לפחות 10% מהאוכלוסייה מתמודדים עם לקות למידה כזו או אחרת, לפחות על פי ההערכות. מי שנכלל בסטטיסטיקה הזו מתקשה לקרוא באופן שוטף, כותב בקצב איטי או מתקשה לנסח משפטים בצורה תקינה והגיונית. כשהבעיות הללו צצות קל לנו להחליט שאין הרבה מה לעשות חוץ מאשר לקבל את רוע הגזירה. בפועל זה פשוט לא נכון, ועם הכלים הטיפוליים הנכונים ניתן יהיה להתגבר על הקשיים, לשפר את הקריאה והכתיבה ולשדרג את מיומנות הלימוד.
הבעיה: תפקוד לא תקין של מרכז עיבוד המידע
קושי בתפיסת המרחב הוא בעיה משמעותית, אבל כזו שיש לה טיפול יעיל ומדויק מאוד. בדומה לקשיי למידה אחרים, גם דיסקלקוליה נובעת בתפקוד לקוי של מרכז עיבוד המידע, מה שלמעשה מקשה על הילד להביע את הידע או את היכולות שלו. יכול להיות שהוא מתקשה להגדיר מושגים בסיסיים כמו "מעט" או "הרבה" ויכול להיות שהאתגר האמיתי הוא בהבחנה בין סדר ומיקום. כך או כך, הגישה הטיפולית של מכון זרחין מעניקה כלים פרקטיים לכל תלמיד ותלמידה, בכל גיל, מתוך האמונה שלקות למידה היא לא תופעה שאין לה מרפא, אלא אתגר שאפשר לגבור עליו באמצעות קבלת הכלים הנכונים.
מתמודדים עם לקות הלמידה בכל גיל
חשוב לזכור כי לקויי למידה יכולים להתגלות בכל גיל ובכל נקודת זמן. יש ילדים שיאובחנו כלקויי למידה בראשית דרכם במוסדות הלימוד, ויש מי שהלקות שלו תתגלה רק בשלב מאוחר יותר. אלא שמועד האבחון הוא לא המשמעותי – אלא הכלים הטיפוליים הנכונים. טיפול אפקטיבי יאפשר לכל אדם להתגבר על המכשול שניצב בפניו, בין אם מדובר בתלמיד בכיתה א' או בסטודנט בשנת הלימודים הראשונה שלו. כפי שניתן לזהות את הבעיה בכל שלב, כך ניתן גם לטפל בה באופן מדויק ויעיל מאוד, ולהגיע להישגים אקדמיים מצוינים לאחר שזוהתה.
בעיה שיש לה פתרון
ילדים ומבוגרים שמתמודדים עם דיסלקציה, דיסקלקוליה או כל לקות למידה אחרת בהחלט יכולים לחולל שינוי משמעותי ולשפר את כישורי הלמידה שלהם. במקרים רבים מתגלה פער של ממש בין האינטליגנציה של האדם לבין הקושי שלו בכתיבה, בקריאה או בתפיסת המרחב. הפער הזה נובע, לרוב, משיבוש בתהליך עיבוד המידע, אך ניתן כיום לצמצם ואף להעלים אותו לחלוטין עם הטיפול המקצועי והכלים המתאימים. השיטה הטיפולית של מכון זרחין הוכיחה את יעילותה לאורך הדרך ואתם מוזמנים לגלות את היתרונות האדירים שלה בטלפון 050-4200291.