המטרה: לשכנע את המעשנים שניסו להיגמל לבד ללא הצלחה והרימו ידיים, כי יש עוד תקווה…

רק 3 אחוז מהמעשנים שמנסים להיגמל לבד, מצליחים באמת להיגמל מעישון. רבים המעשנים חושבים כי הם מקרה אבוד וכי הם לעולם לא יצליחו להפסיק לעשן. מחשבה זו כוללת גם תחושות של ייסורי מצפון, תחושת כישלון קשה ותחושת איבוד שליטה על החיים.
על מנת לשנות את מחשבתם ולתת להם תקווה, חברה רשת ״אלן קאר״ הפועלת למעלה מ-35 שנה מסביב לעולם בגמילת מעשנים, אל ה״בצפר״, בית הספר של חברות הפרסום והדיגיטל, בכדי לייצר סדרת כרזות שתשנה את התחושות הקשות של אותם מעשנים בדרך קריאיטיבי ותרתום אותם להמשיך לנסות להיגמל מעישון עד שיצליחו בפעם האחרונה ולתמיד״.

יריית הפתיחה של שיתוף הפעולה נורתה לפני החגים, בחודש ספטמבר, במסגרת אירוע האקתון שהתקיים ב״הבצפר״ במהלכו הסטודנטים במסלולי קופירייטינג וארטדיירקשן, קיבלו את הבריף ויצאו לדרך לעיצוב ותכנון סדרת כרזות. את התוצרים היצירתיים הציגו אתמול לראשונה בתערוכה חגיגית שהתקיימה ב"הבצפר" וצפויה לנדוד לשלושת סניפי אלן קאר בתל אביב, רחובות וחיפה.
מבין הכרזות שכיכבו הייתה זו סדרת כרזות שהשתמשה בהומור ובסוג של אשליה אופטית, התנגשות בין המידע שרואה העין לבין דפוסי החשיבה של המוח, על ידי שימוש בתמונות של אנשים מן המניין, שכביכול נגמלו מעישון, הדומים בחזותם לאנשים דגולים בתחומים שונים (איינשטיין, מנדלה והרצל) וגם שמם דומה תוך העברת מסר כי לא צריך להיות משהו מיוחד בכדי להצליח להיגמל מעישון, כל אחד יכול. לדוגמה, באחת הכרזות מופיע אדם הדומה לאלברט איינשטיין, כאשר מיוחס לו בכרזה הציטוט "רק מי שלוקח החלטה להפסיק לעשן, מגלה כמה קרובה היא הגמילה", כאשר על החתום אלברט זילברשטיין. סדרת כרזות נוספת, מנסה לנטרל את החרדה הקיימת אצל המעשן שהחיים אחרי העישון הולכים להשתנות, ומנסה להרגיע בצורה יצירתית כי שום דבר לא ישתנה, הכל יישאר אותו דבר –לדוגמה, עדיין יתבאסו כי הברמן מוזג את הבירה לא ראוי אך לפחות החשק לסיגריה עם הבירה ייעלם.

לדברי אסף אשכנזי, מנכ"ל אלן קאר: "לפי סקר שערכנו בקרב 500 משתתפים בסדנאות הגמילה של הרשת, עולה כי לפני שהגיעו אלינו, ניסו בממוצע 3 פעמים להפסיק לעשן בדרכים שונות, אך ישנם רבים שמנסים במהלך חייהם עשרות פעמים להיגמל. מטרתנו בפעילות השוטפת שלנו בכלל ובמסגרת שיתוף הפעולה עם הבצפר, היא להגיע לאותם אנשים שניסו בדרכים שונות להיגמל ולסייע להבין כי אין מקרה אבוד".
לדברי יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר: "אנו שמחים להעניק שוב ושוב הזדמנויות לסטודנטים שלנו להתנסות בעבודה מול לקוחות אמיתיים, הסטודנטים הציגו תוצרים מרשימים שיכולים לשרת את אלן קאר במתן תקווה למעשנים".
