Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בוחרים רואה חשבון אמריקאי?

איך בוחרים רואה חשבון אמריקאי?
קרדיט: freepik

רואה חשבון אמריקאי הוא לא רואה חשבון רגיל. אף שהוא מוסמך לעבוד בישראל ולייצג נישומים מול רשויות המס הישראליות, הוא גם מוסמך מטעם רשות המס הפדרלית האמריקאית, ה־IRS, והסמכה זו מכשירה אותו לייצג אתכם בארצות הברית, לפעול בשמכם, להגיש מסמכים מטעמכם ולדאוג שתיקכם ב־IRS יתנהל כשורה ובלי בעיות. בעלי עסקים שמנהלים עסקים בשווקים האמריקאים, משקיעי נדל"ן בארה"ב ואף מחזיקי גרין קארד יודעים שאי אפשר להתעלם מרשות המס האמריקאית ויש לשמור איתה על קשר קבוע שמתבטא בדיווחים שנתיים ובתשלומים קבועים. כדי להימנע מחוסר הנעימות הכרוכה בהתעלמות מחובותיו של אזרח אמריקאי, תושב זר ואיש עסקים שעובד בארה"ב, כדאי ורצוי לעבוד עם רואה חשבון אמריקאי, ועדיף שיהיה זה ישראלי שחי ועובד בישראל. אז איך עושים זאת? איך תבחרו את רואה החשבון האמריקאי הטוב ביותר לניהול עסקיכם בארה"ב? בואו נבדוק.

מה מיוחד ברואה חשבון אמריקאי?

רואה חשבון אמריקאי מוסמך מטעם ה־IRS לייצג נישומים, לפעול בשמם, להגיש מסמכים מטעמם ולנהל קשרים עם סוכני IRS בעניינם. לרואה חשבון אמריקאי יש השכלה חשבונאית מקיפה, והוא מוסמך לייצג נישומים גם בארץ וגם בארה"ב, אך חשוב מכל – יש לו ניסיון רב שנים עם ה־IRS, והוא בקיא בחוקי המיסוי הבין־לאומיים בכלל ובחוקי המיסוי האמריקאים בפרט. התרשמתם? נפלא. אך לא די בכך. כדי שאתם תוכלו להיות רגועים, לישון בשקט בלילה ולנהל את עסקיכם בארה"ב באין מפריע, כדאי שרואה החשבון שלכם יהיה ישראלי, דובר עברית ומנהל את עסקיו מהארץ. כן, רואה חשבון אמריקאי בישראל הוא הפתרון המיטבי לבעלי עסקים, משקיעי נדל"ן, מחזיקי גרין קארד ואזרחי ארה"ב שהם ישראלים וחיים ועובדים גם מהארץ וגם בארה"ב.

קרדיט: freepik

מה עושה רואה חשבון אמריקאי?

גם אם הוא ישראלי לחלוטין, חי בישראל ומנהל את משרדו מהארץ, רואה חשבון אמריקאי חי ונושם את מערכת המס האמריקאית ומכיר אותה על בוריה. אין חשיבות כלל למקום הפעילות שלו. רואה חשבון אמריקאי יכול לעבוד מכל מקום בעולם ולנהל באופן מיטבי את תיק ה־IRS שלכם. רואה חשבון אמריקאי מגיש ל־IRS דוחות מס למשקיעים זרים; הוא מנהל את חשבונותיכם באמצעות תוכנה מיוחדת ליזמי נדל"ן בארה"ב; הוא מגיש דוחות מס לאזרחים אמריקאים; הוא מפיק מספר מזהה לצורכי מס בארה"ב (ITIN) לצורך התנהלות תקינה עם רשות המס האמריקאית; הוא פותח חברות בארה"ב לבעלי עסקים ישראלים שחושבים על הרחבת הפעילות העסקית שלהם; הוא מייצג נישומים בחקירות IRS ועוזר לישראלים שמתכננים רילוקיישן לארה"ב. כל פעולה המחייבת התנהלות מול ה־IRS, מחייבת את מעורבותו של רואה חשבון מוסמך IRS, שהוא גם איש מקצוע מנוסה וגם בקיא בנבכי מערכת המס האמריקאית.

איך מוצאים רואה חשבון אמריקאי בישראל?

כדי למצוא רואה חשבון אמריקאי בישראל עליכם לחפש איש מקצוע אמין שבקיא בסוגיות מס בין־לאומי ובענייני מס בארה"ב, ויותר מזה. רצוי שהוא ידע לפתור בעיות מס של אנשי עסקים העובדים בשווקים האמריקאים, ושל משקיעי נדל"ן בארה"ב וידע לקשר את פתרונות המס האלה לדיני המס הישראליים שכן הייצוג שהוא נותן לנישומים אינו רק מול ה־IRS הוא גם – ובעיקר – מול רשות המיסים בישראל. רואה חשבון אמריקאי בישראל צריך להיות איש המקצוע שיעשה לכם חיים מקצועיים קלים יותר. הוא תמיד יחווה דעה מקצועית ויציע לכם פתרונות מיטביים לכל תסבוכת מיסוי או בעיה הקשורה לרשויות המס הן בארה"ב והן בארץ.

אם אתם צריכים לבחור רואה חשבון אמריקאי, אל תוותרו על רואה חשבון מוסמך, מוכשר ומיומן שעובד מהארץ וזמין בשבילכם בכל עת.

 

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...