Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קורס מיינדפולנס – במה מדובר ולמי זה מתאים?

קורס מיינדפולנס – במה מדובר ולמי זה מתאים?
קרדיט פוטוליה

המושג "מיינדפולנס" נשמע בשנים האחרונות בהקשרים שונים. כיום מהווה התחום חלק אינטגרלי מעולם הטיפול, וניתן למצוא תרגול שלו גם במסגרות חברתיות רבות ושונות. בין אם שמעתם והתנסיתם במיינדפולנס בעבר ובין אם אתם פשוט מתעניינים בשיטה שיכולה לסייע לכל אחת ואחד בחייהם הפרטיים, קורס מיינדפולנס מהווה אופציה שכדאי להכיר ולבחון מקרוב יותר

מהו מיינדפולנס בפועל ולמי תחום זה מאפשר לסייע? מה ניתן ללמוד במסגרת קורס מיינדפולנס ועבור מי קורס מסוג זה מיועד? לא בכדי אנו שומעים מילה זו בשנים האחרונות יותר ויותר – מדובר בתחום שאכן מסייע למיליוני אנשים בכל רחבי העולם ושווה בהחלט להכירו.

קרדיט פוטוליה

מיינדפולנס מהו?

תחום המיינדפולנס מגיע במקור מעולם המדיטציה, ובפרט המדיטציה הבודהיסטית, ובעצם מהווה סוג של תרגול מדיטציה שיטתי המותאם באופנים שונים לאנשים שכמונו – אנשים שגדלו בעולם המערבי המודרני, על אורח החיים העמוס והתזזיתי המאפיין אותו.

בנקודה זו חשוב להבין כי מוסכם על אינספור מטפלים ואנשים באופן כללי כי אורח החיים המודרני, זה הנהוג כיום פחות או יותר בכל רחבי העולם, כולל כמה וכמה מאפיינים מהותיים המשפיעים בצורות בלתי רצויות על המצבים הנפשיים שרובנו חווים. מצבים של מתח נפשי משמעותי ויומיומי, חרדות מסוגים שונים, דיכאונות קלים או קשים וכיוצ\"ב – כל אלו נפוצים ביותר בימינו, ומסיבות מובנות וברורות. מיינדפולנס הוא כלי המסייע לאורך זמן להתמודד בהצלחה עם רבות מאותן בעיות.

עולם המיינדפולנס, כפי שנסביר מיד בהתייחסות לקורס בתחום זה, עושה שימוש בטכניקות מדיטציה שונות ומעביר אותן באמצעות מסגרות מעט שונות. אך הכוונה העומדת מאחורי כלל שיטות המדיטציה כפי שהן מתורגלות באופן יומיומי היא דומה יחסית – באמצעות טכניקות מדיטציה ניתן "לעשות סדר" בראש ובעולם המחשבות והרגשות הפנימי. המדיטציה מסייעת להרגיע את החשיבה התזזיתית ואת הקול הפנימי הבלתי פוסק שכולנו שומעים. אופן הפעולה של התודעה שלנו, בשילוב התנאים הסביבתיים שבהם אנו חיים בעידן המודרני, הם אלו שיוצרים את רובו המכריע של אי השקט והסבל המאפיינים לפרקים את החיים של כולנו. מיינדפולנס הוא תרגול שיטתי של אותה תודעה תזזיתית, המוכיח עצמו כיעיל ביותר בקרב מגוון רחב ביותר של אנשים.

קורס מיינדפולנס

במסגרת של קורס מיינדפולנס המועבר במוסדות לימוד שונים בישראל (במיוחד כאלו המתמקדים בשיטות טיפול אלטרנטיביות) מתורגלת כמובן שיטה זו בצורה מעמיקה ונרחבת, על מנת שהמשתתפים בקורס יחוו בעצמם את דרכי השיטה ואת האופן שבו היא מסייעת להשקיט את הרעש הפנימי ולעשות סדר בתודעה ובנפש. לאחר מכן, ניתן ליישם את השיטה בפועל, בין אם במסגרת טיפול יחידני ואישי ובין אם במסגרות קבוצתיות שונות – מקומות עבודה, סמינרים לקבוצות, בקהילה המקומית וכיוצ\"ב.

בנוגע לשאלה – למי מתאים מיינדפולנס? התשובה היא פשוטה ביותר – לכולם! או לפחות לכל מי שמרגיש כי עולמו הפנימי לפעמים רועש ותזזיתי מדי, או פשוט יכול להיות רגוע ושקט יותר…

אתם מוזמנים לקרוא על קורס זה ועל קורסים נוספים בתחום של רפואה משלימה כאן
https://www.reidman.co.il/רפואה-משלימה

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...