Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"בחרנו בעקרונות ולא בכיסאות"

"בחרנו בעקרונות ולא בכיסאות"
יו"ר הליכוד בנשר שלומי זינו הודיע כי לא יצטרף לקואליציה. "באנו לעשייה ציבורית על מנת לפעול בשותפות כדי להגשים את המצע ואת העקרונות שלנו ולא באנו לחמם כסאות", אמר זינו שטען כי רועי לוי בחר את השותפים לפני הבחירות. 
 
יו"ר הליכוד בנשר הודיע השבוע (ב') בישיבת הסיעה כי סיעת הליכוד תישאר מחוץ לקואליציה של רועי לוי. אף שלכל אורך הדרך נחשב לשותף טבעי של רועי לוי והשניים פעלו יחד במשך רוב הקדנציה הקודמת מהאופוזיציה, הודיע זינו כי בחר להישאר באופוזיציה. "אני שמח שבחרנו בעקרונות וויתרנו על הכיסאות", הוסיף. "מה שעתיד לקום הוא לא קואליציה רחבה שבאה להגשים את רצון כלל התושבים אלא קואליציה שהיא התגלמות האופורטוניזם". 
 
זינו מתח ביקורת על היעלמות עקרונות המצע של לוי מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין לוי לבין סיעות ש"ס, הבית היהודי וישראל ביתנו מספר שעות לפני ישיבת ההצבעה, והתייחס גם לאי פרסום ההסכמים הקואליציונים שנחתמו עם מפלגת כולנו ומפלגת הבית היהודי על ידי לוי למרות הוראות החוק והחלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט חנן מלצר שהורה ללוי לפרסם את ההסכמים שנתחמו עם מפלגת הבית היהודי ועם מפלגת כולנו לפני הבחירות: "לא ברור מה מסתירים רועי לוי, כחלון ובנט אך אנו נפעל בכל האמצעים על מנת לחשוף את ההסכמים שבניגוד לחוק טרם פורסמו. ". 
 
זינו הוסיף שהקואליציה לא משקפת את רצון הציבור וההבטחות שניתנו על ידי רועי לוי בקמפיין הבחירות, "היא לא לרוחנו בלשון המעטה. לקואליציה אין כוונה להביא רוח חדשה, מה שהיה הוא מה שיהיה". הוא ביקר את סעיפי ההסכמים הקואליציוניים: "כל ההסכמים כולם עוסקים בתנאי השכר של סגני ראש העיר וחלוקת נכסים ומשאבים ציבוריים."
 
זינו פנה ללוי במכתב היום (יום ה') בו הוא דורש ממנו לחשוף את ההסכמים הקואליציונים ואף מפנה אותו לעניין סדן בחדרה שם הורשע ראש עיריית חדרה לשעבר גם בעבירת אי פרסום הסכמים: "חובת פרסום ההסכמים, על פי תכליתה, מתלווה לזכות הנתונה לאזרח להשתתף בבחירות המוניציפליות, על ידי מתן אמצעי פיקוח ובקרה לציבור, בין היתר, על ידי הבטחת שקיפות ההסכמים הנערכים על ידי נבחריו. בענין זה, אין הבדל אם מדובר בהסכמים הנערכים טרם הבחירות, או אחריהן" כך לדברי השופטת פרוקצ'ה בערעור שהגיש נגד הרשעת.
 
כמו כן זינו הפנה את לוי לעניין פרומר בנהריה, שם בית המשפט המחוזי ביטל את הבחירות וקבע בחירות חוזרות בעקבות אי פרסום ההסכמים קואליציוניים שערך פרומר לפני הבחירות שהתקיימו בנהריה בשנת 2003.
 
"עוד דבר שמעיד על הכוונות (של לוי) יותר מכל דבר אחר: סעיף 3 בהסכם הקואליציוני עם ש"ס ועם הבית היהודי מדליק נורת אזהרה. בסעיף זה כתוב מפורשות שמרכיבי הקואליציה מתחייבים התחייבות זהה וסותרת בחלוקת הסמכויות והתפקידים במועצה הדתית. ובקיצור הכוונה היא ברורה: מה שהיה הוא מה שיהיה".
 
זינו הדגיש: "בהמשך למאבקים שהובלנו נגד השחיתות ובעד המנהל תקין – אנו נדרוש לעשות רפורמה מקיפה גם במועצה הדתית ובחברא הקדישא. אי אפשר להמשיך במצב בו משפחה אחת שולטת במועצה הדתית ועושה במשאבי וכספי הציבור כבשלה. בפגישה עם ראש העירייה, הצעתי שותפות מלאה לקידום העיר ופיתוחה באמצעות גיוס משאבים ופרויקטים ממשרדי הממשלה ותוך ניהול העירייה על פי כללי המנהל התקין תוך מאבק בלתי מתפשר בשחיתות וגיוס כל הקשרים והיכולות שלנו לצורך ביטול תוכניות כלל ותחנת הכח לייצור חשמל, תוכנית כיכר העיר ברמות יצחק והתוכניות השונות להרחבת בז"ן והעברת חוות המיכלים לשטחים הסמוכים לנשר.
למרות שאנחנו מסכימים על סוגיות הליבה בעיר ויש לנו הרבה במשותף, ראש העירייה החדש בחר בשותפים אחרים עקב הסכמים שנחתמו לפני הבחירות וטרם פורסמו. 
אני רואה בזה החמצה של קידום יעדים משמעותיים ביחד לטובת תושבי נשר. עם זאת, הלחימה על העקרונות באופוזיציה חשובה לא פחות מישיבה בקואליציה. אנחנו נייצג את תושבי נשר בעירייה ונפקח על הנעשה בה ועל מימוש המצע וההבטחות לתושבי העיר. סיעת הליכוד בנשר תוביל את האופוזיציה בקדנציה הקרובה ותהיה שם בכדי לבקר ולבדוק את הפעילות בעירייה ומאידך לתמוך במהלכים שנעשים לטובת העיר ותושביה״.
 
בישיבת מועצת העיר הראשונה לקדנציה זו שהתקיימה השבוע (יום ד'), שלומי זינו יו"ר האופוזיציה דרש מרועי לוי לא לקבוע את נציגי האופוזיציה אלא לאפשר לאופוזיציה לבחור את נציגיה בועדות כפי שהחוק קובע. לוי נעתר לבקשת זינו ובמקום חבר מועצת העיר אבי בינמו שהוצע על ידי רועי לוי כנציג האופוזיציה בועדות לבדיקת כשירות המנכ"ל ובועדה למינוי עובדים בכירים, מועצת העיר הצביעה בעד הצעת זינו שמונה כנציג בועדות וזאב שפיגלר כמ"מ.
כתבות מעניינות נוספות
לראשונה בצפון הארץ ייערך יריד מכוניות חשמליות של היבואנים המובילים והמותגים הגדולים בעולם
יריד המכוניות החשמליות יערך בחוצות המפרץ מתחם חוצות המפרץ OUTLET, הנמצא...
"קשת טעמים" משיקה את הסניף המחודש בנשר
בימים אלה לאחר שיפוץ מאסיבי הושק הסניף המחודש בנשר של...
המקום הנכון להצטייד בו למעבר דירה
העברות דירה והובלות הן אחד העיסוקים שבהם לכאורה לא צריך...
פרויקטים בקריות - לגור בין חיפה הגדולה לצפון הירוק
בעבר (הדי רחוק כבר, יש לציין) הקריות נחשבו לשוליים של...
אקרו
אחת המהפכות שחלו בענף הבנייה בשנים האחרונות קשורה לחדירת טכנולוגיות...
הכל על תופעת הגירושין
בחברה בה אנו חיים, תופעת הגירושין הולכת וגדלה. למעשה, מרבית...
קייטרינג בחיפה
ליהנות מהאירוע שלכם עם קייטרינג מקצועי
בין אם מדובר על חתונה, יום הולדת, בר/בת מצווה או...
מרפסת היא נכס
מרפסת, קטנה או גדולה בדירה היא שטח נוסף המעלה את...
רוצים גוף בריא? נפש בריאה? אימוני כושר זו התשובה שלכם
לגוף ולנפש המודעות לשמירה על הבריאות עלתה בשנים האחרונות מאוד, הכוללת...
הרכבת מבני אלומיניום בצורה פשוטה ומהירה ככל האפשר
פרופיל אלומיניום מודולרי של חברת Stream Line הם קונסטרוקציה הנדסית....