Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איפה הכי כדאי לגור בחיפה?

איפה הכי כדאי לגור בחיפה?
קרדיט pixabay

בחירת דירה להשקעה או מגורים בחיפה מחייבת השוואה בין השכונות. במאמר הבא נתמקד בכמה אזורים מרכזיים, נבין מה מאפיין אותם ונביא טיפים עבור עסקה מוצלחת

איפה הכי כדאי לגור בחיפה?
קרדיט pixabay

חיפה נהנית לאחרונה מתנופת בנייה וגם משקיעים מענף הנדל"ן מתחילים לגלות בה התעניינות. מלבד העובדה שמדובר בעיר השלישית בגודלה בארץ, חיפה היא מרכז תחבורה, תעשייה ותרבות של אזור הצפון ואחד ממרכזי הסחר של ישראל. כמו כן, חיפה מדורגת באשכול ה-7 מתוך 10 במדד חברתי-כלכלי ונתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2016 קובעים שהשכר החודשי הממוצע של תושבי העיר עלה ב-4.3% בהשוואה לשנה הקודמת.

השאלה המתבקשת היא כיצד הנתונים משפיעים על מחירי הדירות והבתים בחיפה, או מה ההון העצמי הנדרש לטובת נטילת הלוואת משכנתא בעיר. לפי דירוג משכנתאות מ-2013 למשל, תושבי חיפה לוקחים משכנתא ממוצעת בגובה 60% משווי הדירה – בעוד בבת ים עומד אחוז המימון על 62% ובנתניה ובחדרה על 61%. לשם השוואה, תושבי רמת גן קונים דירה עם 48% מימון ואת אחוז המימון הנמוך ביותר לוקחים תושבי תל אביב עם 45%.

כל שכונה והיתרונות שלה

הדרך לבחור דירה להשקעה אטרקטיבית בחיפה היא להשוות בין השכונות. אם עושים את זה בצורה נכונה, אפשר לנבא פחות או יותר מה תהיה התשואה על הדירה ומה הסיכוי להחזיר את ההלוואה בלי עיכובים ופיגורים.

שכונת כרמליה הוותיקה נמצאת בראש סדר העדיפויות של תושבי חיפה והאזור. היא נמצאת ברכס המערבי של הכרמל, סמוך לציר מוריה וליד מרכז הכרמל ומתאפיינת בבנייני מגורים של עד 4 קומות בלבד. לצד חזרה לשכונה של צעירים רבים, היא נחשבת לשקטה, איכותית ומבוקשת ואף מקבלת דירוג גבוה בפרמטרים של ביטחון, חינוך ושטחים ירוקים.

לשם השוואה, נווה שאנן מיושבת כבר מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת ולאורך השנים הפכה לשכונה אחת רציפה. היא מתאפיינת בסגנונות בניה שונים ותמהיל אוכלוסייה מגוון, לכן הפוטנציאל שלה גבוה והיא אטרקטיבית עבור צעירים וסטודנטים. למעשה, הביקוש לשכירות בנווה שאנן גבוה יותר מאשר שכונות יוקרתיות והוא מעודד משקיעים לרכוש בה דירות ובתים.

עוד אזור שכדאי לשים לב אליו הוא הרובע שכולל את קריית חיים וקריית שמואל, שמהווה כ-6.5% משטח השיפוט של חיפה. מבחינת התושבים, היתרונות הם קרבה למרכזי בילוי, מסחר ותעסוקה ותחבורה ציבורית נגישה באמצע ובסוף השבוע. החיסרון הוא בעיות חניה שמשפיע על בעלי רכבים פרטיים, אך צריך לזכור שזו תופעה שקיימת גם בשכונות ובערים אחרות ברחבי הארץ.

מחפשים פינוי-בינוי? זו השכונה בשבילכם

עיריית חיפה תומכת בתהליכי התחדשות עירונית וניתן לראות זאת בכל רחבי העיר. מצד אחד, היתרון של רכישת דירה בבניין ישן הוא שניתן להפיק תשואה גבוהה מיד אחרי פינוי-בינוי או תמ"א 38. מצד שני, כמעט בלתי אפשרי לגור באזור שיש בו בנייה מאסיבית וזה הופך לאתגר עוד יותר קשה עבור הורים לילדים.

שכונת קרית אליעזר היא דוגמא מצוינת ליתרונות ולחסרונות של התחדשות עירונית. למרות שהוקמה בשנות ה-50, השכונה כוללת בתוכה שיכוני רכבת שסובלים ממצב תחזוקתי ירוד ועומדים בראש סדר העדיפויות של תהליכי פינוי-בינוי עבור העירייה. עם זאת, השכונה עדיין טובלת בירוק, יש לה שדרה מרכזית רחבה והתחבורה הציבורית סביבה כוללת רכבת, מטרונית ואוטובוס.

לבסוף, אי אפשר לדבר על שכונות שכדאי לגור בהן בחיפה בלי להזכיר את בת גלים. זו ללא ספק אחת השכונות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר בחיפה, גם בגלל הקרבה לים וגם בגלל שהיא מישורית, נעימה וורסטילית.

כתבות מעניינות נוספות
השירות שעוזר לכם להתנהל גם בחו"ל באופן חוקי
מדינות שונות מחוקקות חוקים משלהן אבל יש משהו שמשותף לכולן...
מתי נבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה?
משרד הבריאות קבע נוהל שמורה על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה...
כיצד תדעו שאתם סובלים מדיסלקציה בגיל מבוגר?
דיסלקציה היא לקות למידה אשר לא פעם מזהים בגילאי בית...
אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ענק בחיפה תחתית
חברת שובל – ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לחתימות...
חזרה לחיים ללא כאבים: ניתוח מפרק הירך
ניתוח החלפת הירך זהו בעצם הליך כירורגי, במסגרתו מסירים לגמרי...
דיקור סיני בנהריה - מרפא לגוף ולנפש בלב הגליל המערבי
בלב הגליל המערבי, בין הרי הגליל ולחופי הים התיכון, שוכנת...
כל מה שחשוב לדעת לקראת רכישת מסנן אוויר
התפקיד של מסנן האוויר הוא להבטיח אוויר נקי לנשימה. ניתן...
כיצד לבחור את המצעים המדויקים עבורכם?
כדי לשמור על שינה איכותית ונוחה, יש צורך לבחור במצעים...
"אני מרגישה צעירה יותר לפחות ב-10 שנים"- המהפך של ילנה ויטנברג
ילנה ויטנברג חכמון, בת 47, רופאה, תושבת נשר ואם ל-2,...
שכונות להשקעה בחיפה עם פוטנציאל להתחדשות עירונית
שנת 2023 הייתה שנה של האטה בענף הנדל"ן הישראלי, שנראה...