Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לפתוח עוסק מורשה

איך לפתוח עוסק מורשה
קרדיט: Pixabay.com

עוסק הוא מונח שמתייחס ליחיד, חברה או שותפות, בעלי תיק פעיל במע"מ. קיימים שני סוגים של עוסקים: עוסק פטור ועוסק מורשה. תקנות מס ערך מוסף מפרטות רשימה של עיסוקים ותנאים שמחייבים ברישום עוסק מורשה. במקרים שבהם אותן תקנות מחייבות רישום של עוסק כעוסק מורשה בלבד, החובה המדוברת תחול גם במקרה שבו העסק יצפה בשנת מס כלשהי סכום מחזור עסקאות שיהיה נמוך מתקרת הסכום השנתית שמאפשרת רישו עוסק פטור.

איך פותחים עוסק מורשה?

כל אדם בגיר שהחליט לפתוח עסק עצמאי או להקים  חברה בע"מ,  יכול לפנות לרשות המע"מ ולפתוח תיק עוסק מורשה. לצורך רישום ופתיחת תיק עוסק מורשה, יש צורך לפנות לסניף מע"מ המשויך לאזור המגורים של האדם. יש להגיש מסמכים כגון: צילום תעודת זהות, צילום צ'ק מבוטח או אישור על קיום חשבון בנק, רישיון עסק, חוזה שכירות, טופס 821 שממלא העוסק וחותם עליו. בתום תהליך הרישום מקבל העוסק אישור על פתיחת תיק במע"מ וכן תעודת עוסק שבה יצוין השם של העסק, מספר העוסק במע"מ ומועד התחלת הפעילות העסקית. מספק העוסק יזוהה עם מספר תעודת הזהות של היחיד.

שלב שני: פתיחת עוסק מורשה במס הכנסה

בשלב הבא יהיה צורך להגיע למשרדי מס הכנסה ולפתוח שם תיק עוסק מורשה ולמלא את טופס 5329- מדובר על דוח פרטים אישיים וכן הצהרה על מקורות הכנסה. הטופס מתחלק לכמה חלקים: החלק הראשון כולל את כל הפרטים הטכניים של העוסק המורשה: שם, טלפון, כתובת, מצב משפחתי ועוד. החלק השני יכלול את כל הפרטים של העסק לרבות תאריך הפתיחה של העסק, מחזור ההכנסות הצפויות של העסק, מספר העובדים שיעבדו בעסק ועוד. בשלב הבא על העוסק לכתוב את שם העסק החתימה שלו.

קרדיט: Pixabay.com

בשלב השלישי: פתיחת תיק עוסק מורשה בביטוח הלאומי

בשלב הבא על העוסק לגשת לביטוח הלאומי ולמלא את טופס 6101.  גם הטופס המדובר מחולק לכמה חלקים: בחלק הראשון תדרשו למלא פרטים אישיים. בחלק השני  תדרשו לציין מה עשיתם בשנים האחרונות, האם הייתם סטודנטים, שכרים ועוד. כמו כן, עליכם לציין כמה הכנסה הייתה לכם מכל עיסוק. לאחר מכן, העוסק יידרש לכתוב מה הוא הולך לעשות כעוסק מורשה, מהן כמות שעות העבודה שהוא מתכנן לעבוד בחודש ומהי ההכנסה הצפויה של העסק. בשלב הבא העוסק יחתום את שמו.

לאחר כחודש מקבלים מכל אחד מהגופים שפתחתם בהם את התיק, מכתב ופנקס. ממע"מ מקבלים מכתב על פתיחת עסק וכן פנקס דיווח חד חודשי או דו חודשי בהתאם להיקף ההכנסות השנתי הצפוי ממס הכנסה מקבלים מכתב על פתיחת תיק עצמאי וכן פנקס מקדמות שיהיה עליכם לשלם לפי האחוז הענפי של העסק שפתחתם. לאחר פתיחת העסק יהיה עליכם לדווח למס הכנסה ולמע"מ אחת לחודש או חודשיים בהתאם לאופי העסק או גודל העסק על ההכנסות ועל המע"מ שנגזר מההכנסות הללו.

הנהלת חשבונות באינטרנט יכולה לסייע בהפקת כל הדוחות החודשיים או הדו חודשיים שעוסק מורשה צריך להגיש לרשויות המס.

האם יש צורך בעזרתו של רואה חשבון בפתיחת עוסק מורשה?

ניתן לפתוח תיק עוסק מורשה באופן עצמאי אך חשוב להבין כי מדובר על תהליך בירוקרטי שיכול לדרוש מכם זמן. לכן, אם אתם מעוניינים לחסוך את המאמץ הבירוקרטי הכרוך בפתיחת עוסק מורשה אתם יכולים לפנות לעוסק מורשה שיסייע לכם לפתוח את כל התיקים הרלוונטיים וכן, ינחה אתכם בחובות המוטלות עליכם מול רשויות המס כעוסק מורשה. כמובן שכדאי שלכל עוסק מורשה יהיה רואה חשבון קבוע לצורך הגשת הדוחות הרלוונטיים לרשויות המס.

 

כתבות מעניינות נוספות
טרנדים בטבעות נישואין לנשים
החלטתם שכן? עכשיו הגיע הזמן לבחור את הכוכבת הבלתי מעורערת...
לוקו- מקסיקו מגיעה לחיפה
זה מתחיל בנשנוש ומסתיים בארוחה שלמה- הטורטיות הממולאות של לוקו...
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל
קריאת מגילה ביקנעם בסימן הוקרה לחיילי צה"ל חגיגות פורים ביקנעם נפתחו...
טיפים ועצות שימושיות לבחירת המצעים המושלמים עבור המיטה שלכם
סדינים שמתאימים בדיוק למיטה שלכם חיוניים לשנת לילה שלווה וליצירת...
אילו אטרקציות ייחודיות לזנזיבר?
זנזיבר, פנינה טרופית וחבל ארץ של טנזניה, מציעה שילוב מושלם...
אין ברירה – צריך להוריד את הרכב מהכביש
בעלי רכבים רבים מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הרכב שלהם...
יש הופעות אותן לא כדאי להחמיץ
אנחנו בני האדם, מאז ומתמיד, רצינו להכיר את מה שנמצא...
כל מה שאתם צריכים שיהיה בחנות החיות שלכם
אם יש לכם חית מחמד חדשה, אתם צריכים למצוא חנות...
דירה דיסקרטית- חוויה קצת שונה לבילוי בעיר
דירה דיסקרטית היא דירה רגילה שבה תוכלו לפגוש נשים לשירותי...
מקום למסיבת רווקות במרכז
אתן מחפשות מקום למסיבת רווקות במרכז כי אחת מהחברות הכי...