שנת 2022 החלה, ואיתה אתגרים שונים בעולם. אחד מהגדולים שבהם הוא התחרות הגדולה בין חברות שונות שהחלו להראות נוכחות גוברת והולכת ברשת. אם פעם היו לכם עשרה מתחרים ברשת בעיר, היום מדובר במספר עשרות. אין זה משנה אם אתם בתחום ההובלות, ראיית חשבון או מזון לכלבים. לכן, חשוב לבלוט מעל כולם באמצעות אסטרטגיית תוכן נכונה – אספנו עבורכם מספר המלצות.

אל תזלזלו במאמרים שמופיעים באתר
למרות מה שחלק מהחברים יגידו לכם, התוכן באתר לא נועד רק לקריאה על ידי גוגל. הוא מיועד גם לקריאה על ידי עיניים אנושיות, וביניהם גם כמה מהלקוחות העתידיים שלכם.
לכן, חשוב מאד להשקיע בתוכן איכותי, שכתוב תוך מחשבה מקדימה על הכאבים של הלקוחות שלכם וכיצד אתם יכולים יכולים לפתור אותם. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בגישה זו, תגדיל את הסיכויים שיפנו אליכם בעקבות המאמרים.
תוכן מעמיק וארוך מקדם אתכם
הידעתם שבשנים האחרונות יש משמעות עצומה לעומק ולאורך התוכן? אם תבדקו את המתחרים שלכם תגלו כי הם מעלים מאמרים של 1000 מילים, בעוד אתם מסתפקים ב-300. לכן, שלבו כמה מדריכי עומק חשובים לקוראי האתר, הוסיפו תכנים שיווקיים ארוכים. הפכו את האתר שלכם למקור בלתי־אכזב של מידע שהקוראים שלכם ישמחו להתחיל עימו את היום.
אם תשימו לב, אפילו בעלת בנק הפועלים העלתה אתר תוכן משלה, שנקרא מהות החיים. באתר זה יש מאמרי עומק חשובים מאד שממתגים אותה. האתר אינו קשור אפילו לבנק, אלא להתפתחות אישית. עם זאת, הוא מאפשר לראות אותה באופן שונה לחלוטין ולהעיד על כך שמדובר לא רק על אשת עסקים, אלא על אדם בעל עולם פנימי עשיר.
לכן, אתם יכולים לכתוב גם על נושאים שאינם קשורים בהכרח לאתר. למשל, מנכ"ל של חברת בנייה שמתנדב כליצן רפואי בשעות הפנאי, יכול לפרסם זאת באתר שלו או במאמרים תדמיתיים אודותיו. כך, הלקוחות שלכם יתחברו אליכם מהפן האנושי ולא רק העסקי.
שימוש בהומור – חרב פיפיות שיש להיזהר ממנה
כיום, רבים רוצים לשלב מעט הומור בתוכן שלהם, כדי להפוך אותו לפחות "כבד". עם זאת, חשוב לזכור בעת כתיבת תוכן כי אנו פונים לסוגי אוכלוסייה שונים. לכן, יש לשלב הומור, אם בכלל, באופן לא פוגעני. הדרך הטובה ביותר היא לעשות זאת בעדינות, ברמיזה ואפילו תוך הומור עצמי.
אם תצחקו על אחרים הם יעלבו. אם תצחקו על עצמכם, ותפגינו יחס שאינו מתנשא, הם יקבלו את הכתוב כחלק מהאישיות שלכם.
חשוב גם לזכור כי אם זה לא האופי שלכם, ואתם בעלי אישיות מאופקת יותר, אינכם חייבים להציג את עצמכם באופן שונה. תנו ללקוחות שלכם להתחבר למהות האמיתית של החברה שבניתם, ולדרך בה היא משרתת את לקוחותיה. כך, תוכלו לרדת מאור הזרקורים ולחזק את המותג.
אל תיכנעו ל-AI – תוכן שמיוצר באופן אוטומטי פוגע בכם
כיום, יש מגוון רחב של חברות המציעות תוכן שמיוצר באופן אוטומטי באמצעות בינה מלאכותית.
תוכן זה הוא למעשה מועתק ממקורות אחרים, ומשוכתב. אך, אם תבדקו את ציון המקוריות שלו תראו שהוא לוקה בחסר. מבחינת גוגל, הפועל אף הוא בטכנולוגיה של AI, ניסיתם לרמות אותו.
התוצאה? אתרים של המתחרים בהם נכתב תוכן על ידי כותב אנושי יעלו מעלה ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש. האתר שלכם עשוי לעבור לעמודים השני, השלישי ואף לסוף התוצאות. אם בכל זאת בחרתם להשתמש בתוכנות AI – השתמשו בהם רק כדי לקבל רעיונות חדשים, ואת התוכן הכתוב בהם תוכלו לכתוב מחדש.
לא יודעים לכתוב תוכן? מצאו חברה שתעשה זאת במקומכם
אם אינכם יודעים לכתוב תוכן אל תתעקשו לעשות זאת לבדכם. ישנן חברות תוכן מקצועיות שיכולות לנסח עבורכם מאמרים שיווקיים, אינפורמטיביים, טכניים, משפטיים ועוד. למעשה, כותבים אלה מנוסים מאד ויודעים כנראה לנסח את היתרונות של החברה שלכם טוב יותר ממרבית עובדי החברה.
מצאו חברת תוכן כזו, ותוכלו להזמין אצלה מאמרים בסכומים נמוכים. העלות היא פר פרויקט או פר מילה, והמאמרים יכולים לשמש אתכם למשך עשורים רבים אחרי שנכתבו.
לסיכום, אל תיפלו בטעויות נפוצות כמו שימוש בתוכנות לצורך כתיבת התכנים שלכם, זלזול באיכות התוכן או ניסיון לכתוב בעצמכם אם אינכם מנוסים בכך. אם אסטרטגיית התוכן שלכם תוכיח את עצמה, היא מסוגלת לסייע לבנות מוניטין לחברה ולהגדיל את הנוכחות שלכם ברשת.