Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אתמול נחנך מכון טכנולוגי ראשון למגזר הדרוזי בנוכחות שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, מנכ״ל בנק ישראל, מנכ״ל הטכניון ונשיא KLA ישראל

אתמול נחנך מכון טכנולוגי ראשון למגזר הדרוזי בנוכחות שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי,  מנכ״ל בנק ישראל, מנכ״ל הטכניון ונשיא KLA ישראל
מימין לשמאל: קופטאן חלבי, יו״ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי ויזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה

אורי תדמור, נשיא KLA ישראל: "כמי שתומכים במוסדות אקדמיים המכשירים עובדים לתעשיית ההייטק נשמח להיות מעורבים גם במכון הטכנולוגי החדש ולסייע כמיטב יכולתנו"

אתמול נחנך המכון הטכנולוגי הראשון במגזר הדרוזי המיועד להכשיר צעירים וחיילים משוחררים מהעדה לתחומי הטכנולוגיה, ההיי-טק וההשכלה הגבוהה. כלל הנואמים, חזרו ואמרו כי הברית רבת השנים בין הדרוזים למדינת ישראל תמשיך להתהדק, לא רק מתחת מאלונקה, אלא גם בהייטק ובאקדמיה. 

קופטאן חלבי, יו״ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי ויזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה (צלם: נועם צדיק)

הטקס נערך בהשתתפות ח״כ יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה, השיח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, מר חזי כאלו, מנכ״ל בנק ישראל, אורי תדמור נשיא KLA ישראל, האלוף במילואים עמוס גלעד ובכירים נוספים במשק הישראלי. את האירוע הנחה עיתונאי ערוץ 13 אלון בן דוד. מאחורי היוזמה עומד יו״ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי מר קופטאן חלבי.

יזהר שי, חבר הכנסת ושר המדע והטכנולוגיה התייחס לעולם היזמות והטכנולוגיה ממנו הגיע והדגיש כי זוהי יוזמה מדהימה, בעלת חזון, ותהווה חוד החנית בקידום הכלכלה הישראלית ככלל ופיתוח הסטארטאפ ניישן בפרט. כמובן, שבמבט לעתיד, ובהבטחת הבחירות שברקע, ביקש מהנוכחים כי לא יתרגשו מרעשי הרקע שיופיעו בימים הקרובים כתוצאה מההצבעה על תיקון חוק הלאום. הוא הבטיח כי נושא זה בעבודה, בד בבד עם תיקון חוק קמינץ. העבודה נעשית ותתבצע בחודשים הקרובים בתיאום עם שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן. 

האלוף במילואים עמוס גלעד אמר בטקס כי היה לו את העונג והכבוד לעבוד שכם אל שכם עם הקצינים הדרוזים, ושאנו ברי מזל כי אנחנו יחידה אחת, להגדרתו. גם הוא, התייחס לחוק הלאום וציין כי הוא ״מטופש ומנוכר״. האלוף פירט את יכולות העם הדרוזי לשלב ערכים קדומים עם המודרניזציה. 

עוד הוזמן לשאת דברים מר אורי תדמור נשיא KLA ישראל: "החזון של קופטאן להקים מכון טכנולוגי להכשרת צעירים וחיילים משוחררים, בני העדה הדרוזית, לעולם ההייטק מתיישב עם החזון שלנו, כחברת הייטק שפעילה בצפון כבר 30 שנה ומעסיקה מאות עובדים. כמי שתומכים במוסדות אקדמיים המכשירים עובדים לתעשיית ההייטק נשמח להיות מעורבים גם במכון הטכנולוגי החדש ולסייע כמיטב יכולתנו. אנחנו מברכים על היוזמה ומאחלים ליזמים הצלחה רבה."

נשאו דברים ואיחלו חג שמח לבני העדה הדרוזית: יו״ר קרן היסוד מר סאם גרונדוורג, בהיג׳ מנסור השגריר בדימוס, ראש מועצת עוספיא, תא״ל במיל׳ חסון חסון, שלמה גלדמן מנכ״ל ASG ויו״ר פורום חברות ההייטק בישראל ובכירים נוספים במשק הישראלי. 

העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי נוסדה בשנת 2009, מתוך הכרה בצורך ההכרחי להעצים צעירים מהקהילה הדרוזית ובפרט חיילים, חיילים משוחררים ואנשי מילואים בני העדה הדרוזית על מנת לסייע להם עם אתגרים כמו: השתלבות בחברה הישראלית, מימון השכלה גבוהה וכניסה לשוק העבודה. 

כתבות מעניינות נוספות
בשורה לתושבי חיפה: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה ולא פולשנית לאבחון של סרטן בשלפוחית השתן
ניתן לבצעה במעבדת חורל בבית חולים אלישע בחיפה פריצת דרך דרמטית...
ניר דוד תושב יקנעם מונה לתפקיד מנכ"ל בזק
דוד מכהן כיום כסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה, לאחר שביצע בה...
'פורים אקולוגי' - פורים אקולוגי יערך בצפון הארץ: בחוצות המפרץ, בשיתוף "ראש הברוש" במטרה לשמור על כדור הארץ והסביבה
מיועד לכל המשפחה וכולל: סדנא להכנת מסיכות, יצירות אקולוגיות ברוח...
המדריך המלא ליציקת בטון איכותית
בטון הוא חומר גלם מצוין המשמש למגוון רחב של מטרות...
איך מונעים התפשטות אש בבתי עסק?
שריפה היא ללא כל ספק סכנה לנפש. יש לאש מתפרצת...
שעת סיפור של יצירות קלאסיות מכל הזמנים בשילוב סדנת יצירה מרתקת - מיועד לכל המשפחה
לדוגמא: הקראת הסיפור "מרי פופינס" – אומנת הבית האגדית מאת...
"בין גלים לתלמים"
לאמן יוסי לובלסקי אוצרת : רינה גנוסוב פתיחה חגיגית: שבת ,ה-9.3.2024 בשעה...
היבטים משפטיים של עבירות הונאה
הונאה כוללת מגוון רחב של שיטות מטעה שנועדו להשיג כסף,...
מינוי חדש: ד"ר רחל דהן מונתה למנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית
ד"ר דהן, תושבת חיפה, נשואה ואם לשניים, תעמוד בראש ההנהלה...
משאנן תצא בשורה לארה"ב: סיוע לתלמידים עם ADHD במערכת החינוך
במכללה האקדמית להוראה שאנן יצאו לדרך עם פרויקט חדש: שיתופי...