Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אירוע היסטורי! קרית טבעון חתמה על האמנה לשוויון מגדרי בחתימתה על האמנה מתחייבת המועצה לפעול במסגרת סמכויותיה להשגת שוויון מגדרי מרבי ביישוב

אירוע היסטורי! קרית טבעון חתמה על האמנה לשוויון מגדרי בחתימתה על האמנה מתחייבת המועצה לפעול במסגרת סמכויותיה להשגת שוויון מגדרי מרבי ביישוב
עידו חותם על האמנה קרדיט: דוברות קריית טבעון

טקס היסטורי של חתימה על האמנה לרשות  שווה התקיים בשבוע  שעבר באולם צוותא בקרית טבעון, בזום וגם בפייסבוק. הטקס המרגש נערך בברכת נשיא המדינה רובי ריבלין ובהשתתפות ראש המועצה עידו גרינבלום, היוזמת והמובילה סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק השוויון המגדרי שרון רופא אופיר, יו"ר איגוד נבחרות הציבור ורד שפינר, חברי המועצה, מנהלי המועצה, חברות טבעונא ואחרים.
האמנה לשוויון מגדרי נכתבה על ידי האיחוד האירופי ואומצה על ידי איגוד נבחרות הציבור לרשויות בישראל. מהלך מקדים לאירוע הייתה ההצעה לסדר שהוגשה למליאת המועצה ואושרה פה אחד על ידי כלל חברי המליאה. בחתימתה על האמנה התחייבה המועצה לפעול במסגרת סמכויותיה להשגת שוויון מגדרי מרבי ביישוב. הנושאים אליהם מתייחסת האמנה הם בין השאר: שוויוניות בחינוך והכנסת תכנית לשוויון מגדרי מגיל הגן ועד יב', בריאות, תרבות וספורט, ביטחון ובטיחות, פיתוח עירוני ומקומי ועוד.

עידו חותם על האמנה
קרדיט: דוברות קריית טבעון

עידו גרינבלום:  "בגאווה רבה ובברכת נשיא המדינה חתמנו על האמנה לשוויון מגדרי. בקרית טבעון יש 7 חברות מועצה (מתוך 13), יש רוב נשי של מנהלות בצוות המועצה, יש נציגות נשים מרשימה בהנהלות גופי הבת ובהובלתם ועדיין, עבודה רבה לפנינו – ליצור תחושת מוגנות וביטחון במרחב הציבורי, לייצר נקודת פתיחה שווה לנשים בכל ההיבטים, ויותר מהכל, ליישם הלכה למעשה את התפיסה ש "כל בנות ובני האדם נולדו חופשיים ושווים". אני מקווה שבחתימה הזאת, נהיה מודל לכל הרשויות בארץ. אני קורא לרשויות נוספות ללכת בעקבותינו ומאמין שמהלך ארצי של רשויות המקדמות שוויון מגדרי הוא הדבר הנכון – דווקא עכשיו, דווקא היום. תודה גדולה לכל מי שעשה ופעל לטובת קידום הנושא. מהלך שכולו  קורת רוח ואופטימיות רבה".

קרדיט: דוברות קריית טבעון

שרון רופא אופיר: "שרון רופא אופיר: "ביום חמישי בערב הגשמתי חלום. אבן דרך חשובה במסלול חיי, צעד נוסף בדרך לחברה שוויונית ומכילה יותר. להגשמת חלומות צריכים שותפים ואני מודה ומעריכה את ראש המועצה עידו גרינבלום חבר ושותף לדרך, את חברי למליאת המועצה חברות טבעונא, מנהלי מחלקות המועצה ואנשים טובים נוספים שפועלים ביישוב – כולכם שותפים לצעד ההיסטורי הזה. עתה חובת ההוכחה עלינו, ואני בטוחה שנפעל וניישם את השוויון המגדרי בשורה ארוכה של נושאים עליהם התחייבנו בחתימה על האמנה.

קרדיט: דוברות קריית טבעון

אני תקווה שרשויות רבות נוספות ילכו בעקבותינו, וקוראת לתושבות והתושבים אם גם אתן/ם חולמים שוויון מגדרי, תתעקשו ותדרשו מראשי הרשויות שלכן/ם להצטרף אלינו, כי רק יחד נצליח לשנות".

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...