2025 מביאה עמה שינויים מרחיקי לכת בעולם של כתיבת תוכן, במקביל להתפתחות הטכנולוגית והאופן שבו אנחנו צורכים מידע ומעבדים אותו. מחקר שפורסם לאחרונה בארה"ב מראה שכ-78% מהלקוחות שמשלמים באתר "אמזון" מביעים אמון במוצרים שמתוארים היטב טקסטואלית, לעומת כ-22% בלבד שקונים מבלי להתייחס למלל כגורם מכריע בהחלטתם.
בתוך התפאורה הזו, תחום הכתיבה התוכניתית, שהיא למעשה כתיבת תוכן שמבוססת גם על בינה מלאכותית, הולך ותופס חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות השיווק והתקשורת של עסקים. זאת, תוך שהוא כולל מגוון רחב של סוגי כתיבה – שיווק דיגיטלי שמטרתו להעביר מסר, קופירייטינג שנועד לקדם מוצרים ושירותים (עם מלל מינימליסטי) או כתיבה טכנית שעוזרת להבין מוצרים ושירותים.
כתיבת תוכן, מגמות עתידיות
בין המגמות המרכזיות הצפויות ל-2025 ניתן לציין את השימוש ההולך וגובר בכלים מבוססי בינה מלאכותית. כלים אשר יכולים לכאורה לייצר כתיבה שיווקית בסיסית באופן אוטומטי, כולל תיאורי מוצרים ופוסטים ברשתות חברתיות. כלים אלה מאפשרים לכותבים לבצע אופטימיזציה מדויקת לתוכן עבור מנועי חיפוש ולייצר מעורבות גבוהה בקרב המשתמשים.
מחקרים מראים כי שירותי כתיבת תוכן שמותאמים אישית ללקוח מובילים בהכרח לעלייה משמעותית בפניות ובמכירות. לדוגמה, מחקר של חברת Salesforce מצא ש-72% מהלקוחות מתנהלים רק מול מותגים שמציעים תקשורת מותאמת אישית, מה שמוביל לשיעור המרה גבוה מאד.
תוכן VS פודקאסטים?
האם 2025 תהיה שנת המפנה של הפודקאסטים ככלי שיווקי? ייתכן בהחלט, כולל תוכן שנשען על אופטימיזציה מיוחדת לחיפושים קוליים. במקביל אנחנו צפויים לראות המשך של הגידול בביקוש לפודקאסטים וספרי שמע. כותבי תוכן יצטרכו להבין איך לנסח תוכן בצורה שתתאים למדיום הקולי, תוך שמירה על מיקוד ועומק ללא יכולת ויזואלית לתמוך במסר.
דוגמה למחקר מעניין לגבי כתיבת תוכן המיועדת לפודקאסטים: תעשיית הפודקאסטים בארצות הברית חוותה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות עם למעלה ממיליון פודקאסטים ייחודיים חדשים ויותר מ-48 מיליון פרקים נכון לאפריל 2024. בנוסף, מספר המאזינים החודשיים לפודקאסטים בארה"ב בחודש זה הגיע לכ-104 מיליון איש, המהווים כ-37% מהאוכלוסייה (!). עם נתונים כל-כך מובהקים זה בהחלט לא מפתיע למה עסקים ואתרי אינטרנט תדמיתיים משלבים יותר תוכן "פודקאסטי" כחלק מאסטרטגיות השיווק שלהם, במטרה להגביר את המעורבות והנאמנות של הלקוחות.
האם הפודקאסטים "יהרגו" את "כוכבי הווידאו" (בפרפרזה לשיר המפורסם של ה"בוגלס")? מוקדם לדעת. תוכן ויזואלי עדיין נחשב מאד דומיננטי ומשמש אתרי אינטרנט למגוון תרחישים שיווקיים.
כתיבת תוכן אחראית ואמיתית – בודקים אתכם
נדבך חשוב בתחום התוכן הוא המגמה ההולכת ומתרחבת של כתיבה אחראית ואמיתית, כאשר יוצרי תוכן נדרשים יותר ויותר לבדוק את העובדות מאחורי התכנים שלהם, לוודא את אמיתות המידע ולשמור על רמה גבוהה של אתיקה מקצועית.
לצד כל השינויים הללו, החשיבות של אסטרטגיות שיווקיות שממוקדות בתוכן ובשימוש בטכניקות SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) נותרה בעינה ואף מתחזקת. כתיבת תוכן שמשכילה להתאים את עצמה לשינויים במגמות החיפוש, תוך שילוב אסטרטגיות של תוכן שמתמקדות במידע איכותי ורלוונטי לקהל היעד, תצליח למשוך קוראים ולהניב (באמת) תוצאות איכותיות.
לסיכום,
כתיבת תוכן כאן בשביל להישאר גם בעולם של בינה מלאכותית. התוכן הוא המלך ובשנת 2025 הוא צפוי להציע הזדמנויות חדשות למי שישכיל להסתגל לשינויים.