Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחרטות CNC – הרובוטים שיודעים לפסל

מחרטות CNC – הרובוטים שיודעים לפסל
התמונות מאתר: depositphotos.com

האם התבוננתם פעם בכלים העדינים השונים שבהם משתמש רופא השיניים שלכם, השיפוצניק או מעצב התכשיטים? בעלי המקצוע הללו עובדים עם הכלים הבנויים בדיוק מירבי, אשר מסייעים בידם לרפא ולתקן. אך כיצד נוצרים הכלים עצמם? איזה עובד מיומן יכול לחתוך בצורה כה מדוייקת? בפועל, כל כלי המתכת ואפילו חלק מכלי העץ, מיוצרים על ידי מכונות רובוטיות הפועלות בדיוק מירבי, ומסוגלות לעצב ולחרוץ כמעט כל חומר. הכירו את מחרטות ה-CNC.

מחרטות CNC – הרובוטים שיודעים לפסל
התמונות מאתר: depositphotos.com

איך המחרטות האלה עובדות?

רבים סקרנים לדעת כיצד בעצם פועלת מחרטת cnc. מכשיר זה מבוסס על בקר ממוחשב שמקבל הוראות כיצד לבצע את החריטה והכרסום בחומר. הוא מבוסס על עוצמות שונות, זוויות מוגדרות מראש ומסלול הדומה לנסיעה של מכונית שנקבע באמצעות תוכנה. היתרון של התוכנה הזו הוא היכולת להסתובב בשניים או בשלושה ממדים שונים כדי ליצור את הצורה המתאימה.

למשל, אם אתם מתכננים לבנות כמות גדולה של לוחות מתכת, המיועדות לבנייה של דלתות פלדה, הכוללות חריצים שחייבים להשתלב זה בזה בצורה מדוייקת, תוכלו להשתמש במחרטה מתאימה. את אותה המחרטה אפשר לתכנת בכל פעם בצורה מעט שונה, ולהשתמש בחלקים אחרים במטרה ליצור מוצר שונה בכל חלק בעבודה. הפעולות שתבצע המכונה יהיו מבוססות הן על הפקודות שהיא תקבל, והן על החלק המבצע באותו רגע את הכרסום או החריטה.

מה ההבדל בין כרסום לחריטה?

קיימות שלל פעולות המיועדות ליצור את הצורה של החומר. ניתן לבחור בקווים עדינים על גבי המוצר, בחיתוך של חומר מיותר או בביצוע פעולות גימור עדינות, המיועדות להעניק למוצר את צורתו הסופית המושלמת. לכן, נהוג בדרך כלל לציין שתי פעולות עיקריות. הראשונה היא "כרסום", או פעולת עיבוד של משטחים כדי להעניק להן צורות גאומטריות שונות. בדרך כלל פעולת הכרסום תשלב חיתוך של החומר המיותר בדומה לעבודתו של פסל.

חריטה, לעומת זאת, תהיה מיועדת במטרה ליצור חריצים בחומר הקיים, כאשר הצורה הבסיסית אינה משתנה. למשל, אם נרצה ליצור מספר קווים על גבי מזלג, שיעניקו לו מראה מרשים יותר, נשתמש בפעולת החריטה. אם נרצה ליצור את הצורה הכללית של המזלג, לרבות חיתוך החלק האחורי שיראה מעוגל נשתמש בפעולה של כרסום.

מדוע חשוב לדעת לתכנת את המכונה כראוי?

תכנות נכון של המכונה יאפשר לבצע את הפעולות הללו בצורה מדויקת ברמה של חלקיקים קטנים מאד. אנו מגלים זאת לרוב בציוד רפואי שבו לכל ננו־מיקרון יש משמעות רבה. בנוסף, כאשר מייצרים סכינים או כלי עבודה יש חשיבות לשימוש בחומר חזק שאינו מתעקם ולצורה המדויקת שלו. תמצאו מגוון רחב של מכונות כרסום cnc המבצעות את הפעולות העדינות הללו, בזכות תכנון קפדני ותכנות מקצועי על־ידי אנשי מקצוע מיומנים, המתכננים עשרות פעולות של המכונה ביום אחד.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...
איך תנקו את הבית לפסח בקלות
אז הגיע הרגע הזה בשנה, כמה ימים אחרי שפורים כבר...