איך מזהים שמן זית איכותי

איך מזהים שמן זית איכותי
קרדיט: pexels.com

לפני לא הרבה מאד שנים (טוב זה עניין יחסי כמובן…) השמן הנפוץ והמקובל ביותר בארץ ובעולם היה שמן זית. הוא שימש לצרכי בישול שונים, וגם צרכים נוספים בתחומי המחייה כמו סיכה, רחצה לפעמים, ניקיון ויופי. מאוחר יותר ועם התפתחות הכפר הגלובלי וההבנה כי כל מוצר ניתן להעביר ממקום למקום בקלות ואין עוד חובה להסתמך על הייצור המקומי, נכנסו למדפי הסופרים בכל מקום שמנים שונים והרבה פחות בריאים, ואנחנו כמו התמכרנו אליהם. רק בעשורים האחרונים ממש ניתן לראות את; הדיאטנים; ואנשי המקצוע מתחומי הבריאות מזהירים מפני סכנות סרטן וחימצון של שמנים בתהליכי חימום גבוה כמו טיגון ועוד, ואנחנו מבינים שעדיף בכל זאת לחזור לשמן היקר והאיכותי- שמן זית. אבל כעת הגיע הזמן לשאול את עצמנו ואולי את המומחים לכך- מהו שמן זית מומלץ ואיך מבטיחים לעצמנו שאנחנו עושים את זה נכון ובריא כמו שאנחנו רוצים?

אז מהו שמן זית ששווה לרכוש גם במחיר גבוה

ראשית, איכות שמן הזית נגזרת עוד מגידול הזית כפרי וכעץ. עצים איכותיים גדלים על אדמה איכותית, ולכן חשוב לוודא שהשמן יוצר מזיתים שנסקו בחוות גידול זיתים באזורים בהם יש אדמה מתאימה לכך, אדמות ארץ ישראליות הן מושלמות לגידול עצי זית מכל המינים. המינים- וזה לא פחות חשוב- קובעים גם הם את איכות השמן, זן זיתים פשוט יביא שמן פשוט, וכמובן פח שמן זית מזן עשיר ואיכותי יהיה הרבה יותר טעים וגם יותר בריא. הפרמטר העיקרי שקובע את רמת הבריאות של שמן זית הוא אחוז החומציות שבו, אבל באופן כללי כמובן ששמן זית תמיד יהיה בריא יותר בהשוואה לשמן אחר, וגם טעים יותר, אמנם עניין של טעם אבל ככה אומרים כל אלו שניסו את זה בבית. בנוסף, אם דיברנו על גידול, ככל שהושקעו יותר משאבים בתחום האיכות של מטע הזיתים התוצאה תהיה משובחת יותר, כך למשל השקעה בזנים יקרים, בחומרי השקיה ודישון איכותיים, תשומת לב והרבה ניסיון יעשו את ההבדל באופן בולט.

שמן זית יקר

האם ניתן להשיג שמן זית זול? כמובן שכל דבר איכותי יעלה יותר, זאת כיוון שתהליכים מהירים ופשוטים יוזילו את המחיר אך יפגעו בתוצאה, כמו למשל ויתור על כבישה קרה, זה בהחלט לא משתלם מבחינה בריאותית ומבחינה מקצועית, למרות המחיר הקורץ במבט ראשון. בקבוק שמן זית טוב מגיע מחוות רעים. נסו אחד משלנו. תטעמו תבינו.

כתבות מעניינות נוספות
מיזוג אוויר תעשייתי
מהפכת התעשייה העולמית היא עניין ישן שנלמד בשיעורי היסטוריה משמימים...
איך מזהים שמן זית איכותי
לפני לא הרבה מאד שנים (טוב זה עניין יחסי כמובן...)...
תמונות קנבס לחדר ושולחן צד מעוצב: הדרך המושלמת להוסיף קסם לכל חלל
עיצוב הפנים של הבית או המשרד משפיע רבות על התחושה...
נפגעתם או נפצעתם? פנו לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר
כאשר אדם עובר תאונה בה הוא נפגע, אין ספק שעניינים...
מתי זה הזמן לבדוק את דוד הקיטור שלכם?
דודי הקיטור כפופים לחוקים ולכללי תפעול. אם בבעלותכם דוד למים...
טיפים לשיפור מערכות אספקת המים הביתיות
מים זורמים הם דבר מובן מאליו בישראל, אולם במקרים רבים...
זכויות חשודים ונאשמים: מדריך לתושבי הצפון
בעידן שבו המודעות לזכויות אזרח הולכת וגוברת, חשוב שכל תושב...
נופש לציבור הדתי בחספין -חופשה באווירה אחרת
חספין, יישוב שקט ומיוחד בלב רמת הגולן, הפך בשנים האחרונות...
מיהו מפקח בניה מומלץ
חברות פיקוח בניה יש לא מעט בשוק וככל שאנחנו נוטים...
למה כדאי לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן?
אם אתם רוכשים דירה מקבלן, אתם בטח יודעים שמדובר על...
דילוג לתוכן