ובאירופה בפרט. מדי שנה מבקרים בה אלפי תיירים מכל העולם ולכן אין זה מפתיע כי כמות הטיסות לאמסטרדם היא במגמת עליה מתמדת.

יש בה אטרקציות מרתקות, המשתלבות עם נופים עוצרי נשימה וכל אחת מעונות השנה מציגה בפני המבקרים אמסטרדם אחרת, שונה ומעניינת. אמסטרדם הקייצית מציעה למבקריה חופים מהממים, שווקים צבעוניים ברחובות העיר, טיולי אופניים ברחובות ובסמטאות, שייט בתעלות ובתי קפה המזמינים את התיירים להתארח במרפסות ולהנות מהנוף הנשקף. אך הקסם האמיתי, היופי המרהיב וההנאה הבלתי נשכחת טמונים באמסטרדם החורפית.

אמסטרדם בחורף – ההמלצות ששווה להכיר

עונת החורף מתחילה לקראת סוף חודש נובמבר ונמשכת עד לסוף חודש מרץ לערך. בחודשי החורף הקרים ביותר הטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס והסבירות לשלג היא גבוהה מאוד. אך בניגוד למקומות אחרים בהם החורף הוא עונה שקטה ורדומה,  באמסטרדם הוא מביא עימו אטרקציות נפלאות שאסור לפספס. לכן מומלץ להצטייד בביגוד חם ונעים ולטוס לחופשה חורפית ונפלאה באמסטרדם המרהיבה.

אטרקציות החורף של אמסטרדם

פסטיבל האורות. פסטיבל מיוחד, יפהפה ועוצר נשימה המסמל את סוף השנה ואת תחילתה של עונת החורף. במהלך ימי הפסטיבל אמסטרדם כולה מוארת מדי ערב בשלל מיצגי תאורה מדהימים. התאורה מוצגת על גבי הבתים, מעל התעלות וברחובות העיר ומומלץ לטייל ברגל או לשוט בסירה לאורך התעלות ולחזות במראות המרהיבים.  הפסטיבל מתחיל בסוף נובמבר ונמשך עד לאמצע ינואר. מומלץ לברר מבעוד מועד מהם התאריכים המדויקים.

החלקה על הקרח. במהלך החורף נפתחות בכיכרות העיר מספר זירות החלקה על הקרח. אטרקציה נהדרת זו מלווה במוזיקה נעימה וסביב זירות ההחלקה פזורים בתי קפה המציעים משקאות חמים טעימים ומפנקים לצד קינוחים מיוחדים כגון: פנקייק וופל הולנדי. בין המשטחים המפורסמים ביותר: כיכר המוזיאונים (Museumplein) ורחבת ההחלקה בליידספליין (Leidseplein). ניתן לשכור ציוד במקום וכן אביזרי עזר להחלקה. תענוג אמיתי לחובבי ההחלקה המקצועיים והמתחילים.

פסטיבל פסלי קרח. פסטיבל מרהיב המתקיים מדי שנה בחודש דצמבר ובו משתתפים מיטב פסלי הקרח מהעולם המציגים את עבודתם בהיכל ענק הנמצא בעיר זוול (Zwolle) מחוץ לאמסטרדם. במהלך הפסטיבל נעשה שימוש בכמאתיים שבעים וחמישה אלף קילוגרמים של קרח ההופכים לפסלי ענק מרהיבים ומיוחדים המלווים בתאורה מרשימה ובמוזיקה מיוחדת. הטמפרטורה בהיכל נמוכה מאוד וצונחת מתחת לאפס ולכן מומלץ להצטייד בבגדים חמים.

סינטרקלאס (Sinterklaas). הוא ניקולס הקדוש, מקבילו של סנטה קלאוס ופטרון הילדים אשר מגיע לבקר באמסטרדם באמצע נובמבר ומלווה בחגיגות ותהלוכות חגיגיות וצבעוניות. ביקורו מתחיל בשייט על ספינה בנהר האמסטל ומלווה בתהלוכה צבעונית ברחובות העיר במהלכה סינטרקלאס מסייר על סוסו בליווי עוזריו. תהלוכה זו מלווה בהופעות, דוכני מזון וחלוקת עוגיות וממתקים. אירוע זה מושך אליו קהל רב ומגוון, מילדים קטנים ועד למבוגרים.

חגיגות חג המולד והשנה החדשה. לכבוד חג המולד וכניסתה של השנה החדשה אמסטרדם מתמלאת באווירת חג המורגשת בכל רחוב ובכל חנות. נפתחים בה שווקים מיוחדים לכבוד החג המוכרים חפצי אומנות מקומיים ומזכרות והחנויות מכריזות על מבצעים והנחות. הרחובות מתקשטים בסמלי החג ובאורות נפלאים ובכיכר דאם מוצב עץ אשוח גדול ומרהיב. אמסטרדם חוגגת את כניסתה של השנה החדשה במסיבות רבות ומרשימות הנחשבות בין הטובות ביותר באירופה. הן מתפרשות בכל העיר במועדונים הרבים שבה ובערב כניסת השנה האזרחית החדשה מתקיים אירוע חגיגי ומרהיב בכיכר דאם המלווה בזיקוקי דינור והופעות.

ביקור במוזיאונים. בקור החורפי העז של אמסטרדם, נעים למצוא מקומות חמים בהם כיף לטייל, ולכן מומלץ לבחור את אחד מן המוזיאונים הרבים והמרשימים שלה. בין המוזיאונים הידועים והמומלצים נמצא את רייסקמיוזיאום (Rijksmuseum) המוזיאון הלאומי של הולנד ובו מוצגות יצירות של האומנים ההולנדים המפורסמים, מוזיאון וואן גוך המציג את מיטב יצירותיו של הצייר המפורסם, המוזיאון הימי, בית אנה פרנק ועוד.

קניות. אין תקופה טובה יותר לקניות מאשר זו שבסמוך לחג המולד. החנויות לובשות חג, מחדשות את המלאי ומתאימות אותו לתקופת החורף והחגים ויוצאות בשלל מבצעים והנחות. המקום המרכזי והאהוב ביותר לקניות הוא המדרחוב הראשי של אמסטרדם, קאלוורסטראט (Kalverstraat) בו מרוכזות חנויות רבות, רשתות ידועות ומרכזי קניות מרהיבים כגון: ביאנקורף (De Bijenkorf) ומגנה פלאזה (Magna Plaza) וכן בתי קפה ומסעדות. כמו כן, תוכלו לבקר בשווקים השונים ולהשתכר מריחות וצבעים מרהיבים.

כתבות מעניינות נוספות
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...