Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מתגרשים בהסכמה?

איך מתגרשים בהסכמה?
קרדיט freepik

גירושין בהסכמה פירושם, כי בני הזוג מגיעים לעמק השווה בסוגיות המשפטיות שביניהם וחותמים על הסכם גירושין. זאת להבדיל מהתכתשות משפטית בערכאות, אשר הן המכריעות בעניינם של בני הזוג. מאז החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה-2014 גדל מספר הזוגות הבוחרים בדרך של שלום על פני מאבק משפטי. איך עושים זאת? על כך קראו כאן.

איך מתגרשים בהסכמה?
קרדיט freepik

לא לערב את הילדים

לפני שבני הזוג יוכלו לנהל שיח ומשא ומתן על הסוגיות המשפטיות, עליכם לקבל קודם לכן החלטה עקרונית: להפריד בין הסכסוך הזוגי לבין היותם הורים ולהסכים שלא לערב את הילדים במשבר ביניהם. אצל חלק לא קטן מהזוגות המתגרשים, יש רצון לצאת "מנצחים" בעיני הילדים. אז, כל אחד מן הצדדים מספר את הצד שלו ומקווה לקבל אמפתיה ואהבה גדולה יותר על חשבון ההורה האחר. מלבד הנזק הנפשי שנגרם לילדים, התנהלות כזו מחמירה את המתח בין בני הזוג ומקטינה את הסיכוי לגירושין בדרכי שלום. לעומת זאת, כאשר מתקבלת החלטה משותפת שלא לערב את הילדים בגירושין ובני הזוג קובעים יחד כיצד לספר להם על הפרידה ובמה לשתף אותם, זוהי נקודת פתיחה טובה לשיח יעיל ובריא. באמצעותו, יוכלו בני הזוג להגיע בסופו של דבר גם לגיבוש הסכם גירושין. אם כן, כאשר שואלים איך מתגרשים בהסכמה, התשובה אינה טמונה בסוגיות המשפטיות, אלא דווקא בילדים.

בקשה ליישוב סכסוך

היכולת של זוגות מתגרשים להגיע כיום להסכמות גדולה יותר מבעבר. זאת בזכות החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה-2014, הקובע כי כל הליך גירושין יפתח בבקשה ליישוב סכסוך. במסגרתה, מחויבים בני הזוג לניסיון גישור ביחידת הסיוע שליד בית המשפט, לפני שיוכלו לפנות לערכאות משפטיות. מצב דברים זה מביא חלק ניכר מן הזוגות להבנה כי אם כבר נדרשים הם על פי דין, לתת הזדמנות לדרכי שלום, אזי כדאי לנסות ולבדוק האם אכן קיימת אפשרות להגיע להסכמות. מבחינה סטטיסטית, חלק לא קטן מהזוגות המתגרשים מצליח לגבש הסכם גירושין במסגרת יחידת הסיוע. כמו כן, אף אם לא גובש הסכם מלא בשלב זה, הרי שכבר נסללה הדרך להידברות. אז, בני הזוג יכולים לפנות אל עורך דין גירושין שהנו גם מגשר המתמחה בסכסוכי משפחה, להמשך הליך גישור ממוקד ומקצועי, אשר אם יצליח, יביא לחתימה על הסכם הגירושין המיוחל.

מה כולל הסכם גירושין?

הסכם גירושין צריך להסדיר את כל העניינים המשפטיים שבין הצדדים, החל ממתן הגט וחלוקת הרכוש וכלה במשמורת הילדים ובמזונותיהם. על ההסכם להיות מפורט וברור מאוד, על מנת שבני הזוג יוכלו ליישם אותו וכדי למנוע מחלוקות עתידיות ביניהם בדבר פרשנות שונה של ההסכם. חשוב לציין, כי לאחר שבני הזוג חתמו על הסכם גירושין והוא קיבל תוקף של פסק דין, הם מחויבים לקיימו. כמו כן, היות שהסכם גירושין טעון את אישורה של ערכאה משפטית, לאחר שזה ניתן, מקבל ההסכם גושפנקא משפטית עליונה. לכן, האפשרות של אחד מבני הזוג לשנות או לבטל את ההסכם באופן חד צדדי היא קלושה מאוד. בית המשפט דוחה את רוב הבקשות המוגשות לו בעניין זה ורק במקרים נדירים מאוד יורה על שינוי או ביטול של הסכם גירושין. לכן, לפני חתימה על ההסכם, על כל אחד מבני הזוג להיות שלם עם הפשרות שנעשו ולא לפעול תחת ההנחה כי בעתיד אפשר יהיה לפנות לבית המשפט בסוגיה זו.

משרד עורך דין מיטל כסיף הוקם ומנוהל על ידי עורך דין ומגשרת מיטל כסיף.

משרדה מתמחה שנים בתיקי: הסדרי ראיה, מזונות ילדים ואישה, אלימות במשפחה, גירושין,דמי מזונות, חלוקת רכוש בגירושין ועוד.

למיטל כסיף יש ניסיון רב בהופעות הן בבתי המשפט והן בבתי הדין הרבניים. המשרד מעניק ייעוץ וייצוג הן בערכאה האזרחית- בית המשפט לענייני משפחה, והן בבית הדין הרבני.

התקשרו עוד היום לתיאום ופגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות! – 077-9976279

כתבות מעניינות נוספות
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...