Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רנסנס של שכונות עתיקות ברחבי הארץ: צפי לאפסייד משמעותי בשכונת ואדי סאליב בחיפה

רנסנס של שכונות עתיקות ברחבי הארץ: צפי לאפסייד משמעותי בשכונת ואדי סאליב בחיפה
קרדיט הדמייה 3divition

בשנים האחרונות שכונות באזורים עתיקים או ותיקים במיוחד בערים הגדולות עוברים מהפיכה נדל"נית ותרבותית. המהפיכה הזו כבר משביחה משמעותית את הנכסים, עם צפי לאפסייד משמעותי בהמשך. בתל אביב זה כבר קרה עם נווה צדק, ואילו כיום זה קורה גם בערי פריפריה דוגמת חיפה ובאר שבע.

ואדי סאליב בחיפה
קרדיט הדמייה 3divition

לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין חיים מסילתי "בשנים האחרונות הרשויות ויזמי הנדל"ן גילו את הפוטנציאל בשכונות העתיקות בערים הוותיקות בישראל. נווה צדק ואזור רוטשילד בתל אביב הן דוגמאות לכך אבל לא הדוגמאות היחידות. ניתן לראות שכונות עתיקות רבות בישראל שעוברות תהליכים של שימור ופיתוח וערך הנדל"ן שלהם נמצא בעלייה מתמדת. לדוגמא, אזור העיר התחתית בחיפה, בעיר העתיקה בבאר שבע, עכו העתיקה, יפו וכו'. נכון לפני רכישת דירה באחת השכונות האלה  להיעזר באנשי מקצוע דוגמת שמאי מקרקעין שיבדקו את תכניות הפיתוח המתוכננות והאם הן באמת עומדות לפני מהפך בשוויים".

שכונת ואדי סאליב בחיפה הייתה עד לאחרונה שכונה נטושה שבליבה שורת מבנים ריקים המיועדים לשימור. השכונה נחשבה בתחילת המאה ה- 20 לשוקקת חיים. ב-1959 התפתח הקונפליקט סביב נושא האפליה העדתית, וכתוצאה מכך התפתחו מהומות שבעקבותיהן פונו תושביה לשכונות העולים החדשות בחיפה.

מאז השכונה לא אפשרה מגורים עקב מצבה הירוד, אך בשנים האחרונות ניתן לראות את תחילת ההתחדשות העירונית וההתעוררות האורבנית, עם פרויקטים שנמצאים בבניה מתקדמת. בשכונה הממוקמת  בסמוך לאזורי התעסוקה, האקדמיה והבילוי של חיפה פועל אחד משווקי הפשפשים האותנטיים בארץ, ואזור קמפוס הנמל נחשב לאזור הבילויים העמוס ביותר בעיר. אוניברסיטת חיפה רואה בעיר התחתית יעד לפעילויות שלה, מה שצפוי להגביר את הביקוש לדירות באזור גם מצד סטודנטים, חברי סגל ומרצים. בשכונה פועל מרכז האמנות "הפירמידה" וצפויים להיפתח בה ביה"ס יסודי וגן לאמנויות.

בשנים הקרובות ייבנו בשכונה כ-600 יח"ד  ושטחי מסחר. בין היזמים הבולטים בשכונה קבוצת גולדן ארט, המקימה את פרויקט הרובע אשר נמצא כעת בבנייה מתקדמת, וכולל 2 בניינים בהם דירות למכירה לצד בנין המיועד להשכרה לטווח ארוך. החברה ממתינה להיתרים לשני פרויקטים נוספים של מבנים ישנים המיועדים לשימור שיהפכו לפרויקטים למגורים, מסחר ובתי קפה.

לדברי שמעון ג'יני מנכ"ל חברת גולדן ארט "ואדי סאליב הייתה שכונה עם עבר תוסס ומפואר שננטשה עקב אירועים ותהליכים היסטוריים. המבנים העתיקים והיפים התדרדרו והוגדרו מסוכנים למגורים ונותרו ריקים במשך שנים. זיהינו את פעילות העירייה לפיתוח השכונה ואת הפוטנציאל הטמון בה והחלטנו לפעול במספר מישורים לפיתוחה. הקו המנחה אותנו הוא בניית קהילה ויצירת הזדמנות לדיירים החדשים לקבוע את הצביון שלה באזור עם אופי ייחודי, אותנטיות ונוף שיש למעט מאוד שכונות דומות בארץ".

כתבות מעניינות נוספות
גישה טיפולית רב-גונית
טיפול בהתמכרות כרוך בגישה רב-גונית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן...
ספה ייחודית ונוחה באופן בלתי רגיל
אחת הדרכים ליהנות מנוחות מקסימלית וכן גם מיעילות זה באמצעות...
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
משלבים את התעשייה עם האקדמיה
נציגי הקרן הפילנטרופית גוטווירט ובכירים מהטכניון ביקרו במרכז המחקר והפיתוח...
חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה
"דלקת ריאות הינה מחלה קשה שמתבטאת בשיעול, חום גבוה, הרגשה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...