הרבה מאד שאלות וסוגיות עולות בימים אלה בעקבות משבר הקורונה. ראש המועצה עידו גרינבלום מבקש לתת מענה למרבית הדילמות ושאלות שהתושבים בקרית טבעון מתמודדים עמן.
שאלה: אוכלוסיית הסיכון היא אזרחים ותיקים. כיצד המועצה נערכת כדי לסייע להם?
"המחלקה לשירותים חברתיים בשיתוף עם עמותת שלהב"ת נערכים באופן אקטיבי על מנת לסייע לאזרחים הוותיקים בדגש על קשישים סעודיים.
הסיוע מתבצע על ידי יצירת קשר פרטני, מיפוי צרכים וחלוקת מזון לתושבים הוותיקים הזקוקים לכך.
אנצל את ההזדמנות להודות למתנדבים הרבים שבחרו לעזור ולסייע!
בנוסך, אני קורא לאזרחים הוותיקים לשמור על עצמם ולהישמע להוראות של משרד הבריאות, להימנע ממפגשים חברתיים וצרו עמנו קשר אם אתם זקוקים לסיוע.
אנו כאן בשבילכם ועבורכם!"
שאלה: איך המועצה מתכוונת לסייע לעסקים מקומיים שנפגעו כתוצאה מהמצב?
"המועצה, כמו המדינה כולה, לומדת ונערכת לסיטואציה. אני שמח לעדכן כי בישיבת מליאה שנערכה אתמול (בזכות אמצעים טכנולוגיים ותכנת ZOOM) החליטה המליאה על סיוע אקטיבי לעסקים המקומיים. חשוב להבהיר כי חלק גדול מהסיוע תלוי באישורי משרדי הממשלה השונים.
הסיוע שאנחנו מתכננים, כולל פריסת תשלומי ארנונה, ויתור על אגרות שונות (כמו אגרת שילוט) והנחות משמעותיות בארנונה לעסקים.
אני קורא לתושבי קרית טבעון לרכוש בעסקים המקומיים שלנו ולחזק אותם במיוחד בימים אלה".
מה מתכונת העבודה המועצה בימים אלה?
"דווקא בימים מורכבים אלה, המועצה מגדילה את הקשר עם התושב.
פתחנו קו סיוע ותמיכה לתושבים על רקע משבר הקורונה, שנותן יעוץ פסיכולוגי בשיחת טלפון למי שנזקק לכך.
הגדלנו את מערך ההתנדבויות ואנחנו זמינים באופן קבוע במוקד הטלפוני. בנוסף, כל שירותי התברואה והניקיון ממשיכים כסדרם. בכל צורך או בעיה תפעולית, הנכם מוזמנים לפנות אלנו כרגיל".
איזה שירותים ייחודיים המועצה מקדמת?
"המועצה מייצרת שירותים דיגיטליים במערכת החינוך לצעירים ולבני הנוער. גם רשת המתנ"סים בקריה מקדמת חוגים ופעילויות בצורה דיגיטלית לטובת בני הנוער והחל מהשבוע הבא הספרייה ומרכז ההנצחה בשיתוף המועצה יפעילו את הספרייה הדיגיטלית.
כמו כן, באופן ייחודי לקרית טבעון, השירות הווטרינרי מציע עזרה עם חיות המחמד שלהם למשפחות הנמצאות בבידוד. יוזמה מבורכת של השירות הווטרינרי במועצה בהובלת ד"ר צחי צורי .
בנוסף, השבוע החל לפעול רכב אבטחה יישובי אשר מסייר ברחבי קרית טבעון, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה המאוחרות למטרות סיוע ".
לסיכום:
"תושבות ותושבי טבעון היקרים , מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים עם אתגר הקורונה, והדרך להתמודד איתו מצריכה מכולנו משמעת, פעולה בהתאם להנחיות והבנה מעמיקה של הסיטואציה. הדרך לנצח את הנגיף עוברת דרך הקשבה להנחיות, צמצום משמעותי של המפגשים החברתיים ופעילות הפנאי ושמירה על עצמנו. עבדתי במשרד הבריאות ואני סומך על מנכ"ל המשרד וצוותו כאנשי מקצוע מיומנים ומסורים. אני מבקש מכלל תושבי קרית טבעון בראש ובראשונה להישמע להנחיות ולשמור על עצמכם.
אני שמח לספר כי מעל מאה תושבים כבר פנו וביקשו להתנדב וזה מעיד על תחושת סולידריות וקהילתיות חזקות מאוד, שכה מאפיינות את קרית טבעון.
אני כאן בשבילכם ועבורכם."
קו סיוע ותמיכה לתושבים על רקע משבר הקורונה
מענה, התלבטויות והתייעצויות להורים, לנוער ולעובדי מערכת החינוך בטבעון. הקו מאויש על ידי פסיכולוגים חינוכיים: טלפון 04-9537181
שעות הפעילות 8:00-16:00
מתן מידע, הכוונה וסיוע ראשוני לכלל התושבים.
הקו מאויש על ידי עובדים סוציאליים:
טלפון 052-6245577 (גם בווטסאפ)
שעות הפעילות 8:30- 15:00
התנדבות:
למעוניינים ניתן לפנות לעו"ס מתנדבים –ליאור ברסלר
בדואר אלקטרוני: [email protected] או בטלפון 050-8859945.
שרות וטרינרי
השירות הווטרינרי מציע עזרה עם חיות המחמד שלהם למשפחות הנמצאות בבידוד. פרטים בטלפון: 04-9537171.