Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייעוץ זוגי לפרק ב׳ – למה זה כל כך חשוב?

ייעוץ זוגי לפרק ב׳ – למה זה כל כך חשוב?
קרדיט:pixabay

פרק ב׳ גם אצלכם על הפרק? בשעה טובה! שימו לב כי למרות שנתוני הגירושין בישראל מציירים על פניו תמונה לפיה אחוזי גירושין עולים כשמדובר בנישואים שניים, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות כדי להצליח יותר בפרק זה בחיים וזה בהחלט אפשרי.

קרדיט:pixabay

אמר פעם סון צו, סופר ופילוסוף סיני קדום, כי ״כל קרב הוא ניצחון לפני הלחימה״ – אם תיישמו את המילים הללו על מערכות יחסים תבינו שכדי שהזוגיות השנייה תצליח, יש לטפל בה בזהירות כבר מההתחלה, עוד לפני שהיא מתחילה. למרות שמרבית האנשים שנכנסים לזוגיות פרק ב׳ הם לכאורה בוגרים, מנוסים ונבונים יותר, הם מציגים מערך אתגרים חדש לגמרי המבוסס על מיזוג של שתי משפחות, ריפוי פצעים רגשיים ישנים והצורך בהפרדת הפרק הראשון מהפרק השני. מסיבות אלה קבלת ייעוץ לפני שנכנסים לזוגיות שנייה, יכולה להיות מה שיבדיל אתכם מההמונים ויבטיח שהפרק הזה בחיים יחזיק מעמד באופן בריא ונכון לאורך שנים. ייעוץ זוגי מקדים יוכל לצייד אתכם בכלים הדרושים כדי להפוך את פרק ב׳ שלכם להצלחה, תוך בניית בסיס של אמון, תקשורת וכבוד.

מהם היתרונות של ייעוץ לפני כניסה לפרק ב׳?

  1. ללמוד להשאיר את העבר מאחור – להבין שעליכם להיות ערניים כדי לעצור את האפשרות שחוויות העבר ובן הזוג הקודם "ירעילו" את באר הזוגיות החדשה שלכם, ובעיקר ללמוד להפריד בין שתי מערכות היחסים.
  2. להכיר זה את זו ברמה עמוקה יותר מאי פעם – ייעוץ מקדים ומשותף הוא הזדמנות לדבר על כל מה שלא דיברתם עליו לפני כן, לוודא ששניכם נמצאים ׳באותו עמוד׳ ויוצרים חזון אמיתי של החיים המשותפים שלכם.
  3. לחזק את האמון והפגיעות – אם עברתם בגידה בנישואים הקודמים, היבט זה במערכת היחסים החדשה יכול להיות מאתגר. אפשרו לעצמכם להיפתח ולפתח אמון, זה חיוני ליצירת מערכת יחסים מוצלחת.
  4. ללמוד מהנישואים הראשונים – לראות גם את ההצלחות וגם את הכישלונות. מה עבד? מה לא עבד? מה למדתם ומה אתם רוצים לעשות אחרת הפעם?
  5. להגדיר את הערכים שלכם ולהגיע לתמימות דעים לגבי סגנון ההורות, ההתנהלות הכספית, היחס לבריאות ולרווחה, והתייחסות לטקסים ולשגרה שתיצרו במשפחה החדשה שלכם.
  6. ללמוד מיומנויות תקשורת ופתרון סכסוכים בריא – להישאר נקיים מארבעת התגובות: ביקורת, בוז, התגוננות והקמת חומות, ולוותר על המלים שפוגעות במערכות היחסים כמו ׳אף פעם׳ ו-׳תמיד׳. להבין שקונפליקטים הם בלתי נמנעים בזוגיות, אלא שאפשר לפתור אותם בשלום, כך שהזוגיות תתחזק ואתם תתקרבו זה לזו לאורך זמן.
  7. להביע את הציפיות כדי למנוע אי הבנות ומרמור – איך כל אחד מכם נותן ומקבל אהבה? למה אתם מצפים זה מזו? להבין איך אפשר לגרום לאחר תחושה שהוא נראה ונשמע.

>> ייעוץ זוגי לפרק ב' מעניין אתכם? פנו לאורית צוקר Ph.D, יועצת זוגית בחיפה – לחצו כאן.

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...