Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך אפשר להגן על הנכס שלנו עם ביטוח דירה

איך אפשר להגן על הנכס שלנו עם ביטוח דירה
קרדיט pixabay

דירה היא נכס יקר ושווה להגן עליו. מרבית בעלי הדירות בישראל אינם רואים ביטוח דירה כדבר מחייב, אך זהו דבר ששווה להשקיע בו במידה וייגרם נזק למבנה הדירה או לתכולתה. אם אתם בעלי דירה או מתכוונים לרכוש דירה בעתיד, חשוב לשקול רכישת ביטוח דירה להגנה מקיפה על הנכס ותכולתו.

איך אפשר להגן על הנכס שלנו עם ביטוח דירה
קרדיט pixabay

ביטוח דירה – למה זה חשוב?

אחד הנכסים היקרים והחשובים ביותר לכל אדם הוא הרכוש שלו. רכוש יכול לכלול לא מעט דברים: דירה, חפצים אישיים, כסף, תכשיטים, פריטי אספנות ועוד המון דברים הנכללים בקטגוריה זו. אלו הדברים החשובים לנו ביותר ונשמור עליהם לעד. 

חפצים אלו נשמרים בבית ויכולים לעבור איתנו במעבר דירה. מכיוון שזהו רכושנו האישי, נשאף לשמור עליו מכל משמר היות ואי אפשר למדוד את ערכו בשווי כספי. ישנם חפצים אישיים שלא ניתן להשיג כיום כמו פריטי אספנות שכבר לא קיימים, מסמכים שונים, או עתיקות ישנות, נדירות, ויקרות ערך.

נכס עצום וחשוב לא פחות הוא הדירה שלנו. אם רכשנו דירה או שאנחנו מתכננים לרכוש דירה בעתיד, נרצה לבטח את מבנה הדירה לכל מקרה. אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד ויש דברים שהם מעבר לשליטתנו, ולכן יש להיות מוכנים גם בסיטואציות אלו.

למי מתאים ביטוח דירה?

ביטוח דירה מתאים לכל בעל דירה, המחזיק דירה משלו או רוכש דירה עתידי. דירה היא אחד הנכסים החשובים ביותר ויש אינספור דברים שיכולים לקרות בבניין ולדירה עצמה: נזקי אש, נזקי מים, נזקי מבנה, נזקי מזג אוויר, ועוד.

אנשים רבים אינם מבינים כי הדירה שלהם עשויה להיות בסיכון עקב המבנה. במידה והבניין בן 40 שנה ויותר, הסיכויים לנזקים ותקלות גדלים. הפיתרון הטוב ביותר לבעלי דירות או רוכשים עתידיים הוא ביטוח דירה בראש שקט.

מהם סוגי הביטוחים השונים?

סוגי הביטוחים משתנים מחברה לחברה, אך הביטוחים המוכרים ביותר הם ביטוחי מבנה ותכולה לשמירה על הדירה והרכוש האישי. ביטוח דירה יכלול ביטוח מקיף לכל תכולת ומבנה הדירה, במידה ונוצר נזק לנכס. 

ישנן הרחבות נוספות אותן אפשר להוסיף לביטוח המקיף:

  • ביטוח רעידת אדמה – במקרה של אסונות טבע, הביטוח המקיף הרגיל אינו כולל רעידות אדמה ולכן יש לבדוק היטב מה הוא באמת כולל. אפשר להוסיף ביטוח גם זה. למרות שישראל אינה סובלת מרעידות אדמה על בסיס קבוע, יש להיות מוכנים לכל תרחיש.
  • ביטוח סיכונים – ביטוח שמכסה את כל מה שביטוח דירה מקיף אינו מכסה, כמו למשל גניבת פריטים יקרים כמו תכשיטים, שעונים, פריטי אומנות, כלי זהב, וכיוצא בזה. 
  • ביטוח לנזקי צנרת ומים – במקרה של פגיעה בצנרת ובתשתית המים של הדירה, כפי שקורה במקרים רבים, ניתן לבטח את הדירה ולהיות מכוסים גם מבחינה זו.
  • ביטוח מוצרי חשמל – כשמו כן הוא, ביטוח המכסה כל נזק ופגיעה במכשירי החשמל השונים בבית. יש לנו לא מעט מכשירי חשמל בדירה ובואו נודה בזה, הם עולים לא מעט. חשוב לבטח אותם לכל מקרה שלא יגיע. 
כתבות מעניינות נוספות
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...