כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש?

כיצד ניתן למדוד ביצועי מוצר חדש?
קרדיט PIXABAY

כולנו למדנו בכיתה עם ילד שכולם תלו בו תקוות גדולות, אבל הוא לא הפך לאיזה גאון יוצא דופן, או להיפך, עם ילד שהיה הכי עצלן בכיתה והפך להצלחה מסחררת. כשחושבים על זה, אז לא רק אנשים מוכיחים שהציפיות של אחרים הן שגויות… גם מוצרים!

למרבה המזל יש היום דרכים למדוד את הצלחת המוצר כבר בשלבים המוקדמים, כדי שלא תצטרכו להמשיך לבזבז כסף על משהו חסר תועלת. או, כפי שיזהיר אתכם כל מכון מחקר, להשכיל ולהעניק תשומת לב לאיזו תכונת צדדית, שלא הבנתם עד כמה היא תכונת מפתח במוצר שלכם.

קרדיט PIXABAY

וכדי להבהיר את הדברים, בואו נראה מהו בדיוק מוצר מוצלח?

מוצר מוצלח הוא מוצר שממלא את ציפיות היוצרים ומשביע את רצונם של המשתמשים בו בכול דרך אפשרית. כלומר:

  • המוצר מתאים לשוק
  • המוצר מביא תנועה אורגנית
  • המוצר מעורר את תשומת לב הלקוחות
  • המוצר נמצא בשימוש קבוע על ידי הלקוחות
  • למוצר יש שיעור נטישה נמוך יחסית

כיצד למדוד את הצלחת המוצר?

המטרה העיקרית של חישוב הצלחת המוצר היא: להגביר את האפקטיביות שלו, בד בבד עם מה שנקרא ׳ציון בריאות הלקוח׳ (Customer Health Score). ציון זה משתמש בממדי KPI (Key Performance Indicator).

להלן שתי דוגמאות של מדדים נפוצים אחרים וישימים עבור רוב העסקים:

  • ציון מקדם נטו – NPS (Net Promoter Score)

כפי שהשם מרמז, מדד ה-NPS מודד את אחוז המשתמשים המקדמים (הממליצים), ואת ההפך הגמור מזה, כלומר את אחוז המשתמשים הפוגעים בו. מדידת NPS להצלחת המוצר, מדרגת את המוצר מתוך 10 כוכבים.

  • אלה שמדרגים את המוצר בין 6-0 הם הפוגעים
  • אלה שמדרגים את המוצר בין 8-7 הם ניטרליים
  • אלה שמדרגים את המוצר בין 10-9, הם המובילים והמקדמים של המוצר

כדי ליצור סקר NPS, ולהגדיר יעד לניקוד NPS, אתם צריכים לדעת מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם. ואיך תוכלו לשרת את הלקוחות בלי לדעת מה הם רוצים?

  • שיעור שימור לקוחות – CRR (Client Retention Rate)

CRR הוא אחוז הלקוחות הנאמנים שלכם, כלומר:

  • אלה שנשארים איתכם זמן רב.
  • אלה שמרוצים מהמוצר שלכם וממשיכים להשתמש בו.

וכך אתם יכולים לחשב את שיעור שימור הלקוחות שלכם:

Retention Rate = ))E-N)/S) X 100

  • מספר הלקוחות בסוף התקופה = E
  • מספר הלקוחות שהצטרפו במהלך התקופה = N
  • מספר הלקוחות בתחילת התקופה = S

כלומר: עליכם לבחור לעצמכם אורך תקופה אידיאלי, להחסיר את מספר הלקוחות החדשים שהצטרפו במהלך התקופה מכמות הלקוחות הכוללת, ולחלק אותו במספר הלקוחות הקיימים לפני תחילת התקופה, ולהכפיל אותו ב-100.

אם יותר קל לכם, ניתן להשתמש במחשבון שיעור שמירה חינמי.

לבסוף, אתם בטח חושבים לעצמכם, הלוואי שחישוב הצלחת המוצר היה קל, כמו משוואה פשוטה. אבל תמיד תוכלו להפקיד את המשימה בידיו הנאמנות של מכון מחקר מקצועי ואמין.

כתבות מעניינות נוספות
פתרונות מכשירי הקשר המובילים למכירה
מכשירי קשר מקצועיים למכירה מכשירי קשר מקצועיים למכירה הם הפתרון המושלם...
פתרון משלוחים מהיר ויעיל לכל צורך
משלוחים אקספרס: הפתרון המהיר ביותר בעולם המודרני של היום, משלוחים אקספרס...
פינוי דירות מוזנחות בחיפה: לא רק עניין של ניקיון – אלא של בריאות, קהילה ואחריות
בעיות אגרנות ולכלוך קיצוני בעיר חיפה מצריכות התערבות מקצועית, יסודית...
פתרונות משפטיים מקצועיים בלב העיר
תל אביב, כמרכז הכלכלי והמשפטי של ישראל, מהווה מוקד לפעילות...
קונים נדל"ן? רק עם עורך דין לענייני מקרקעין
קניית נדל"ן, גם לטובת מגורים או שימוש אחר (למשל משרד),...
שדרוג המשרד שלך: הדרך להצלחה עסקית
כאשר מדובר על שיפוץ משרד, מדובר על תהליך שמשדרג את...
עולים לכיתה יב'? הכירו את המיזם שמאתר בפריפרייה את דור העתיד בטכנולוגיה רובופיסיקה- תכנית היוקרה השנתית למצטייני פיזיקה מהפריפריה יוצאת לדרך- בעלות סמלית מסובסדת של 500 ₪ לשנה
מיזם העל מבית עתידים והפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון, מכין...
באילו מצבים כדאי למנות מנהל עיזבונות?
עיזבון הא כלל הרכוש שהותיר אחריו עדם. העזבון יכול לכלול...
המפתח להצלחה תעשייתית: קטלוג אטמים ודבקים לתעשיה
בתעשייה המודרנית, איכות ויעילות מהוות אבני יסוד להצלחה. כדי לעמוד...
אלימות במשפחה: נושא כאוב שהחוק מתייחס אליו ברגישות רבה
אלימות במשפחה הוא אחת הבעיות הכואבות ביותר שישנן בחברה. משפחה...
דילוג לתוכן