כיצד ניתן לבדוק את סטטוס הרישום של כל קבלן?

כיצד ניתן לבדוק את סטטוס הרישום של כל קבלן?
קרדיט - Canva

אם אתם מעוניינים להעסיק קבלן כדאי לוודא כי הוא רשום בפנקס הקבלנים על פי חוק. הקבלן צריך לספק לכם את האישור המעיד על מעמדו כקבלן רשום. אישור זה נותן לאחר בדיקת קבלן רשום רשם הקבלנים של משרד השיכון עם תוספת לפנקס הקבלנים. ובכל זאת, אתם כמובן רוצים לוודא את תקפותה ואמיתות התעודה כאשר אתם מקבלים אותה. מדי שנתיים נדרשים הקבלנים לחדש את רשיונותיהם, שתקפים רק לפרק זמן מסוים. לא ניתן להשתמש בתעודת קבלן רשום שפג תוקפה.

לא רק רישיון בתוקף אלא גם בדיקת סיווג

כל הקבלנים הרשומים נכללים במאגר מרשם הקבלנים, כאשר לכל אחד ניתן סיווג מתאים. אם הקבלן איתו אתם מתעסקים רשום בפנקס הקבלנים, זה אומר שיש לו רישיון תקף והוא קבלן רשום. גם בזמן שאתם אתם מבצעים בדיקה בפנקס הקבלנים, כדאי לערוך גם בדיקת סיווג קבלנים. על סמך תחום התמחותו וסוגי הפרויקטים שהם מוסמכים לבצע, לכל קבלן רשום נקבע סיווג מסוים. וודאו שלקבלן הרשום שאתם בוחרים יש את הרישיונות הדרושים לביצוע העבודה ששכרתם אותו לעשות, לרבות אך לא רק בניית שלד, עבודות עפר, חשמל, אינסטלציה וכל מטלה אחרת שעשויה להיות קשורה לפרויקט שלכם. בנוסף, וודאו שהרישיון שלו מכסה את התחום הספציפי ואת המגבלות הפיננסיות של הפרויקט שלכם.

למה חשוב שיהיה לקבלן רישיון בתוקף?

יש קבלנים שאוהבים לקבל רישיונות כדי שיוכלו להיות חלק ממכרזים גדולים יותר ולהגיע ליותר אנשים, אבל אם הם מסתפקים בעבודה על פרויקטים קטנים יותר, הם יכולים להסתדר מצוין גם בלי רישום בפנקס הקבלנים. בישראל חובה לקבלנים להחזיק ברישיונות ללא קשר להעדפותיהם בכל הנוגע לסוג והיקף הפרויקטים עליהם הם עובדים. הרעיון הזה שגוי לחלוטין. חובה על פי חוק של רשם הקבלנים קבלן רשום צריך להיות בעל רישיון אם הוא מציע שירותי קבלנות בניין או חוזים בכלל.

קבלנים יכולים להעיד על רמת מומחיותם בענף הבניין רק אם עברו בדיקה מקיפה שנערכה על ידי מומחים ממשרד הבינוי והשיכון ועמדו בכל שאר הדרישות לרישום בפנקס הקבלנים. רשם הקבלנים הוא החטיבה האחראית על המרשם, הכולל משימות כמו הוספה, הסרה או הקפאה של תעודות רישיון לקבלנים רשומים, וכן מעקב ונקיטת פעולות נגד קבלנים שלא ממלאים את אחריותם. אם אתם מעוניינים להיות רשומים בפנקס הקבלנים, כדי שכל לקוח יוכל לערוך עליכם בדיקה פשוטה ומהירה, לראות את הסיווג שלכם ואת המומחיות שלכם בתחום, צרו קשר עם "נילאן רישום קבלנים" והם ילוו אתכם בתהליך במהירות ובקלות.

כתבות מעניינות נוספות
מיזוג אוויר תעשייתי
מהפכת התעשייה העולמית היא עניין ישן שנלמד בשיעורי היסטוריה משמימים...
איך מזהים שמן זית איכותי
לפני לא הרבה מאד שנים (טוב זה עניין יחסי כמובן...)...
תמונות קנבס לחדר ושולחן צד מעוצב: הדרך המושלמת להוסיף קסם לכל חלל
עיצוב הפנים של הבית או המשרד משפיע רבות על התחושה...
נפגעתם או נפצעתם? פנו לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר
כאשר אדם עובר תאונה בה הוא נפגע, אין ספק שעניינים...
מתי זה הזמן לבדוק את דוד הקיטור שלכם?
דודי הקיטור כפופים לחוקים ולכללי תפעול. אם בבעלותכם דוד למים...
טיפים לשיפור מערכות אספקת המים הביתיות
מים זורמים הם דבר מובן מאליו בישראל, אולם במקרים רבים...
זכויות חשודים ונאשמים: מדריך לתושבי הצפון
בעידן שבו המודעות לזכויות אזרח הולכת וגוברת, חשוב שכל תושב...
נופש לציבור הדתי בחספין -חופשה באווירה אחרת
חספין, יישוב שקט ומיוחד בלב רמת הגולן, הפך בשנים האחרונות...
מיהו מפקח בניה מומלץ
חברות פיקוח בניה יש לא מעט בשוק וככל שאנחנו נוטים...
למה כדאי לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן?
אם אתם רוכשים דירה מקבלן, אתם בטח יודעים שמדובר על...
דילוג לתוכן