Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך תנקו את הבית לפסח בקלות

איך תנקו את הבית לפסח בקלות
קרדיט - Photo by CDC on Unsplash

אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר נמצא מאחורינו, אנחנו יכולים לצאת לדרך ולהתחיל לנקות את הבית לכבוד חג הפסח. אמנם, אף אחד לא ממש אוהב לנקות. אבל אם יש משהו שאפשר לומר על כך הוא שלאחר תהליך הניקוי הקפדני, התחושה בכל אחד מהחדרים בבית הופכת הרבה יותר טובה ונעימה. העניין הוא שרגע לפני שאנחנו יוצאים לדרך, התחושה היא כאילו אנחנו עומדים לפני הר עצום של משימות אשר אנחנו בכלל לא בטוחים מאיזו מהן נכון להתחיל עכשיו. אבל אנחנו פה כדי להפוך הכל הרבה יותר פשוט וקל. במאמר הבא נדבר על איך לנקות את הבית לפסח בקלות ואיך לשמור על שפיות, לאורך כל התהליך. קדימה, יוצאים לדרך ממש עכשיו.

קודם כל, ערכו רשימה מסודרת

הרבה יותר קל לצאת למלאכת הניקיון וסידור הבית, כאשר ברור לנו בעצם מה אנחנו מתכננים לעשות. לא רק זה, הרי שכאשר אנחנו יכולים לסמן וי אחרי שביצענו מטלה כזו או אחרת, עצם הסימון לבדו, הופך את המלאכה הרבה יותר מהנה. הרי אין כמו הדופאמין המשתחרר במוח ברגע בו הצלחנו לעמוד בעוד יעד בהצלחה. לכן, אנחנו ממליצים לכם לערוך רשימה מסודרת ומפורטת עד כמה שניתן. ככל שתהיו מפורטים יותר כך ייטב. יהיה לכם קל להבין לאן אתם נכנסים ומה השלבים הבאים ברשימה. זה יתן לכם אופק, ימקד אתכם ויהפוך הכל הרבה יותר פשוט בסופו של דבר.

הכינו רשימה של שירים או תוכניות שאתם אוהבים

זה אולי נשמע כמו אלמנט שולי, אבל זה ממש לא. כדי שבאמת תוכלו לעמוד ביעדים אותם הצבתם, אתם צריכים לגרום למלאכה עצמה, לתהליך הניקיון, להפוך נעים וקל יותר. איך תעשו זאת? פשוט צרו התניה בין הפעולה ובין תחושה של הנאה. את זה אתם יכולים לעשות אם למשל תחליטו כי את הפרקים שאתם מחכים להם בפודקאסט מותר לכם לשמוע רק בזמן שאתם מנקים. או אם תחליטו כי הפעולה כולה תהיה מלווה בשירים אותם תשימו בקולי קולות מנוגנים ברחבי הבית. ככל שהחוויה עצמה תהפוך מהנה יותר, כך יהיה לכם קל יותר לגשת אליה.

הקפידו להשתמש בחומרים איכותיים ובאמצעים להגנה

חשוב להזמין מראש חומרי ניקיון מצויינים וגם כפפות ניטריל ללא אבקה. זאת כיוון שפעם אחת, אם יהיו לכם האמצעים הנוחים ביותר לעבודה, זו תהפוך הרבה יותר קלה בסופו של דבר. אתם תגלו כי הפעולות עצמן הופכות פשוט יותר קלות עבורכם. מה שכמובן, יהפוך את המטלה כולה הרבה פחות מורכבת ולא נעימה. בפעם השניה, חשוב מאוד להיעזר באותן כפפות ניטריל ללא אבקה. זאת משום שחומרי ניקוי וכדומה יכולים לגרום להתפתחות של פצעים בידיים וכן הלאה. הרי המטרה היא לנקות את הבית לא להזיק לעצמכם.

אגב, כאשר אתם רוכשים כפפות ניטריל ללא אבקה באיכות טובה. הרי שהמוצר ימשיך לשמש אתכם גם בעתיד. בין אם אתם רוצים להכין ארוחת חג ולהגן על הידיים מריח השום ועשבי התיבול וכן הלאה.

פשוט התחילו בעבודה

כל הר נראה מאוד גבוה רגע לפני שמתחילים לטפס עליו. ככל שתנסו לדחות את המטלה הזו, כך היא תהפוך יותר מאיימת בסופו של דבר. אבל אין לכם כל סיבה אמיתית לחשש. פשוט קחו את עצמכם בידיים והתחילו לעבוד. אתם תראו איך מהר מאוד אתם כמו 'נכנסים לעניינים' ופשוט הכל, כל התהליך, הופך הרבה יותר פשוט.

אז למה אתם מחכים?אין זמן יותר טוב מעכשיו.

כתבות מעניינות נוספות
השפעת צבעי הספה על אווירת הסלון: מדריך לבחירת צבעים
הבחירה בצבע הספה לסלון אינה רק עניין של טעם אישי,...
עורכת דין סופי ספקטור חושפת את הסודות להליך גירושין מכבד
סופי ספקטור, עורכת דין בולטת, חולקת את התובנות שלה כיצד...
אולם לבר מצווה
כל מי שיש לו בן זכר יודע היטב: יגיע היום...
מחקר פורץ דרך מציג שימוש בקרום השיליה לטיפול בשחיקת ברך
ד"ר אייל גנסין, מומחה באורתופדיה ואורתופדית ברך וספורט בכללית מחוז...
טקס ברית מילה- מתי עורכים וכיצד?
ברית מילה ידועה כאחת המצוות החשובות והעתיקות ביותר ביהדות. מדובר...
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...