Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להתאים זר ללוויה

איך להתאים זר ללוויה
קרדיט פיקסלס

פרחים הם חלק מחיינו, אם זה בשמחה או בעצב, בכל שלב בחיים אנחנו מקבלים או מעניקים פרחים למישהו אהוב ויקר לנו, ימי הולדת, ימי נישואים, חגים, קבלה לעבודה חדשה, הוקרת תודה למישהו או סתם ביום חול. הרבה מאיתנו נהנים לקבל את השבת עם זר פרחים על השולחן בבית באופן קבוע. הענקת פרחים זו אחת הדרכים להביע הערכה והוקרה כלפי אותו אדם שלו אנחנו נותנים אותם.

איך להתאים זר ללוויה
קרדיט פיקסלס

החיים מובילים אותנו גם לרגעים עצובים שאנחנו חווים ומביאים אותנו לקנות ולתת פרחים גם בשעת עצב, בזמן אבל. שליחת זר ללוויה מסמלת ומביעה את השתתפותנו בצער ובתנחומים ותמיכתנו באבלים. בשעת קשה שכזו לא פשוט עבורנו להביע במילים את מה שאנחנו מנסים לומר ולכן מביעים זאת ע"י פרחים.

זר ללוויה הוא זר סולידי, מכובד ואלגנטי בשונה מזר פרחים רגיל שהוא צבעוני וצעקני יותר שאנחנו מקבלים ביום יום והוא מגיע בצורה שונה. סוגי הזרים לאבל מגיעים בצורה שונה מזר פרחים רגיל צבעוני ושמח. יש זר אבל אשר צורתו שטוחה ויש גלגל אבל הם בעצם פרחים השזורים זה בזה בצורת מעגל. סוג הפרח שעוטף אותו משתנה מגלגל לגלגל לפי בחירת הרוכש. ניתן לבחור את הפרחים עפ"י הצבעים שהמנוח אהב, הצבע שמניח הזר אוהב ולשלב עלים ירוקים המסמלים את החיים והתקווה בניגוד למוות או שילוב של עלים בצבעים קודרים המסמלים את המוות והאבדה. לרוב, צבעי הפרחים השולטים בזרי לוויה הינם לבנים, אדומים, צהובים אך בהחלט אפשר להתאים צבעים אשר אתם מעדיפים שיהיו בהם.

גלגלי אבל מגיעים עם סרט שחור באמצע הגלגל המסמל את האבלות עפ"י התפיסה ביהדות, הצבע השחור הוא צבע אבל. על הסרט נהוג לכתוב משפט קצר או את שם המעניק את הזר. ביהדות מכירים בכאבה של המשפחה האבלה ובתחושה הקשה של האובדן והבדידות

הנחת זר אבל בזמן לוויה זהו מנהג קדום של גויים, היא אינה כלולה במנהגי האבלים בדת שלנו. בדת שלנו מניחים אבנים על קברו של המנוח בסיום הלוויה או אזכרות, האבנים שימשו כציון המקום בזמן שלא היו מצבות. היום, נהוג ומאוד נפוץ להניח זרי אבל בזמן הלוויה או האזכרה.

בהרבה מהמקרים אנו נתקלים בגלגלי אבל בטקסי זיכרון המתקיימים ביום הזיכרון לחלחלי מערכות ישראל, בטקסים מסוג זה אנו רואים מגוון רחב של זרים עם שם הארגון המעניק את הזר כגון, ראש הממשלה, בית הנשיא, צה"ל וכו'. עם הנחת הזר ניתן לומר כמה מילים בשמנו על השתתפותנו בצער המשפחה ואף כמה מילים על הנפטר.

יש להתייחס ברגישות רבה בסיטואציה כה קשה ובעת כזו בה אדם קרוב הולך לעולמו ויש להפעיל שיקול דעת ולהיות קשובים לצרכים של המשפחה, להיות לצידם של המתאבלים כמה שניתן ולתת להם את כל מה שהם זקוקים לו.

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך צה"ל
מבחני דפר הם סוג ספציפי של הערכה המשמשת בעיקר בתוך...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...