Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הרבה מגורים – פחות מדי תעסוקה ומסחר

הרבה מגורים – פחות מדי תעסוקה ומסחר
קרדיט פידמונט אנטרפרייזס.

ב-2019 נבנו בעיר כ-58 אלף מ"ר למגורים, ואף לא מ"ר אחד במבני משרדים ומסחר

איל עמיר מנכ"ל פידמונט אנטרפרייזס הפועלת בעיר: "דרוש שינוי בתמהיל הבנייה בטירת כרמל  "

העיר טירת כרמל עברה בשנים האחרונות ועדיין עוברת תנופת פיתוח ובנייה מואצת, שמתבטאת בעלייה של כל הפרמטרים הנדל"ניים החשובים ביותר: בעיר נמכרו בשנה האחרונה 910 דירות חדשות, התחלות הבנייה הסתכמו ב-376 דירות, מחירי הדירות בעיר זינקו עד 84% לעומת 46% בממוצע הארצי ומחירי השכירות טיפסו עד 37%.

ב-2016 נחתם הסכם גג בין עיריית טירת כרמל למדינה, שבמסגרתו ייבנו יותר מ-12 אלף יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה בחמישה מתחמים בקרקעות מדינה, מוסדות ציבור, תשתיות חדשות ועוד. כל אלה אמורים לענות על הגידול הצפוי באוכלוסיית טירת כרמל שאמורה להכפיל עצמה בשנים הקרובות. משרד הבינוי והשיכון טוען כי טירת כרמל תעבור תנופת פיתוח משמעותית ותהפוך לאבן שואבת ומזור למצוקת הדיור בצפון הארץ.

ואולם, רוב הבנייה בטירת כרמל מתמקדת בתחום המגורים, ופחות בשימושים אחרים כמו תעסוקה, מסחר ומשרדים. לפי ניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני הצפון, בשנת 2019 נבנו בטירת כרמל כ-58 אלף מ"ר למגורים, ואף לא מ"ר אחד במבני משרדים ומסחר. מדובר בירידה לעומת השנה הקודמת אז נבנו 137 אלף מ"ר למגורים, אך גם 32.5 אלף מ"ר בשטחי משרדים ו-501 מ"ר בשטחי מסחר. בהתחשב בגידול הצפוי באוכלוסיית טירת כרמל וסביבתה בשנים הקרובות, יידרשו עוד עשרות אלפי מ"ר בשטחי תעסוקה, משרדים, מסחר ופנאי.

לאחרונה,  אושרה תוכנית להקמת מתחם תעסוקה חדש בטירת כרמל בהיקף של כ-120 אלף מ"ר שטחי משרדים ומסחר. המע"ר ייבנה קילומטר אחד מפארק מת"ם ואצטדיון סמי עופר, וצפויים לקום בו מגדלי משרדים שישלב שטחי תרבות ופנאי הכוללים מסעדות, בריכה, חדרי כושר ועוד.

חברת פידמונט אנטרפרייזס, בבעלותו וניהולו של איל עמיר, רכשה כ-50% מזכויות הבינוי במתחם תמורת כ-30 מיליון שקל, ותבנה על קרקע של 12 דונם קומפלקס מבני משרדים בעיצוב על זמני של משרד האדריכלים מהמובילים בארץ מילוסלבסקי אדריכלים, בין מבני המשרדים מתוכננת פיאצה רחבה ושטחי מסחר שיתנו מענה לדיירי המתחם, תושבי העיר והסביבה גם לאחר שעות העבודה. המתחם משקף את הביקוש הגדל והולך של חברות הייטק, הנדסה ומדעים מכל הארץ אשר זיהו את הפוטנציאל והמיקום האסטרטגי מול הים ומתכננות להעתיק למתחם את פעילותן מאיזור השרון, ומהמתחם הוותיק מת"ם.

לדברי איל עמיר מנכ"ל פידמונט אנטרפרייזס, "טירת כרמל הכפילה את כמות התושבים ב-5 שנים האחרונות וצפויה להכפיל את אוכלוסייתה גם ב-7 השנים הבאות. קצב הגידול של העיר מצריך טיפול בנושא של מתחמי תעסוקה לטובת תושבי העיר וסביבתה – הקיימים ואלה שיתווספו. במטרופולין כולו משוועים למקומות תעסוקה איכותית המשלבים הסעדה ופנאי בקרבה לבית ובכיוון הנגדי לעומסי התנועה, העיר טירת כרמל מציעה אלטרנטיבה מצוינת במיקום מנצח עם ארנונה אטרקטיבית מאוד. לאחרונה גם התחילה התעוררות לצורך להשקיע בנדל"ן מניב ובניית מתמחי תעסוקה, ואני צופה שהמגמה תימשך".

קרדיט פידמונט אנטרפרייזס.
כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מאמן הכדורגל ברק בכר ערך הרצאה להנהלת מרחב צפון בחברת מקורות
מאמן העל בכדורגל ברק בכר, שמונה השבוע בשנית לאמן את...
אביב יפני בצפון הארץ פסטיבל ייחודי לכל המשפחה: "אביב יפני" יערך במהלך חול המועד פסח בחוצות המפרץ
הפסטיבל בפסח יכלול בין הייתר: מתחם מעוצב בהשראת ארץ השמש העולה, הפנינג...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
פגישה אישית עם גיבור צה"ל זיו שילון בחיפה
בוקר אישי עם זיו שילון – הכולל הרצאה מרתקת ומעוררת...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...