Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הליכון יד שנייה – מה חשוב לוודא לפני שקונים?

הליכון יד שנייה – מה חשוב לוודא לפני שקונים?
קרדיט לתמונה: Depositphotos

בבתים ודירות רבות בישראל ניתן למצוא מכשירי כושר ביתיים, דוגמת הליכונים או אליפיטקל. במיוחד בתקופת הקורונה נרשמה עלייה משמעותית בביקוש למכשירי כושר ביתיים, מסיבות מובנות. רבים המעוניינים בהליכון (או מכשיר כושר ביתי אחר) לבית מחפשים אחר הליכון יד שנייה לרכישה, על מנת לחסוך בעלויות ובכל זאת ליהנות מהאפשרות לעשות כושר בבית בכל רגע נתון. מה חשוב לבדוק ולקחת בחשבון לפני שרוכשים הליכון יד שנייה?

הליכון יד שנייה – מה חשוב לוודא לפני שקונים?
קרדיט לתמונה: Depositphotos

כיצד טופל ההליכון לאורך זמן וכיצד עלינו לתחזק אותו?

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל הנוגע להליכון או מכשיר כושר ביתי אחר, בטח ובטח כאשר מדובר בהליכון יד שנייה אשר אינו חדש לחלוטין ואינו מגיע עם אחריות מהחברה, הוא התחזוקה השוטפת והפעמים בהן נדרש לתיקון. בניגוד לפריטים רבים אחרים שניתן למצוא בבית, תיקון הליכון מצריך איש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום זה, והדבר נכון גם לגבי תחזוקה שוטפת של מכשירי כושר מסוג זה.

הסיבה לכך היא כי הליכון, אליפטיקל, אופני ספינינג וכל מכשיר כושר ביתי אחר הוא מכשיר מורכב ורב עוצמה, המכיל לרוב מנוע מסוג זה או אחר, ולכן גם את הכוח לסכן את המשתמשים בו בפציעה במידה ואינו מתפקד כהלכה. הדרך הטובה ביותר לוודא כי הוא אכן מתפקד כהלכה היא לתחזק אותו באופן שוטף (מדי שנה, גם אם אין סימנים לשחיקה או צורך בתיקון – תמיד עדיף לבדוק ולהיות בטוחים), ובמקרים בהם הוא אינו פועל כהלכה – לפנות לטכנאי הליכונים (בעל מקצוע המתמחה בתיקון הליכונים).

כאמור, זו נקודה חשובה ורלבנטית תמיד, גם כאשר רוכשים הליכון חדש מהחברה, אך על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתיקון הליכון יד שנייה.

התאמה לצרכים שלנו

נקודה נוספת שכדאי לתת לה את הדעת כאשר שוקלים רכישת מכשיר כושר ביתי או הליכון יד שנייה, היא – עד כמה מכשיר זה אכן תואם את הצרכים שלנו ואת מה שאנחנו צריכים ומתכננים בכל הנוגע לאימוני הכושר שלנו.

כמובן שסוג המכשיר עצמו משנה מאוד את האופן בו נוכל לעבוד על חלקים שונים בגוף, ועד כמה יעילה עבודה זו תהיה. למשל, אליפטיקל אינו עושה את אותו הדבר כמו הליכון, ובהתאם לסוג הכושר שאנחנו רוצים לפתח (סיבולת לב –ריאה, חיזוק שרירים, חיטוב וכו') כך נרצה לבחור את סוג מכשיר הכושר הביתי הספציפי שנחפש.

אך גם בתוך כל קטגוריה, עבור כל מכשיר ספציפי, ניתן למצוא כיום מבחר רחב של דגמים לבחור מהם. גם אם כל מה שאנחנו מחפשים אחריו הוא הליכון יד 2 פשוט ובסיסי, סביר להניח שנוכל למצוא מספר דגמים שונים המתאימים עבור צרכים שונים, חלקם אולי מאובזרים יותר ומספקים חוויית אימון נוחה יותר וכו'. כדאי לנסות ולבחור את הדגם הספציפי בהתאם לסוג האימון שאנחנו מתכננים לעשות, ובמידה ואנחנו זקוקים להליכון עוצמתי ומתכננים לרוץ עליו הרבה ומדי יום – לא בהכרח להסתפק בהליכון יד שנייה הראשון שאתם רואים, בטח אם הוא ישן ושחוק יחסית.

כתבות מעניינות נוספות
כיצד אפשר לעזור לכם מול הרשויות?
חילוקי הדעות שיש בין שמאים נובעים לא פעם מההשתייכות שלהם...
כשאתם בבעיה התקשרו למי שבאמת יכול לעזור לכם
מעצר או חקירה, הסתבכות בפלילים ועם המשטרה, כל אלה אירועים...
חשיבות ביצוע בדק בית גם בדירות חדשות
אחד השיקולים לרכישת דירה חדשה מקבלן הוא שהכניסה היא לדירה...
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...